باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2152      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير تعداد بازدید : 671
طلا کوتاه نمی‌آید
روند افزایش در بازار طلا و سکه ایران و جهان کماکان ادامه دارد.؛ حال آنکه تصور می‌شد پایان عید فطر به کاهش تقاضا در بازار و متعاقب آن کاهش قیمت طلا حداقل در ایران بینجامد. در بازار ارز نرخ دلار امریکا، یورو و پوند انگلیس کاهش داشتند.

روند افزایش در بازار طلا و سکه ایران و جهان کماکان ادامه دارد.؛ حال آنکه تصور می‌شد پایان عید فطر به کاهش تقاضا در بازار و متعاقب آن کاهش قیمت طلا حداقل در ایران بینجامد. در بازار ارز نرخ دلار امریکا، یورو و پوند انگلیس کاهش داشتند.

روز گذشته، شنبه، در نخستین روز کاری هفته، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با افزایش دوازده هزار و 200 تومانی، یک میلیون و 113 هزار تومان اعلام شد. این رقم در دو سال گذشته بی‌سابقه محسوب می‌شود و طلا باز هم در دو هفته گذشته رکورد قیمت 24 ماه گذشته خود را شکست. همچنین نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم در حالی یک میلیون و 112 هزار تومان اعلام شد که این مهم به مفهوم افزایش قیمت دوازده هزار تومانی آن است.
نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 558 هزار تومان و 298 هزار تومان خرید و فروش شدند که بر این اساس نیم سکه 6 هزار تومان و ربع سکه پنج هزار تومان گران‌تر شدند. هر سکه یک گرمی نیز 192 هزار تومان به بازار عرضه شد.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش هفت دلاری قیمت نسبت به روز جمعه، هزار و 366 دلار خرید و فروش شد. در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: معاملات طلا و سکه در کشور به دلیل ترس از افزایش یا کاهش یکباره قیمت جهانی طلا، کماکان با احتیاط انجام می‌شود و در هفته گذشته به حداقل خود رسیده بود.
«محمد کشتی آرای» افزود: هفته گذشته (12 تا 18 تیرماه) شاهد میانگین رشد 24 دلاری قیمت اونس جهانی طلا بودیم، در حالی که قیمت ارز روند نزولی داشت. به گفته او، بازارهای جهانی کماکان متاثر از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا است و همین مساله سبب تمرکز ویژه سرمایه‌گذاران و بورس‌بازان بر بازار طلا شده است.
کشتی آرای اضافه کرد: در ایران، معاملات طلا به دلیل ترس ناشی از کاهش یا افزایش یکباره قیمت جهانی طلا با احتیاط انجام می‌شود و هفته گذشته معامله‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده بود. مثقال طلا 491 هزار و 300 تومان ارزش‌گذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 113 هزار و 310 تومان به دست مشتریان رسید. در بازار ارز، دلار امریکا سه هزار و 481 تومان به فروش رسید که این مهم به مفهوم کاهش یک تومانی نرخ آن در روز شنبه است. یورو و پوند انگلیس به ترتیب سه هزار و 914 تومان و چهار هزار و 652 تومان ارزش‌گذاری شدند. درهم امارات نیز 955 تومان و لیر ترکیه هزار و 228 تومان به بازار عرضه شدند.

 

 

منبع: اعتماد