باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2252      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد تعداد بازدید : 770
ويكي پديا هويت معاون هيلاری را لو داد
تاریخ تکرار می‌شود. زمانی که در سال 2008 با ‏تعجب جان مک کین، نامزد وقت ‏جمهوریخواهان، سارا پالین را به عنوان معاون ‏خود انتخاب کرد، واشنگتن پست از یک تصادف ‏جالب گزارش داد و عنوان کرد صفحه ویکی ‏پدیای پالین بیش از 65 ویرایش در یک دوره ‏کوتاه داشته است. اما حالا سوال اینجاست که آیا ‏چنین الگویی نیز در خصوص تیم کین رخ داده ‏است؟

 

تاریخ تکرار می‌شود. زمانی که در سال 2008 با ‏تعجب جان مک کین، نامزد وقت ‏جمهوریخواهان، سارا پالین را به عنوان معاون ‏خود انتخاب کرد، واشنگتن پست از یک تصادف ‏جالب گزارش داد و عنوان کرد صفحه ویکی ‏پدیای پالین بیش از 65 ویرایش در یک دوره ‏کوتاه داشته است. اما حالا سوال اینجاست که آیا ‏چنین الگویی نیز در خصوص تیم کین رخ داده ‏است؟

 

 سایت آتلانتیک در مطلبی صفحه ‏نامزدهای احتمالی پست معاون اولی هیلاری ‏کلینتون را بررسی و آنها را مرور کرده تا نشان ‏دهد چگونه ویکی پیدیا گزینه نهایی معاون اولی ‏کلینتون را لو داده است. شررود بروان، سناتور ‏ایالت اوهایو از جمله این افراد بود که در طول ‏هفته گذشته چند تغییر محدوددر صفحه ‏ویکی‌پدیای خود داشته است.

 

 

 الیزابت وارن، سناتور ‏ماساچوست و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های معاون ‏اولی نیز هرچند پس از دیدار با هیلاری کلینتون ‏در اوایل ماه جاری میلادی تعداد زیادی ویرایش ‏در صفحه او انجام شد اما در هفته گذشته تعداد ‏ویرایش‌ها در صفحه وی بسیار محدود بود. ‏جولیان کاسترو، وزیر مسکن و شهرسازی کابینه ‏باراک اوباما نیز گزینه دیگری بود که در طول ‏هفته گذشته حدود سه ویرایش در صفحه ویکی ‏پدیای او انجام شد.


همچنین تام ویلساک، وزیر ‏کشاورزی ایالات متحده که گفته می‌شد یکی از ‏دو کاندیدای فهرست نهایی معاون اولی کلینتون ‏به شمار می‌آید نیز حدود سی ویرایش در صفحه ‏شخصی ویکی پدیای خود داشته است.
البته ‏بسیاری از این ویرایش‌ها مربوط به پاک کردن ‏برخی اطلاعات اضافی در صفحه وی بوده است.

از ‏سوی دیگر در صفحه سناتو ویرجینیا تیم کین، در ‏روز جمعه و پیش از اعلام نهایی معاونت هیلاری ‏کلینتون به تنهایی 62 ویرایش اتفاق افتاد و در ‏طول یک هفته گذشته نیز بیش از 90 بار ویرایش ‏انجام شده است. بسیاری از آنها توسط یک ‏ویراستار قدیمی در ویکی‌پدیا که تاکنون بیش از ‏یازده هزار دانشنامه ساخته انجام گرفته است. ‏دیگر ویرایش‌های جزیی نیز از دو‌ آی‌پی صورت ‏گرفته که مربوط به کاربران همیشگی ویکی پدیا ‏نیست اما از دو منطقه مختلف در نیویورک این ‏ویرایش‌ها صورت گرفته است. حتی یک ویرایشگر ‏به این صفحه رفته و در خصوص سیاست‌های ‏انرژی کین در زمان تصدی شهرداری ریچموند ‏نوشته که بعید به نظر می‌رسد توسط یک شهروند ‏یا یک کاربر معمولی این کار صورت گرفته باشد.


‏از همین رو در کوتاه‌مدت صفحه کین بیش از هر ‏نامزد دیگری مورد ویرایش قرار گرفت و با سرعت ‏در حال به روز رسانی بود. این موضوع تنها یک ‏معنی را می‌تواند به همراه داشته باشد که کین، ‏نامزد نهایی معاون اولی هیلاری به شمار می‌آید. 

 

 

منبع: اعتماد