باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-256      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور تعداد بازدید : 990
کاهش میلیونی قیمت خودرو
در شرایطی که اینروزها بازار خبر درباره تغییر و تحولات در قیمت خودرو حسابی داغ است ، طبیعی است که تیتر عنوان های اقتصادی بیشتر خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی حول محور همین موضوع بچرخد. در همین راستا خبر آنلاین گزارش کوتاهی را از کاهش میلیونی قیمت خودرو منتشر کرده است.

در شرایطی که اینروزها بازار خبر درباره تغییر و تحولات در قیمت خودرو حسابی داغ است ، طبیعی است که تیتر عنوان های اقتصادی بیشتر خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی حول محور همین موضوع بچرخد.

در همین راستا خبر آنلاین گزارش کوتاهی را از کاهش میلیونی قیمت خودرو منتشر کرده است.

خبر آنلاین در این گزارش می نویسد:

نمایشگاه‌داران خودرو معتقدند «در مدتی که کمپین نخریدن خودرو توسط مردم به راه افتاده، رکود در بازار خودرو تعمیق شده؛ به طوری که این رکود در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»

افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودرو این روزها کار را به جایی رسانده که مردم به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی کمپین «خودرو نخرید تا ارزان شود» کردند. اگرچه برخی از کارشناسان خودرو معتقدند که در پشت پرده این ماجرا، گروهی که از این کمپین منتفع می‌شوند، آن را حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر کمپین «خودرو نخرید تا ارزان شود» تاثیر زیادی در بازار گذاشته است؛ به طوری که برخی از فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید خودروهای صفر از کارخانه و نمایندگی‌ها حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد این کمپین در بازار خودروهای کارکرده و دست دوم نیز بی‌تاثیر نبوده و شاهد افت شدیدی در خرید و فروش و معاملات خودروها در این بازار بوده‌ایم. این در شرایطی است که نمایشگاه‌داران خودرو اعتراف به این موضوع می‌کنند «رکود در بازار خودرو و کاهش معاملات در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»

محمد علوی، یکی از این نمایشگاه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این باره می‌گوید «این رکود می‌تواند در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.»

براساس گفته یکی دیگر از نمایشگاه‌داران، «قیمت‌های امروز خودرو نسبت به یک ماه قبل با افت یک تا سه میلیون تومانی در میان خودروهای ایرانی و چینی روبه‌رو شده است. این افت قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی نیز بی‌تاثیر نبوده است؛ به طوری که خودروهای خارجی کاهش قیمت چند ده میلیونی داشته‌اند.»

بنا به این گزارش، در حال حاضر پراید 131 حدود 19 میلیون و 920 هزار تومان، تیبا 23 میلیون و 700 هزار تومان، رانا 32 میلیون و 200 هزار تومان، پژوپارس 34 میلیون و 500 هزار تومان، تندر90 حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان، پژو405 دوگانه‌سوز 30 میلیون و پژو405 بنزین‌سوز 28 میلیون و 200 هزار تومان در بازار قیمت دارد.