باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-242      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور تعداد بازدید : 1035
چرا باید سحرخیز باشیم...
چه ویژگی خاصی در افراد موفق هست که به بخش لاینفکی از زندگی آنها تبدیل شده است؟ آنها صبح خیلی زود از خواب بیدار میشوند و نهایت استفاده را از این موضوع میبرند...

چه ویژگی خاصی در افراد موفق هست که به بخش لاینفکی از زندگی آنها تبدیل شده است؟ آنها صبح خیلی زود از خواب بیدار میشوند و نهایت استفاده را از این موضوع میبرند.

بیدار شدن صبح خیلی زود این فرصت را به شما میدهد تا قبل از اینکه همهمه معمول روز آغاز شود ، فکر کنید. به زبان ساده تر اینکه وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید ، وقت شما در اختیار و متعلق به خودتان است و میتوانید برنامه هایی را که در طول روز به شما انرژی می دهند تا کارهایتان را بهتر پیش ببرید ؛ انجام بدهید ، آن هم قبل از اینکه دیگران از خواب بیدار شوند و بخواهند وقت شما را بگیرند. به همین ترتیب است که کنترل هر روزتان را به دست خود خواهید گرفت.

البته نمیتوان کتمان کرد که صبح بسیار زود از رختخواب برخواستن کار ساده ای است که اتفاقا سخت هم هست ؛ اما دقیقا همین ویژگی است که برخی را از دیگران مجزا میکند. در واقع آنهایی که شدیدا سحرخیز هستند در حالی معاشرت و تعامل خود را با زندگی آغاز می کنند که بقیه در رختخواب همچنان خر و پف کنان از زندگی جا مانده اند!

در همین راستا به لیست زیر دقت کنید. اینها افراد سرشناسی هستند که صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند و زندگی را قبل از بقیه آغاز میکنند. طبیعی است که میتوان آنها را در جرگه انسان های موفق به شمار آورد.

* ریچارد برانسون بنیان گذار گروه کمپانی های ویرجین از آن دست افرادی است که ساعت 5.45 صبح از خواب بیدار می شود. او حتی زمانیکه در جزیره شخصی اش هم ساکن است همین ساعت از خواب بیدار می شود و صبح را با ورزش آغاز میکند. بعد یک صبحانه کامل میخورد و سپس برای یک روز کاری آماده می شود.

* میشل اوباما همسر رییس جمهور ایالات متحده ، هر روز صبح راس ساعت 4.30 از خواب بیدار می شود تا ورزش روزانه اش را قبلاز اینکه بچه هایش بیدار شوند انجام دهد.

* مدیرعامل شرکت اپل ، تیم کوک هر روز راس ساعت 3.45 از خواب بیدار می شود تا قبلاز هر کاری ایمیل هایش را چک کند ، برای ورزش به باشگاه برود و برنامه اجرای استار باکس را عملی کند. او همه این کارها را قبل ازاینکه به محل کارش برود انجام میدهد.

* مدیر عامل استار باکس هووارد اسچالز هر روز راس ساعت 4.30 از خواب بیدار می شود. اولین برنامه اش ورزش است که گاهی تبدیل به دوچرخه سواری همراه همسرش می شود. بعد از آن روز کاری خود را با یک فنجان قهوه آغاز می کند.

* مدیر عامل کمپانی دیزنی ، باب ایگر هم هر روز صبح ساعت 4.30 از خواب بیدار می شود. او از وقت آزاد صبح هایش برای مطالعه کاغذهای اداری ، ورزش کردن ، گوش دادن به موزیک و حتی تماشای تلویزیون استفاده میکند.

* سردبیر نشریه ووگ ، آنا وینتور هر روز صبح راس ساعت 5.45 از خواب بیدار می شود. او هر روز قبل از شروع کار ، یکساعت تنیس بازی می کند.

* مدیرعامل کمپانی جنرال الکتریک ، هر روز صبح ساعت 5.30 از خواب بیدار می شود و در حالیکه با دستگاه های مخصوص ورزش های قلبی و عروقی تمرین میکند ، اخبار را نگاه میکند و نامه های اداری اش را میخواند.

اگر دقت کرده باشید، ورزش برنامه قطعی همه افرادی است که صبح زود از خواب بیدار می شوند. در همین راستا نکته قابل تاملی وجود دارد که باید بدانید. تحقیقات نشان داده است روزانه 20 دقیقه ورزش کردن که میتواند شامل پیاده روی هم بشود برای 12 ساعت آینده ، شرایط روحی و روانی افراد را ارتقا میدهد.

با این وصف خودتان چه فکری می کنید؟ آیا وقت آن نرسیده که صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید؟ روزانه 20 دقیقه ورزش کنید؟ اگر وقتش را ندارید حداقل در مسیر محل کارتان را شرایط را طوری تنظیم کنید که بیست دقیقه پیاده راه بروید. باور کنید بیست دقیقه زودتر بیدار شدن قیمتی معادل یک عمر سلامت روح و روان شما دارد. حالا انتخاب با خودتان است.

منبع:huffingtonpost.com