باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2258      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد تعداد بازدید : 730
ال‌جی پیشتاز در بازار لوازم‌خانگی آمریکا
ماشین‌های لباسشویی ال‌جی در بازار امریکا جایگاه نخست را از نظر سهم بازار در نیمه اول امسال دارند. سازمان حمایت از تولیدات داخلی ایالات متحده امریکا از پیشگامی ماشین‌های لباسشویی ال‌جی در بازار امریکا ابراز نگرانی کرد.

ماشین‌های لباسشویی ال‌جی در بازار امریکا جایگاه نخست را از نظر سهم بازار در نیمه اول امسال دارند. سازمان حمایت از تولیدات داخلی ایالات متحده امریکا از پیشگامی ماشین‌های لباسشویی ال‌جی در بازار امریکا ابراز نگرانی کرد.

 

با این که ال‌جی و سامسونگ، دو شرکت کره‌ای تولیدکننده لوازم الکترونیک مصرفی، در این بازار با هم در رقابت هستند، اما این طور پیش‌بینی می‌شود که شرکت ویرلپول، که یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی در امریکاست، در موطن خود دچار مشکلاتی شود. از همین رو، دولت امریکا از جانب ویرلپول محصولات خانگی این شرکت‌ها را در محدودیت نگه می‌دارد تا به تولیدات داخلی آسیبی نرسد.

 

بنا به گزارش شرکت استیونسون، یک سازمان آمار بازار در امریکا، شرکت ال‌جی الکترونیکس با داشتن 27.2 درصد از سهم بازار ماشین لباسشویی امریکا، در نیمه اول سال، جایگاه نخست را داشت و بالاتر از همه شرکت‌های تولیدکننده دیگر قرار گرفت. مخصوصاً اینکه در نیمه دوم امسال، سهم بازار آن  28.1 درصد بود که با رشد 2 درصدی نسبت به نیمه اول سال ( 26.4 درصد) مواجه شد. شرکت ال‌جی در بخش محصولات پیشرفته با داشتن 32.8 درصد از سهم بازار باز هم در جایگاه نخست قرار دارد؛ بخشی که در آن قیمت هر محصول بالاتر از 900 دلار است. در سه ماهه دوم، فروش محصولات پیشرفته ال‌جی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدل لوکس ماشین لباسشویی دوقلوی Twin Wash ال‌جی با قیمت 2500 دلار گران‌ترین ماشین لباسشویی در فروشگاه‌های اصلی توزیع در امریکا محسوب می‌شود اما جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات است و با استقبال خوبی مواجه شده. شرکت ال‌جی برای نهمین سال متوالی، از سال 2007 ، جایگاه نخست را در بازار امریکا دارد؛ ال‌جی از اولین سال ورود به این بازار جایگاه اول را داشت تا امسال که در بازار ماشین لباسشویی امریکا مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

 

در نیمه اول امسال، سهم مشترک ال‌جی و سامسونگ 48.7 درصد بوده است و تقریباً نیمی از بازار ماشین لباسشویی امریکا را از آن خود کرده‌اند. در عوض، در همین زمان، شرکت ویرلپول 15.3 درصد از سهم بازار وطن را داشت که نسبت به سال قبل 0.8 درصد کاهش داشته است. سهم بازار شرکت مایتاگ که توسط ویرلپول اکتساب شده 9.7 درصد بوده که نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کم‌تر شده است. شرکت ویرلپول و مایتاگ در مجموع تنها 25 درصد از سهم بازار لوازم خانگی امریکا را دارند.

 

با چنین وضعیتی پیش‌بینی می‌شود که امریکا باید ماشین‌های لباسشویی کره‌ای را جدی‌تر تحت کنترل درآورد. در واقع، وزارت بازرگانی امریکا حکم اولیه آزادسازی تعرفه برای ماشین‌های لباسشویی این دو شرکت کره‌ای، که ال‌جی مقام اول را در این بین دارد، تعیین کرده است. وزارت بازرگانی امریکا، با شکایت شرکت ویرلپول، فوراً تعرفه اولیه ضدآزادسازی برای ال‌جی را 111 درصد و برای سامسونگ 49 درصد تعیین کرد.