باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-252      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور تعداد بازدید : 1051
رمان پریباد تجدید چاپ شد
اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید حتما تا به حال اسم رمان پریباد ، نوشته محمد علی علومی را شنیده اید. این کتاب که در زمان انتشارش به عنوان برگزیده جایزه ادبی کتاب فصل هم بوده، بنا بر گزارش خبرگزاری مهر تجدید چاپ شد.

اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید حتما تا به حال اسم رمان پریباد ، نوشته محمد علی علومی را شنیده اید.

این کتاب که در زمان انتشارش به عنوان برگزیده جایزه ادبی کتاب فصل هم بوده، بنا بر گزارش خبرگزاری مهر تجدید چاپ شد.

مهر در این باره می نویسد:

علومی این رمان را با ساختاری اسطوره‌ای درباره شهری نوشته که به گفته خودش، یکشبه دود شد و نابود شده است. وی پیش از این درباره این رمان گفته بود که در اين رمان تضاد بين جهان قديم و جدید با ورود جهان جديد به ايران در شهر فرضي «پريباد» شكل مي‌گيرد.

در این رمان شخصیتی با نام «پیر ویس»، راوی داستان است که ماجراهایی حیرت‌انگیزی از شهر پریباد حکایت می‌کند که به گفته خودش این ماجراهای عجیب و غریب را از پدرش و او از پدر خود و او هم از پدر خود یعنی مهرک، پسر میرزا فرجاد شنیده است. در کنار او نیز همسرش هم هرچه را درباره پریباد و مردمش و ماجراهای شهر از پدر و مادر و پدربزرگ‌هایش شنیده، تعریف می‌کند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «هیچ قصه‌گویی ندیده بودم که قصه پریباد را کاملا بداند. شهری بوده انگار به نام پریباد که یک شب محو می‌شود و یا طوفان آن را می‌برد و شاید برعکس، طوفان، شهری را می‌آورد به نام پریباد. بعضی می‌گفتند ساکنانش دیو بودند. در قصه‌ها، مکانش را حدود ایزدخواست در اطراف یزد می‌دانند و در روایت‌هایی، کنار جبار بارز، حدفاصل بم با نرماشیر. زابلی‌ها هم می‌گویند این شهر کنار شهر سوخته بوده است.»

نشر آموت این رمان را به تازگی برای دومین نوبت تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرده است.

از محمد علی علومی پیش از این نیز آثاری مانند ظلمات، سوگ مغلت، آذرستان، شاهنشاه در کوچه دلگشا، وقایع نگری بن‌لادن و... منتشر شده است.