باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2168      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير تعداد بازدید : 642
جانشین کامرون مشخص شد: ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا می‌شود
دیوید کامرون اعلام کرد که انگلیس از فردا (چهارشنبه) نخست‌وزیر جدیدی خواهد داشت. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت که روز چهارشنبه بعد از جلسه پارلمان برای تقدیم استعفای خود به کاخ باکینگهام خواهد رفت. به این ترتیب ترزا می، وزیر کشور فعلی و رهبر حزب محافظه‌کار از روز چهارشنبه نخست‌وزیر بریتانیا خواهد شد.

دیوید کامرون اعلام کرد که انگلیس از فردا (چهارشنبه) نخست‌وزیر جدیدی خواهد داشت. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت که روز چهارشنبه بعد از جلسه پارلمان برای تقدیم استعفای خود به کاخ باکینگهام خواهد رفت. به این ترتیب ترزا می، وزیر کشور فعلی و رهبر حزب محافظه‌کار از روز چهارشنبه نخست‌وزیر بریتانیا خواهد شد.

پس از اظهارات دیوید کامرون، حزب محافظه‌کار اعلام کرد که می به عنوان رهبر جدید حزب انتخاب شده است. کامرون گفت که به طور کامل از رهبری ترزا می حمایت می‌کند. خانم می فردا به صورت رسمی هفتاد و ششمین نخست وزیر و دومین زن نخست وزیر پس از مارگارت تاچر در انگلیس می‌شود و کابینه خود را در روز بعد تعیین می‌کند.

پیشتر آندره‌آ لدسام، تنها رقیب باقی‌مانده ترزا می از رقابت برای رهبری حزب حاکم محافظه کار بریتانیا کناره‌گیری کرده بود. لدسام گفت، با توجه به این که حمایت تنها 25 درصد از نمایندگان حزب در پارلمان را دارد، به این نتیجه رسیده که نخواهد توانست دولتی متحد و قوی برای رهبری روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تشکیل دهد. او گفت که انگلیس در شرایط فعلی به انتخاب فوری یک نخست‌وزیر قدرتمند احتیاج دارد و در این راستا او از می حمایت خواهد کرد.

می پیش از همه‌پرسی اخیر از حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود اما پس از رأی‌گیری گفت که همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند و قول داد که به عنوان نخست وزیر، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را عملی کند.

او قول داده که در مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا، برای به دست آوردن بهترین توافق برای حفظ منافع انگلیس پس از خروج از اتحادیه تلاش کند. ترزا می گفت: در جریان این کمپین من به سه مساله توجه کردم؛ ضرورت نخست نیاز به رهبری قدرتمند و اثبات شده برای رویارویی با مشکلات است، دومین مساله ضرورت اتحاد کشور و سوم داشتن دیدگاهی مثبت و قوی برای آینده کشور است. ما می‌خواهیم مردم بیش از گذشته بر زندگی‌شان تسلط و کنترل داشته باشند. به همین دلیل است که به دنبال یک بریتانیای بهتر هستیم.

نخست وزیر آتی انگلیس درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد و گفت که می‌تواند در انتخابات 2020 اکثریت را به دست بیاورد.

 

 

همزمان با کنار کشیدن لدسام از رقابت برای رهبری حزب محافظه کار، آنجلا ایگل، یکی از نمایندگان پارلمان از حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت، رسما اعلام کرد که جرمی کوربین، رهبر حزب را به چالش می کشد. او مطابق مقررات داخلی حزب کارگر، با جلب حمایت تعداد زیادی از نمایندگان حزب در پارلمان خواهان برگزاری انتخابات رهبری حزب شده است.

 

 

منبع: ایسنا