باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2138      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير تعداد بازدید : 788
غول همچنان می‌بلعد؛ گوگل آوانتو را تصاحب کرد
گوگل در حال تقویت موقعیت خود در حوزه‌ی سرویس‌های استریم ویدیو است، چراکه غول جستجو اعلام کرده که امروز Anvato را که در حوزه‌ی توسعه‌ی پلتفرم برای ویرایش، کدگذاری و توزیع ویدیو فعالیت می‌کند، مال خود کرده است.

 

گوگل در حال تقویت موقعیت خود در حوزه‌ی سرویس‌های استریم ویدیو است، چراکه غول جستجو اعلام کرده که امروز Anvato را که در حوزه‌ی توسعه‌ی پلتفرم برای ویرایش، کدگذاری و توزیع ویدیو فعالیت می‌کند، مال خود کرده است.

 

 

گوگل اعلام کرده که کمپانی Anvato را که پلتفرم مخصوص ویرایش، کدگذاری و پخش و توزیع ویدیو را توسعه می‌دهد، مال خود کرده است. گوگل با انتشار خبر تصاحب آنواتو به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی در آینده‌ی نزدیک به تیم سرویس‌های ابری اضافه شده و فناوری آنتواتو نیز در قالب سرویس‌های ابری گوگل به کار گرفته خواهد شد.

فناوری آنواتو توسط کمپانی‌هایی نظیر NBCUniversal، MSNBC، CBS، Univision، HGTV، Bravo و Fox Sport برای ویرایش ویدیو‌ها در قالب سرویس‌های ابری و بهبود هر چه بیشتر استریم‌ها نظیر اضافه کردن تبلیغات و پیاده‌سازی درآمدزایی به ازای هر بازدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این پلتفرم می‌توان سرویس استریم ویدیو را برای کاربران ایجاد کرده و از این کانال اقدام به درآمدزایی کرد؛ این قابلیت در حال حاضر در میان بسته‌ی محصولات ارائه شده توسط گوگل وجود ندارد.

 

 

بلوادی سریکانث، مدیر ارشد محصولات در گوگل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تیم آنواتو برای ارائه‌ی راهکارهای مبتنی بر سرویس‌های ابری در صنعت سرگرمی فعالیت می‌کند تا کسب و کارها در این حوزه بتوانند از زیرساخت‌های ایجاد شده به منظور ارائه‌ی ویدیو با کیفیت بالا در گجت‌های مختلف از قبیل گوشی‌هوشمند، تبلت یا تلویزیون‌های هوشمند استفاده کنند.

همچون گوگل، تیم آنواتو نیز در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده که رفتن به زیر پرچم گوگل باعث می‌شود تا این کمپانی سرویس‌های خود را در قالب سرویس ابری گوگل به شکل قدرتمندتری برای انتشار ویدیو ارائه کند.

براساس اطلاعات ارائده شده آنواتو در زمان تاسیس در سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۲.۵۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است، هرچند گوگل اطلاعاتی را در خصوص جزئیات مالی این تصاحب ارائه نکرده است.

با این حرکت گوگل به روشنی از سیاست‌هایش برای ارائه‌ی سرویس‌های ابری به عنوان یک گزینه برای کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی سرگرمی پرده برداشت. تا به امروز سرویس‌های ابری چندانی برای ارائه‌ی استریم و انتشار ویدیو وجود نداشت.

مایکروسافت را باید از جمله‌ی رقبایی خواند که ابزارهایی را در این حوزه در قالب Azure Media Service ارائه می‌کند. آمازون نیز به عنوان یکی از غول‌های حوزه‌ی ارائه‌ی مدیا سرورها که کمپانی Elemental را نیز تصاحب کرده، سرویس‌هایی را مشابه آنوانتو به کاربرانش ارائه می‌کند. از جمله‌ی مشتریان المنتال باید به ESPN، HBO و BBC اشاره کرد. نتفلیکس نیز یکی از کمپانی‌هایی است که سرویس‌هایش توسط آمازون میزبانی می‌شود.

 

 

منبع: زومیت