باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-244      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور تعداد بازدید : 1069
یک کمدین رئیس جمهور گواتمالا می شود؟
نتایج به دست آمده از ۵۱ درصد از حوزه های رای گیری نشان می دهد «جیمی مورالس» کمدین برنامه های تلویزیونی که هیچ گونه سابقه سیاسی ندارد، از دیگر رقبا پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر ،به نقل از دویچه وله، گواتمالا که طی یک هفته گذشته صحنه اعتراض گسترده مردم به فساد دولتمردان بوده است، با پایان انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، خود را آماده استقبال از رئیس جمهور جدید می کند.

این در حالی است که نتایج به دست آمده از ۵۱ درصد از حوزه های رای گیری نشان می دهد «جیمی مورالس» کمدین برنامه های تلویزیونی که هیچ گونه سابقه سیاسی ندارد، از دیگر رقبا پیشی گرفته است.

مورالس ۴۶ ساله تا به این جای کار ۲۵.۵۶ درصد آراء شمارش شده را به خود اختصاص داده و پس از او «مانوئل بالدیزون» ۴۵ ساله با ۲۱.۲۰ درصد نفر دوم است. ناگفته نماند که هر دو آنها از احزاب راست گرای گواتمالا به شمار می روند و در این میان مورالس تمایلات میانه رو تری دارد.

البته انتظار می رود تا پایان شمارش آراء هیچ یک از ۱۴ کاندیدای شرکت کننده، نتوانند به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت دست یابند که در این صورت دور دوم انتخابات در ۱۵ ماه میلادی اکتبر برگزار خواهد شد.

گزارش ها نشان می دهد که با وجود ناآرامی های اخیر گواتمالا، ۸۰ درصد از ۷.۵ میلیون نفری که واجد شرکت در رای گیری بودند، به پای صندوق های رای آمدند.

پنجشنبه هفته گذشته، «اوتو پرز» رئیس جمهور اسبق کشور گواتمالا به اتهام فساد مالی از مقام خود استعفا داد و یک روز بعد برای ادامه بازجویی ها راهی زندان شد.