باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-247      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور تعداد بازدید : 1073
ورژن جدید کروم ، سریعتر و...
کروم (chrome) یکی از پراستفاده ترین مرورگرها است. هر چند این حجم استفاده سبب نشده که بهترین هم باشد. کروم معمولا به عنوان برنامه ای مفید و کارآمد در پس زمینه کامپیوتر ها و روی حافظه گوشی های هوشمند جا خوش کرده است.

کروم (chrome) یکی از پراستفاده ترین مرورگرها است. هر چند این حجم استفاده سبب نشده که بهترین هم باشد. کروم معمولا به عنوان برنامه ای مفید و کارآمد در پس زمینه کامپیوتر ها و روی حافظه گوشی های هوشمند جا خوش کرده است.

کروم اما مادامیکه از آن چه در لپ تاپ و چه در گوشی هوشمند همراه خود استفاده می کنید ، به نوعی از باطری تلفن یا کامپیوتر شما شارژ می شود.

ضمن اینکه سرعت کم آن هم مزید بر علت شده تا کروم جدا از پر استفاده بودن اما کامل نباشد.

در همین راستا گوگل درصدد برآمده تا هر دو مشکل فعلی کروم را تا حد امکان رفع کند.

از حالا به بعد قرار است با کروم جدیدی روبه رو شوید. از این به بعد کروم بر روی سیستم شما به دنبال اطلاعاتی می گردد که برای مدت های طولانی روی حافظه دستگاه بوده اند اما مورد استفاده قرار نگرفته اند. بعد از پیدا کردن آنها ، مستقیم به سطل آشغال انتقالشان می دهد.( چه باور کنید و چه نکنید این اتفاق یک ترم علم کامپیوتر است که در حال حاضر ورژن جدید کروم آن را اجرا می کند.)

در حال حاضر گوگل چنین برنامه ای را روی ورژن قدیمی کروم هم اجرا کرده است اما در این مدل قدیمی ، کروم آنقدر صبر می کند تا صفحه مورد نظر کاملا لود شود و سپس با شناسایی دیتاهای بلااستفاده آنها را به سطل آشغال منتقل می کند.

در عین حال مادامی که شما منتظر هستید تا صفحه مورد نظر آماده به کار شود و در عین حال دیتاهای بلااستفاده شناسایی و از حافظه سیستم به سطل آشغال منتقل می شوند ؛ گوگل سرعت صفحه و وب سایت مورد نظر شما را برای لود شدن بالا می برد.

با استفاده از این ویژگی جدید ، استفاده از حافظه کامپیوتر تا 10 درصد و در بعضی موارد هم تا 45 درصد کاهش پیدا می کند.

همچنین اگر شما از کروم برای ری استور (ذخیره سازی مجدد) کردن اتوماتیک صفحاتی استفاده کنید که قبل از بستن مرورگر کروم با آنها کار می کردید ، گوگل حافظه سیستم شما را قبل از ری لود کردن صفحاتی که استفاده می کردید ؛ چک می کند و به این ترتیب بعضی از قسمت های حافظه سیستم شما را ذخیره خواهد کرد.

در کنار ذخیره کردن حافظه ، کروم جدید مصرف باطری لپ تاپ و گوشی هوشمند شما را پایین می آورد. این کار با متوقف کردن اتوماتیک فلش انیمیشن که در حین اجرای وب سایت ها ضروری نیست باعث صرفه جویی در مصرف باطری سیستم شما چه در قالب گوشی هوشمند و چه در قالب لپ تاپ خواهد شد.

گوگل اعلام کرده با این روش تقریبا 15 درصد در عمر باطری شما صرفه جویی می شود.

طبق برنامه ریزی گوگل ورژن جدید کروم ، ظرف چند هفته آینده برای همه کاربرانش فعال خواهد شد.

منبع:CNN.com