باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2555      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور تعداد بازدید : 576
بازی بد تیم ملی در زمین بد شن‌یانگ
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار در چارچوب رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی در گروه A آسیا عصر امروز به مصاف تیم ملی چین در خاک این کشور رفت که در پایان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. بازی سطح فنی رضایت‌بخشی نداشت که البته کیفیت بد چمن هم از این لحاظ تاثیرگذار بود. تیم ایران سعی داشت با ارسال توپ از کناره‌ها و استفاده از قدرت سرزنی آزمون به گل برسد اما سانتر‌های ضعیف بازیکنان ایران بسیار ناامید کننده بود و به جز چند سانتر خوب از رضاییان دیگر سانترها منجر به موقعیت نشد.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار در چارچوب رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی در گروه A آسیا عصر امروز به مصاف تیم ملی چین در خاک این کشور رفت که در پایان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. بازی سطح فنی رضایت‌بخشی نداشت که البته کیفیت بد چمن هم از این لحاظ تاثیرگذار بود. تیم ایران بیشتر سعی داشت با ارسال توپ از کناره‌ها و استفاده از قدرت سرزنی آزمون به گل برسد اما سانتر‌های ضعیف بازیکنان ایران بسیار ناامید کننده بود و به جز چند سانتر خوب از رضاییان دیگر سانترها منجر به موقعیت نشد.

 

ترکیب دو تیم

چین: ژنگ چنگ، رن هنگ، لی ژوپنگ، ژانگ لیپنگ، فنگ ژیائوتینگ، وو لی، ژانگ یونینگ، هائو جون مین، ژائو مین جیان، هوانگ بوین و یو های

 

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، وحید امیری، سردار آزمون

 

گزارش بازی

 

نیمه اول

در همان دقیقه اول سردار آزمون درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که نتوانست از موقعیت استفاده کند. دقیقه 17 سانتر زیبای رامین رضاییان از راست روی سر آزمون قرار گرفت که ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت. دقیقه 24 پاس در عمق امیری به سردار رسید که شوت او از کنار دروازه بیرون رفت. ایران در این نیمه خیلی از چین سرتر بود یک سانتر دیگر از رامین رضاییان به مسعود شجاعی رسید که این بازیکن هم از موقعیتش استفاده نکرد و ضربه سرش بیرون رفت. دقیقه 35 اولین موقعیت چین به دست آمد و شوت ژانگ یونینگ از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت. در ادامه نیز اتفاقی رخ نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.

 

نیمه دوم

نیمه دوم چینی ها بهتر شدند و بازی متعادل شد. دقیقه 50 مسعود شجاعی یک موقعیت بسیار عالی را در مقابل دروازه چین برای علیرضل جهانبخش ساخت کرد شوت بد این بازیکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه 55 توپ مقابل دروازه ایران به ژانگ یونینگ رسید که پورعلی گنجی به خوبی مانع گلزنی این بازیکن شد. دقیقه 59 شوت محکم بازیکن چین را رامین رضاییان به خوبی از دهانه دروازه دفع کرد تا دروازه ایران باز نشود. دقیقه 71 در مقابل دروازه ایران بازیکن چین صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که با تعلل این بازیکن علیرضا بیرانوند توپ را جمع کرد. دقیقه 89 شوت محکم مهدی ترابی از پشت محوطه را دروازه بان چین به سختی دفع کرد. دقیقه 90 شوت بازیکن چین از پشت محوطه را بیرانوند دریافت کرد.

 

داوری

سعید مظفری‌زاده داور پیشین فوتبال درباره قضاوت داور اردنی گفت: در دقایق ابتدایی بازی وحید امیری هافبک تیم ملی ایران را به خاطر خطای توام با بی ملاحظگی با کارت زرد جریمه کرد اما نکته قابل توجه اعتراض کادر فنی تیم ملی ایران به تصمیم درست داور بود که نشان می دهد کادر فنی تیم ایران برای اعتراض به تصمیمات داوری اصرار خاصی دارد.


داور بازنشسته فوتبال ایران در ادامه افزود: ادهم در جریان بازی با دوندگی زیاد و جایگیری مناسب بازی را در کنترل خود داشت. او تا پایان نیمه اول به درستی دو بار دیگر از کارت زرد خود برای جریمه بازیکن تیم ملی چین و مسعود شجاعی استفاده کرد که این موضوع نشان می دهد او در آینده حرف های در داوری آسیا برای گفتن خواهد داشت.

مظفری زاده در توصیف عملکرد داور اردنی در نیمه دوم، اضافه کرد: او تا دقایق انتهایی بازی در نیمه دوم عملکرد بسیار مناسبی داشت و بازی را بدون اشتباه پیش برد اما در دقیقه 86 پس از آنکه مدافع تیم ملی ایران اشتباه غیر منتظره ای را انجام داد، خطای سید جلال حسینی بر روی مدافع چینی از چشمان داور دور ماند تا بتوان گفت این بازی با یک اشتباه بزرگ داوری به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

در دیگر دیدار این گروه تیم سوریه موفق شد در برابر کره جنوبی به تساوی دست یابد تا ایران همچنان با تفاضل گل نسبت به کره در صدر باقی بماند. البته باید منتظر ماند و دید دیدار قطر و ازبکستان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.