باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2153      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير تعداد بازدید : 962
پرتغال قهرمان یورو 2016 شد؛ تاریخ‌سازی یاران ‌CR7
تیم ملی پرتغال موفق شد در فینال دراماتیک یورو 2016 و در حالیکه از دقیقه '25 کاپیتان خود، کریستیانو رونالدو را به دلیل مصدومیت دردناک از دست داده بود، 1-0 از سد فرانسه عبور کرده و میزبان را ناکام بگذارد تا رونالدو و پرتغال اولین جام ملی بزرگ تاریخ پرتغال را بالای سر ببرند.

 

تیم ملی پرتغال موفق شد در فینال دراماتیک یورو 2016 و در حالیکه از دقیقه '25 کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت دردناک از دست داده بود، 1-0 از سد فرانسه عبور کرده و میزبان را ناکام بگذارد و کریستیانو رونالدو و پرتغال اولین جام ملی بزرگ تاریخ پرتغال را بالای سر بردند.

 

گزارش بازی

 

در فینال یورو 2016 تیم های ملی فرانسه و پرتغال در میان هجوم انبوه پروانه های ورزشگاه استادو فرانس با قضاوت آقای کلاتنبرگ به مصاف هم رفتند. پرتغال اولین موقعیت مسابقه را خیلی زود و در دقیقه '3 توسط نانی به دست آورد اما این بازیکن پس از کنترل توپ داخل محوطه فرانسه، ضربه بدی زد و توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه '9 ضربه سر عالی گریزمان به شکل مواج روانه دروازه پرتغال شد اما پاتریسیو با واکنشی خوب توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد تا اولین موقعیت جدی مسابقه رقم بخورد.

 

 

در دقیقه '10 کریستیانو رونالدو طی برخورد با پایه، از ناحیه زانوی پای چپ احساس ناراحتی کرد؛ رونالدو که سابقه مصدومیت از این ناحیه را داشت، مقاومت زیادی کرد تا برای رؤیای خود در فینال بجنگد، اما درد شدید حتی اجازه راه رفتن را هم به کاپیتان و فوق ستاره پرتغالی ها نداد تا وی با چشمانی اشک بار و ناراحت کننده در دقیقه '25 سرانجام روی برانکار جای خود را به کوارشما بدهد. پرتغال و شاید باشگاه رئال مادرید سخت ترین ضربه ممکن را خوردند...

 

 

 

توپ و میدان بیشتر در اختیار شاگردان دشام بود، و در طرف مقابل تیم سانتوس چشم به ضدحملات دوخته بود؛ در دقیقه '34 شوت محکم سیسوکو از داخل محوطه جریمه با واکنش خوب پاتریسیو باز هم برگشت داده شد. در ادامه نیمه نخست، پرتغالی ها به خوبی از دروازه خود محافظت کردند و فرانسه نیز در کار های دفاعی کار آنچنانی برای انجام دادن نداشت تا در نهایت بازی بدون گل مساوی و تحت الشعاع مصدومیت کریستیانو رونالدو به پایان برسد.

 

 

با آغاز نیمه دوم، روند بازی همچنان افت کرده و به مانند اواخر نیمه اول بود. فرانسه سعی در رسیدن به دروازه پرتغال داشت و برای رسیدن به این هدف، دشام در دقیقه ' 58 کومان را با پایه تعویض کرد. در دقیقه '65 فرصت خطرناک دیگری که فرانسه باز هم توسط گریزمان خلق کرد اما ضربه سر خطرناک این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. لحظه ای بعد موتینیو به جای آدرین سیلوا برای پرتغال به بازی آمد. دقیقه '75 فرصت خطرناک دیگری که این بار نصیب ژیرو شد اما ضربه این بازیکن از داخل محوطه باز هم با واکنش پاتریسیو برگشت داده شد.

 

 

در دقیقه '78 ژیرو به عنوان دومین تعویض فرانسه جای خود را به ژینیاک داد و در سمت مقابل هم رناتو سانچز جای خود را به ادر داد تا تعویض های پرتغال تمام شوند. در دقیقه '80 پرتغال خطرناک ترین موقعیت خود در طول بازی را خلق کرد؛ ابتدا سانتر خطرناک نانی از سمت راست به صورت مستقیم به سمت دروازه فرانسه روانه شد اما لوریس با واکنشی خوب توپ را دفع کرد و در برگشت ضربه قیچی کوارشما به راحتی در دستان این دروازه بان آرام گرفت. دقیقه'84 شلیک محکم سیسوکو از فاصله دور با واکنش عالی دیگری از سوی پاتریسیو برگشت داده شد. در دقیقه '1+90 پرتغال خوش شانس بود که دروازه اش را باز شده ندید؛ ژینیاک روی ارسال توپ از سمت چپ، با یک سر توپ په په را محو کرد اما ضربه پای راست او از فاصله ای نزدیک به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد. در نهایت نیمه دوم هم با تساوی 0-0 به پایان رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

 

 

 

وقت‌های اضافه

در دقیقه '107 ضربه ایستگاهی فوق العاده گریرو از پشت محوطه با بدشانسی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت تا این بار شانس یار میزبان باشد. در دقیقه '109 پرتغال به گل رسید؛ ادر پشت محوطه صاحب توپ شد و بعد از حرکتی در عرض با شوتی محکم و زمینی توپ را به گوشه دروازه لوریس فرستاد تا فرانسه به شوک برود؛ باز هم اشک های رونالدو روی نیمکت یکی از بهترین صحنه های فینال را رقم زد. در ادامه فرانسه سراپا حمله شد و پرتغال با ضدحملات خود خطرناک نشان می داد؛ سلسائو تنها '8 دقیقه تا اولین قهرمانی بزرگ خود در تورنمنت های معتبر فاصله دارند. بعد از دو دقیقه وقت های تلف شده، بالاخره سوت پایان این بازی به صدا در آمد و پرتغال و کریستیانو رونالدو به اولین قهرمانی تاریخ خود در تورنمنت های معتبر ملی دست یافتند.با شروع وقت های اضافه، کریستیانو رونالدو برای روحیه دادن به هم تیمی های خود روی نیمکت آمد. در '15 دقیقه نخست وقت های اضافه، پرتغال موقعیت های بهتری خلق کرد که یکی از آنها در دقیقه '104 روی کرنر ارسال کوارشما و ضربه سر ادر به دست آمد که لوریس توپ را برگشت داد.

 

 


 

 

ترکیب دو تیم و آمار بازی

 

 

جشن قهرمانی اولین جام پرتغالی‌ها

 

 

 

 

په‌په بهترین بازیکن فینال

 

 

رونالدو در آغوش پدر فوتبالی‌اش، سر الکس فرگوسن

 

 

 

منبع: طرفداری