باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2183      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير تعداد بازدید : 1894
خانه این ستاره هالیوود کجاست؟
کمتر کسی را می‌توان سراغ گرفت که با دیدن چهره خاص این شخص، یاد چندین و چند فیلم ماندگار نیافتد. از «تایتانیک» و «اگه میتونی منوبگیر» گرفته تا «الماس خونین» و «جزیره شاتر» و «تلقین». اما شاید جالب باشد که بدانید لئوناردو کوچک دوران کودکی خود را در خانه‌ای در محله‌ی فقیرنشین موسوم به زاغه هالیوود گذرانده است. اما دیکاپریو اکنون یکی از بزرگترین ستاره‌های هالیوود است و دیدن خانه زیبای او چشم‌ها راخیره می‌کند. با ما همراه باشید تا سری به خانه امروزی سوپراستار سینما بزنیم.

کمتر کسی را می‌توان سراغ گرفت که با دیدن چهره خاص این شخص، یاد چندین و چند فیلم ماندگار نیافتد. از «تایتانیک» و «اگه میتونی منوبگیر» گرفته تا «الماس خونین» و تا «جزیره شاتر» و «تلقین». اما شاید جالب باشد که بدانید لئوناردو کوچک دوران کودکی خود را در خانه‌ای در محله‌ی فقیرنشین موسوم به زاغه هالیوود گذرانده است. اما دیکاپریو اکنون یکی از بزرگترین ستاره‌های هالیوود است و دیدن خانه زیبای او چشم‌ها راخیره می‌کند. با ما همراه باشید تا سری به خانه امروزی سوپراستار سینما بزنیم.

 

معرفی لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو ویلهلم دیکاپریو در 11 نوامبر سال 1974 در کالیفورنیای آمریکا به دنیا آمد.

پدرش جورج دیکاپریو نویسنده و مادرش ارمهاین ایندربرکن. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند. نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوینچی و هنگامی که نقاشی این هنرمند را در ایتالیا مشاهده کرد، برای او انتخاب شد.

مادر و پدر لئو هنگامی که او تنها 1 سال داشت از یکدیگر جدا شدند و وی همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشین ایکو پارک که معروف به زاغه‌های هالیوود است، زندگی کرد و بزرگ شد. دی‌کاپریو بازیگری را در 5 سالگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی امپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به‌طور جدی آغاز کند.

 

 

در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام لئوناردو بیش از حد غیرانگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ولیامز تغییر دهد اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم زندگی بچه در سال 1993 وارد سینما شد.

آغاز کار لئوناردو در سال 1989 با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود، در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگی آشنا شد. در سال 1993 در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت.

در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟ در کنار جانی دپ قرار گرفت که ثمره‌اش کاندید شدن برای جایزهٔ اسکار در سن 19 سالگی‌ بود.

در سال 1996 دیکاپریو در نقش رومئو در فیلم جدید رومئو و ژولیت حاضر شد. اما با این همه فعالیت و کارنامهٔ خوب هنری فیلم پر سروصدای تایتانیک (1997) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد. تایتانیک فیلمی بود با 11 کاندیدای اسکار با درصد بیشترین فروش فیلم در تاریخ سینما.

 

 

لئوناردو

 

بعد از موفقیت بزرگ تایتانیک او حضوری نه‌چندان دل‌چسب در فیلم سلبریتی وودی آلن داشت. بعد از آن لئوناردو در فیلم ضعیف ساحل ظاهر شد، فیلمی که از نظر منتقدان و تماشاگران راضی‌کننده نبود.

در سال 2002 دیکاپیرو تمرکزاش را روی دو اثر؛ اگر می‌تونی منو بگیر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و دارودسته نیویورکی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی قرارداد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه هوانورد که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود، رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی جایزه اسکار بهترین هنرپشیه نقش اول را برای او به ارمغان آورد.

همچنان دیکاپریو همکاری‌اش را با اسکورسیزی ادامه داد به‌طوری که خیلی‌ها او را دنیروی جدید اسکور می‌خواندند.

 

دیکاپریو در کنار اسکورسیزی و دنیرو

 

دیکاپریو در سال 2005 مشغول همکاری سومش با اسکورسیزی به نام مردگان با حضور ستارگان دیگری چون جک نیکلسون، الک بالدوین و مت دیمون شد.

 

دیکاپریو

 

دی کاپریو فعالیت‌های وسیعی برای منابع طبیعی بخصوص حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام داده. لئو با موفقیت در سال 2006 مشغول ساختن فیلمی در مورد محیط‌زیست شد و این فیلم را به فستیوال کن برد.

وی در سال 2008 با راسل کرو در فیلم مجموعه دروغ‌ها ایفای نقش کرد.

 

برخی از افتخارات هنری دی کاپریو:

  • برنده جایزه اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بازگشته 2015
  • نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم الماس خونین، 2006
  • نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم هوانورد، 2005
  • نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم گیلبرت گریپ چه می‌خورد، 2004
  • برنده جایزه بهترین بازیگر خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای فیلم رومئو و ژولیت، 1997

 

برخی از آثار هنری لئوناردو دی‌کاپریو:

  • جاده انقلابی، 2008
  • مجموعه دروغ‌ها، 2008
  • مردگان، 2004 
  • اگر می‌توانی منو بگیر، 2002  
  • دار و دسته‌های نیویورکی، 2002  
  • تایتانیک، 1997  
  • گرگ وال استریت
  • شاتر آیلند 2010

 

جزیره شخصی دیکاپریو

 

ده سال قبل لئوناردو دیکاپریو جزیره‌ای خریداری کرد که به‌هیچ‌وجه در شرایط مناسبی از نظر زیست‌محیطی قرار نداشت. این جزیره و محیط اطرافش به دلیل بریدن درخت‌ها و ماهیگیری‌های بیش از حد, آسیبی جدی دیده بود. لئوناردو تصمیم گرفت که این جزیره را دوباره زنده کند و مراحل بازسازی دوباره آن را آغاز نمود.

 

 

 

در حال حاضر شرایط این جزیره نسبت به ده سال قبل پیشرفت‌های قابل توجهی نموده و در سال 2018 هرکس که بخواهد می‌تواند با رعایت شرایطی ویژه از این جزیره دیدن کند. بازسازی این جزیره یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لئونارد دیکاپریو بود لئوناردو برای کل جزیره از انرژی تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد.

 

 

جزیره دیکاپریو

 

 

خانه دیکاپریو

 

لئوناردو دیکاپریو این خانه را که توسط Donald Wexler در سال 1964 ساخته شده در سال 2014  به مبلغ 5.2 میلیون دلار خریداری کرده و از سال پیش این ملک را برای اجاره قرار داده بود.

 

 

این مجموعه دارای شش اتاق‌خواب، هفت و نیم سرویس بهداشتی، امکانات آبگرم، استخر آب گرم و یک زمین تنیس دارای نورافکن است. قیمت اجاره این ملک از شبی 4500 دلار برای هر شب شروع می‌شد. مساحت این خانه 7000 فوت مربع است.

 

خانه دیکاپریو

 

 

 

 

 

 

منبع: کجارو