باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2427      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد تعداد بازدید : 912
عملکرد کاروان ایران در واپسین روز رقابت‌های المپیک؛ نقره ارزشمند کمیل قاسمی
کمیل قاسمی با شکست 3 بر یک مقابل طاها آکگول در فینال وزن 125 کیلوگرم اولین مدال نقره کشتی آزاد را در دومین شب آزادکاران به دست آورد. قاسمی در فینال وزن 125 کیلوگرم المپیک به روی تشک رفت تا برای مدال طلا تنها طاها آکگول ترکیه ای را رو در رو داشته باشد. دارنده 2 مدال طلای جهان از ترکیه مطرح ترین چهره سنگین وزن بود که در نهایت توانست در یک کشتی نزدیک کمیل قاسمی را شکست دهد و اولین مدال طلا را برای کاروان ترکیه به ارمغان آورد.

کمیل قاسمی با شکست 3 بر یک مقابل طاها آکگول در فینال وزن 125 کیلوگرم اولین مدال نقره کشتی آزاد را در دومین شب آزادکاران به دست آورد. قاسمی در فینال وزن 125 کیلوگرم المپیک به روی تشک رفت تا برای مدال طلا تنها طاها آکگول ترکیه ای را رو در رو داشته باشد. دارنده 2 مدال طلای جهان از ترکیه مطرح ترین چهره سنگین وزن بود که در نهایت توانست در یک کشتی نزدیک کمیل قاسمی را شکست دهد و اولین مدال طلا  را برای کاروان ترکیه به ارمغان آورد.


 2 اخطار پی در پی برای کمیل قاسمی 2 امتیاز را برای آکگول به همراه داشت و خارج شدن پای کمیل از تشک نتیجه مبارزه را 3 برصفر کرد. تک امتیاز کمیل در ثانیه های پایانی امتیازات را برای 3 بر یک کرد اما مبارزه با همین نتیجه به پایان رسید تا اولین مدال نقره کاروان ایران به دست او کسب شود.

 

 

با کسب این مدال توسط کمیل قاسمی، تعداد مدال های ایران در بازی های المپیک ریو 2016 به عدد هشت رسید. در حال حاضر کاروان ایران با سه مدال طلا، چهار مدال برنز، یک مدال نقره و دو پله صعود در مکان بیست و سوم جدول مدال های المپیک ریو 2016 قرار دارد.

 

 

 

حواشی قبل از المپیک دسته سنگین وزن

کشتی ایران مدت ها تحت تاثیر انتخاب کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم خود برای المپیک ریو بود جایی که پس از مسابقه انتخابی بین کمیل قاسمی و پرویز هادی، تنش ها به اوج خود رسید. رفت و آمدها در فدراسیون، اعتراضات رسانه ای و حرف و حدیث ها حاصل انتخاب کمیل قاسمی بود اما او بدون کوچکترین عکس العمل منفی و ایجاد حاشیه ای به المپیک آمد.


پیروزی مقابل کشتی گیرانی از مصر، کانادا و گرجستان مسیر او تا نیمه نهایی بود و باراندازهای پی در پی 33 ثانیه ای برد تاریخی را برای کشتی آزاد در مبارزه کمیل مقابل دلاگنف آمریکایی رقم زد. بردهای کمیل در فینال مقابل آلکگل ترکیه ای متوقف شد تا مدال نقره او ایران را در جدول توزیع مدال ها دو پله بالاتر ببرد.


آخرین تصویر از کمیل قاسمی مدال نقره او و جراحات روی صورتش را نشان می دهد که این نشان و کبودی ها حاصل تصمیمات فدراسیون و تلاش های او تا مسیر المپیک ریو بوده است و این عکس پرده پایانی تمام آن تنش ها خواهد بود.

 

 

 

قاسمی: باید بهتر کشتی می‌گرفتم

 

کمیل قاسمی بعد از فینال کشتی وزن 125 کیلوگرم با طاها آکگل که به مدال نقره او منجر شد گفت: «همان طور که رقابت فینال را دیدید بسیار سخت بود. رقیب ترک دو سال قهرمان جهان شده است. کشتی‌گیر خوبی است. من هم آمده بودم که طلا بگیرم. متاسفانه نشد و برنامه‌هایی که از قبل داشتم را روی تشک نتوانستم پیاده کنم. حریف ترک از من بهتر کشتی گرفت و توانست مدال طلا را به دست بیاورد.»


او در مورد کشتی های قبلی اش و راه سختی که تا فینال داشت ادامه داد: «حریف آمریکایی خوب بود و حریف گرجی هم بسیار خوب کشتی گرفت و کشتی سختی بود. یک دور از حریف ترک بیشتر کشتی گرفته بودم. حریف ترک بهتر از من ظاهر شد. اگر نتوانی برنامه‌ای که از قبل داشتی را روی تشک پیاده کنی، نتیجه نمی‌گیری. باید بهتر از این کشتی می‌گرفتم.»


کمیل قصد استراحتی مفصل را دارد اما پس از آن برنامه های زیادی خواهد داشت: «بعد از 4 سال فشار تمرینی که داشتم باید استراحت کنم. خصوصا یک سال اخیر که خیلی سختی‌ها را تحمل کردم تا به اینجا برسم و باید چند وقتی استراحت کنم. شک نکنید که در دنیای قهرمانی می‌مانم و بعد از این همه تمرین و زحمت، نیاز به استراحت دارم و با قدرت برمی‌گردم.»

 

حذف علیرضا کریمی

 

علیرضا کریمی نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان نیز در دور یک چهارم نهایی مغلوب حریف آمریکایی شد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند. كريمي در دور نخست با نتیجه ی  9   بر  0  محمد سعداوي از تونس را شکست داد و به دور بعد راه یافت،  وی در دور دوم با نتیجه ی  7   بر   2  ميهايل گانف از بلغارستان  را شکست داد و به مرحله ی بعد راه یافت . وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ی 5  بر 1   مغلوب جی دن کاکس از آمریکا شد و با شکست کاکس از سلیم یاشار ترک، کریمی از مسابقات کنار رفت.

 

 

عملکرد ضعیف تکواندو تکمیل شد

 

در تکواندو نیز آخرین نماینده ایران در این رشته، سجاد مردانی با رنکینگ 3 جهانی، با شکست در مقابل نماینده بریتانیا حذف شد. پیش از این عاشورزاده و خدابخشی نیز برخلاف انتظارات دستشان از مدال ریو کوتاه مانده بود و تنها کیمیا علیزاده توانسته بود مدال برنز تکواندو بانوان را بدست آورد.

 

منبع: ورزش3