باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-239      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور تعداد بازدید : 1216
میلیاردرهای زیر 35 سال
در سال جاری حدود یک میلیون و هشتصد و بیست و هفت هزار میلیاردر در دنیا وجود دارد که تقریبا 10 نفر از آنها زیر 35 سال هستند. ارزش درآمد خالص این ده نفر روی هم رفته به عددی معادل 83.3 میلیارد دلار می رسد.

بسیاری از مردم با این رویا زندگی می کنند که قبل از 40 سالگی ثروتمند شوند. هر چند فقط تعداد کمی از آنها اینقدر خوش شانس هستند که این رویا برایشان محقق شود.

در سال جاری حدود یک میلیون و هشتصد و بیست و هفت هزار میلیاردر در دنیا وجود دارد که تقریبا 10 نفر از آنها زیر 35 سال هستند. ارزش درآمد خالص این ده نفر روی هم رفته به عددی معادل 83.3 میلیارد دلار می رسد.

در این متن شما را با ده نفر از میلیاردهای دنیا که با وجود سن کم اما در لیست پولدارترین ها قرار گرفته اند آشنا می کنیم. بعضی از آنها خود ساخته هستند به این معنی که خودشان همه این ثروت را به دست آورده اند و برخی هم خوش شانس هستند و چنین دارایی عظیمی به آنها ارث رسیده است.

 

مارک زوکربرگ

این نام طی سال های گذشته آنقدر تکرار شده که برای همه کاملا آشنا باشد. او بنیان گذار فیس بوک است و البته نفر اول این لیست. ارزش درآمد خالص او به تنهایی 41.6 میلیارد دلار است. زوکربرگ 31 ساله زمانی مشغول راه اندازی فیس بوک شد که همچنان در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرد. اگرچه در نهایت تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند و تمام تمرکزش را برای راه اندازی بیزنس خود بگذارد. خیلی طول نکشید که زوکربرگ به یک مولتی میلیاردر تبدیل شد.

 

داستین آرون موسکوویچ

او هم از دانشجویان دانشگاه هاروارد بود. 31 ساله است و هم اتاقی مارک زوکربرگ در دانشگاه. او هم دقیقا برای کمک به بنیان گذار فیس بوک جهت توسعه این کمپانی دانشگاه را ترک کرد. هر چند در نهایت با راه اندازی کمپانی نرم افزاری خودش ، زوکربرگ را ترک کرد و مسیر کاری اش را مجزا.

ارزش درآمد خالص او 9.3 میلیارد دلار است.

 

هی یوآن یانگ

این خانم 34 ساله با ارزش درآمد خالص 5.9 میلیارد دلار در این لیست در رتبه سوم قرار می گیرد. هی یوآن اما این ثروت میلیاردی را از طریق ارث به دست آورده است. او دختر یکی از ثروتمندترین مردان چینی است که هولدینگ کانتری گاردن به آنها تعلق دارد. یانگ در امریکا ، در دانشگاه اوهایو تحصیل کرده است و در نهایت مدرک مارکتینگ و لوجستیک گرفته است.

 

ادواردو لوییز ساورین

او یکی از شش نفر حاضر در این لیست است که ثروت خود را از طریق تکنولوژی به دست آورده است. ارزش درآمد خالص او 5.3 میلیارد دلار است. ادواردو هم یکی از کسانی است که به زوکربرگ در مسیر توسعه فیس بوک کمک های بسیاری کرد اما در نهایت نتوانست با او کنار بیاید. این جوان 33 ساله بعد از راه اندازی فیس بوک به دانشگاه هاروارد بازگشت و مدرک تحصیلی خود را در مقطع فوق لیسانس در رشته اقتصاد دریافت کرد.

 

سپس سهام خود را در کمپانی فروخت و در استارت آپس سرمایه گذاری کرد.

 

اسکات دانیل دانکن

32 ساله است و وارث کمپانی محصولات دانکن. او از جمله میلیاردرهای خود ساخته نیست بلکه ثروت 5 میلیارد دلاری اش را بعد از مرگ پدرش به نام خود ثبت کرد. به همبن ترتیب نفر پنجم لیست میلیاردهای زیر 35 سال شده است.

 

الیزابت هولمز

او یکی دیگر از ترک تحصیل کرده های میلیاردر این لیست است. با ارزش درآمد خالص 4.5 میلیارد دلار ، به عنوان نفر ششم در این لیست قرار می گیرد.

این خانم موسس مرکز سلامت ترانوز است که پیشنهاد میدهد افراد تست خون خود را تقریبا بدون درد انجام بدهند. او زمانی این مرکز را افتتاح کرد که 19 ساله بود و در دانشگاه استنفورد با استفاده از بورسیه تحصیلی در رشته مهندسی شیمی تحصیل می کرد.

 

و چهار نفر آخر...

سه نفر بعدی موسسان تکنو پرینرز و ایر ان بی ان هستند. ناتان برکچارکزی 32 ساله ، برایان چسکی 33 ساله و جو گبیا 33 ساله در کنار آخرین نفر این لیست یعنی توماس پرسون 30 ساله که موسس برند مد و پوشاک اچ اند ام است ؛ چهار نفر پایانی لیست فوق را تشکیل می دهند. مالکان تکنوپریز و ایر ان بی ان روی هم درآمد خالصی معادل 3 میلیارد دلار دارند و توماس پرسون هم با درآمد خالص 2.7 میلیارد دلار در رتبه آخر این لیست قرار می گیرد.

منبع: gulfnews.com