باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2221      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير تعداد بازدید : 1017
کپی‌برداری از سخنرانی میشل اوباما؛ ملانیا ترامپ سوژه طنز رسانه‌ها
یک‌بار دیگر کمپین دونالد ترامپ نشان داد که از نظر خلاقیت در ضعیف‌ترین شرایط خود قرار دارد. پس از ماجرای طراحی لوگوی ترامپ-پینس که دوبار تغییر پیدا کرد و دستمایه مردم امریکا درشبکه‌های اجتماعی قرار گرفت حالا کپی‌برداری همسر دونالد ترامپ از میشل اوباما، همسر رییس‌جمهور امریکا یک‌بار دیگر کمپین ترامپ را دستمایه رسانه‌ها قرار داد.

یک‌بار دیگر کمپین دونالد ترامپ نشان داد که از نظر خلاقیت در ضعیف‌ترین شرایط خود قرار دارد. پس از ماجرای طراحی لوگوی ترامپ-پینس که دوبار تغییر پیدا کرد و دستمایه مردم امریکا درشبکه‌های اجتماعی قرار گرفت حالا کپی‌برداری همسر دونالد ترامپ از میشل اوباما، همسر رییس‌جمهور امریکا یک‌بار دیگر کمپین ترامپ را دستمایه رسانه‌ها قرار داد.

 

ملانیا ترامپ که برای نخستین‌بار در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در کلیولند سخنرانی می‌کرد از روی متنی خواند که مشخص شد از بخش زیادی از سخنرانی میشل اوباما در کمپین باراک اوباما در سال 2008 که در دنور قرائت شد، کپی‌برداری شده است. موضوعی که نشان داد کمپین انتخاباتی ترامپ از هرگونه خلاقیت خالی است. حتی اگر به ویدیوهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در مقایسه با هیلاری کلینتون نگاه بیندازیم از نظر خلاقیت در ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار ضعیف‌تر از تیزرهای هیلاری است و گاهی اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند، در صورتی که در طرف مقابل هیلاری کلینتون به خوبی و با خلاقیت از صحبت‌های ترامپ علیه خود او در تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌کند.

 


سخنرانی ملانیا در حالی دستمایه رسانه‌ها قرار گرفت که در سخنرانی خود عنوان کرد در جوانی من تحت تاثیر پدر و مادرم قرار داشتم که ارزش‌های آنها سخت کار کردن در زندگی بود. این بخش از سخنرانی یک کپی‌برداری جدی از سخنان میشل بود که او نیز در سال 2008 از ارزش‌های خانواده و شرایط خانواده گفت و از همان اول متن سخنرانی ملانیا نشان داد که متن سخنرانی‌اش که تیم رسانه‌ای ترامپ آن را تهیه کرده بودند به صورت کامل کپی‌برداری شده است. سخنرانی کلی ملانیا نیز بیشتر روی محور عشق به ترامپ و خانواده و همچنین عشق به امریکا معطوف بود. میشل اوباما در سخنرانی سال 2008 عنوان کرد که من و باراک ارزش‌های مشترکی داریم و من و باراک شروع به ساختن ارزش‌هایی کردیم که آنها را به نسل بعدی و سپس به همه کودکان مان و همه کودکان این کشور انتقال دهیم.

 


اما پس از مشخص شدن این موضوع کمپین دونالد ترامپ هیچ توضیحی در مورد کلمات به سرقت رفته در بیانیه میشل اوباما نداد و سخنرانی ملانیا را ستایش باران کرد. جیسیون میلر، مشاور ارتباطات کمپین ترامپ عنوان کرد که در نوشتن سخنرانی زیبای ملانیا نویسندگان آن با الهام از زندگی شخصی او تهیه شده و تفکر او را نیز منعکس می‌کند. او همچنین عنوان کرد که تجربه مهاجرت ملانیا به امریکا و عشق به امریکا از سخنرانی ملانیا مشهود بود و با موفقیت درخشید. دونالد ترامپ نیز در واکنش به سخنرانی ملانیا عنوان کرد: ملانیا در سخنرانی خود صداقت، شفقت و هوش خود را منعکس کرد و نشان داد چقدر به من، خانواده و امریکا عشق می‌ورزد.


گزارش‌های سی‌ان‌ان حاکی از آن است که برای تنظیم سخنرانی ملانیا کمپین ترامپ پنج تا شش هفته روی آن کار و همکاری کردند. اما اگرچه تمامی رسانه‌های بسیاری روی کپی‌برداری کار می‌کردند اما کمپین ترامپ و شخص ترامپ سعی داشت تا به ستایش سخنرانی ملانیا بپردازند.


بر خلاف جیسون میلر و ترامپ، سخنرانی ملانیا در رسانه‌ها به عنوان یک سرقت ادبی شناخته شد. در توییتر یک توفان به پا شد که بسیاری توییت کردند همسر سوم دونالد ترامپ یک سرقت ادبی انجام داده و از نقل قول‌های معروف استفاده شده است. بیانسه، خواننده معروف امریکایی در توییتر خود با ملانیا شوخی کرد و در توییتی اورا با کلماتی بی‌ربط به تمسخر گرفت.


حالا باید دید در ادامه واکنش کمپین هیلاری کلینتون نسبت به این اتفاقات چیست. در حال حاضر حتی اگر کمپین هیلاری از این موضوع استفاده نکند، سایر رسانه‌ها به اندازه‌ای روی این موضوع مانور دادند که حتی اگر کمپین ترامپ بخواهد اشتباهات متعدد خود را انکار کند، نمی‌تواند و اگر ترامپ می‌خواهد تبلیغاتی موفق‌تر را پشت سر بگذراند باید تیم خلاق‌تری را به خدمت بگیرد.

 


کلینتون: ترامپ خطرناک‌ترین کاندیدای ریاست‌جمهوری تاریخ امریکاست


هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست‌جمهوری احتمالی حزب دموکرات امریکا در مصاحبه‌ای با چارلی رز، مجری شبکه سی. بی. اس این کشور گفت: دونالد ترامپ از هیچ گونه انضباط و کنترلی بر خودش برخوردار نیست و هیچ درکی از تاریخ و محدودیت قدرتی که هر رییس‌جمهوری باید بر خودش اعمال کند، ندارد.
کلینتون بعد از انتقاد از حمایت‌های دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری احتمالی حزب جمهوریخواه امریکا از شکنجه و کشتن خانواده‌های تروریست‌ها گفت: چیزی که او بیان کرده در واقع خطرناک‌ترین و بی‌محاباترین رویکرد برای ریاست‌جمهوری است که از نظر من تاکنون دیده شده است. کلینتون در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ خطرناک‌ترین کسی است که تاکنون برای ریاست‌جمهوری امریکا کاندیدا شده است، گفت: من معتقدم که اینچنین است.

 

 

منبع: اعتماد