باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-249      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور تعداد بازدید : 1184
قدرت زبان بدن را دست کم نگیرید
چقدر از قدرت زبان بدن خود در فضای کاری استفاده می کنید؟ البته که شما در شرایط کاری و تعامل با همکارانتان مجبور هستید با آنها دیالوگ برقرار کنید اما اهمیت و بخصوص قدرت زبان بدنتان را دست کم نگیرید. گاهی توانایی زبان بدن در پیشبرد اهداف کاری به مراتب بیشتر از زبانی است که گفتارها را میسازد دیالوگ را منجر می شود.

چقدر از قدرت زبان بدن خود در فضای کاری استفاده می کنید؟ البته که شما در شرایط کاری و تعامل با همکارانتان مجبور هستید با آنها دیالوگ برقرار کنید اما اهمیت بخصوص قدرت زبان بدنتان را دست کم نگیرید. گاهی توانایی زبان بدن در پیشبرد اهداف کاری به مراتب بیشتر از زبانی است که گفتارها را میسازد و دیالوگ را منجر می شود.

 

توناژ صدا را پایین نگه دارید

هر چقدر توناژ صدای شما پایین تر باشد ، اثر بخشی شما بین همکارانتان بیشتر میشود. در اینصورت شما به آنها اعتماد به نفس می دهید تا با شما ارتباط بهتری برقرار کنند.

نکته دیگر اینکه قبل از تلفن های ضروری یا حضور در جلسات مهمی که باید در آنها صحبت کنید ، لب هایتان را بسته نگه دارید و فقط تمرین صوتی کنید تا تارهای صوتی شما باز شود. فقط کافی است با لب های بسته این حروف را زمزمه کنید:

اوهوم.

به این ترتیب به تارهای صوتی خود قبل از گفتگو ورزش داده اید تا در حین کار بهتر عمل کنند.

 

به چشمان همکارتان نگاه کنید

مردم معمولا فقط در 30 درصد زمان با هم ارتباط چشمی برقرار می کنند. برای برقراری ارتباط بهتر با همکاران خود باید این درصد را به دو برابر افزایش بدهید.

ارتباط چشمی به لحاظ روحی همکاران را به هم نزدیک می کند و در این صورت تعامل کاری بهتری بین آنها برقرار می شود.

 

چانه تان را صاف نگه دارید

وقتی که در محیط کاری اشتباهی می کنید ، ذهنتان در چانه تان نمود پیدا میکند. بنابراین اگر کسی زبان بدن بلد باشد قبل از اینکه فرصت جبران داشته باشید او متوجه خواهد شد.

حواستان باشد که اگر چانه را بیش از حد بالا نگه دارید ، نشان دهنده عصبانیت شما خواهد بود و اگر آن را زیادی پایین نگه دارید بیانگر ضعف شما خواهد بود. بهترین حالت میانه روی است. چانه تان را صاف نگه دارید. نه زیادی بالا و نه زیادی پایین.

 

های فایو فراموش نشود!

به زبان فارسی همان بزن قدش خودمان است! شما با کوچکترین موفقیت کاری ، یا شنیدن خبر خوشی از سوی همکارتان می توانید با یک های فایو ، تغییر  تحول بسیاری ایجاد کنید.

تحقیقات نشان داده است چنین واکنشی باعث افزایش تولید هورمون اکسی توسین می شود که به طور اتوماتیک احساس اعتماد به دیگران را بالا می برد و از طرف دیگر ، افزایش این هورمون مترادف است با کاهش هورمون کورتیزول ، که در اینصورت استرس تا سر حد ممکن پایین می آید.

 

لبخند بزنید

در اولین برخورد و در قالب یک مصاحبه کاری ، خودتان را در ذهن مصاحبه کنندگان ماندگار کنید. در تحقیقات دانشگاه داک ، آن دسته از افرادی که در جریان مصاحبه کاری لبخند زده اند خیلی بهتر در ذهن مصاحبه کننده ها مانده اند.

همچنین مشخص شده که چهره های خندان باعث باز شدن یا به اصطلاح روشن شدن مغز می شوند به طوریکه یادآوری دوباره آن لبخند و چهره فرد مورد نظر بسیار کار آسانی خواهد بود.

 

منبع:RD.COM