باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2563      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور تعداد بازدید : 706
7 راهکار ساده که شما را به زندگی سالم رهنمون می‌کند
برای داشتن یک زندگی سالم لازم است که مراقب بدن خود باشید. بررسی مستمر وزن یکی از راهکارها برای حفظ سلامتی است. مشکل چاقی امروزه به یک معضل رایج تبدیل شده است و باید توجه خاصی روی تغذیه و همچنین انجام برخی فعالیت‌های بدنی داشته باشید. شما نباید بخاطر مشکلات قابل اجتناب مربوط بسلامتی، خوشبختی خود را ضایع کنید. طول عمر اندام‌های حیاتی شما همچون کبد، شش ها، معده و ... با تغذیه سالم افزایش می‌یابد.

برای داشتن یک زندگی سالم لازم است که مراقب بدن خود باشید. بررسی مستمر وزن یکی از راهکارها برای حفظ سلامتی است. مشکل چاقی امروزه به یک معضل رایج تبدیل شده است و باید توجه خاصی روی تغذیه و همچنین  انجام برخی فعالیت‌های بدنی داشته باشید. شما نباید بخاطر مشکلات قابل اجتناب مربوط بسلامتی، خوشبختی خود را ضایع کنید. طول عمر اندام‌های حیاتی شما همچون کبد، شش ها، معده و ... با تغذیه سالم افزایش می‌یابد.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هک، سلامتی و زندگی با آرامش تنها شامل رژیم غذایی متناسب و ورزش کردن نیست بلکه داشتن ذهنیتی مثبت نیز یکی از عناصر آن است.

 

در ادامه به چند نکته برای داشتن یک زندگی ایمن و سالم اشاره می‌شود:

 

1.نوشیدن زیاد آب

مردم  بمقدار کافی آب نمی‌نوشند. آب برای کارکرد بدن شما ضروری است. حدود 60% بدن از آب ساخته شده است و یکی از اجزاء اساسی در عملکرد جسمانی  است. آب همچنین کمک می‌کند که ضایعات بدن دفع شود و اکسیژن و مواد مغذی به تمام بدن برسد. بدن همیشه با تعرق، دفع ادرار، تنفس و... آب از دست می‌دهد. بسیار مهم است که درصد آب بدن حفظ شود تا کارکرد آن بدون مشکل پیش رود.

دیگر فایده نوشیدن آب زیاد، کمک کردن به کاهش وزن است. آب معده شما را پر می‌کند و باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید بطوریکه هرگز پرخوری نخواهید کرد. مصرف منظم مایعات این تضمین را به ما می‌دهد که بدنمان هرگز آب موجود خود را از دست نمی‌دهد.

مقدار آب لازم برای بدن شما به فاکتورهایی همچون رطوبت، وزن و فعالیت بدنی بستگی دارد. ولی هر انسان در هرصورت باید روزانه 2.7 تا 3.7 لیتر آب مصرف کند.

 

2.خواب کافی

استراحت یکی از بخش‌های اساسی زندگی سالم است. وقتی که خواب شما مناسب نباشد میل شما به خوردن میان‌وعده‌های آماده بیشتر می شود واین یعنی شما مقدار بیشتری غذای مضر به بدن خود وارد می کنید که برای سلامتی شما به هیچ وجه خوب نیست. کمبود خواب همچنین باعث پیری زودرس می شود.

 

 

3. مراقبه

مراقبه یکی از بهترین راههای تسکین ذهن است زیرا تاثیر مثبتی بر ذهن شما می‌گذارد و آسایش خاطر را برای زندگی شما به ارمغان می‌ْآورد. یک ذهن آرام شما را به سمت زندگی سالم و بانشاط رهنمون می‌کند. ذهنیت مثبت از لوازم زندگی سالم است و مراقبه با مثبت اندیشیدن به ما کمک می‌کند.

 

 

4.ورزش کردن

ورزش منظم ، کلیدی برای دستیابی به زندگی سالم است. فعالیت بدنی  بخشی اساسی از روال روزانه شما است زیرا باعث طول عمر می‌شود، به کاهش وزن کمک می‌کند، تراکم استخوان را افزایش می‌دهد و  خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید عضو یک باشگاه ورزشی شوید یا ورزش مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و بطور منظم بازی کنید. ورزش ریاضت بدن نیست بلکه لذت بردن از سبک زندگی سالم است. شما می‌توانید ورزش کردنتان را با ایجاد تغییر در آن جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید.

 

 

5.تغذیه متعادل

داشتن برنامه غذایی متعادل بسیارمهم است. مصرف میوه‌جات از ضروریات است چونکه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند. خوردن میوه تازه یکی از مولفه‌های اصلی زندگی سالم است. سبزیجات نیز همچون میوه‌ها مهم هستند. سبزی‌ها و میوه‌هایی که دارای رنگ روشنی اند سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. اطمینان یابید که این دسته از میو‌ها و سبزیجات در برنامه غذایی‌تان گنجانده شده باشد.

 

 

6.پرهیز از غذاهای فرآوری‌شده

خوردن غذای فرآوری‌شده ایده مناسبی نیست و برای سلامتی شما خوب نیست زیرا غذا بعد از فرآوری ارزش‌های تغذیه‌ای خود را ا دست می‌دهد و مواد نگهدارنده افزوده شده به آن به هیچ وجه برای سلامتی مفید نیست. مقدار نمک در اکثر غذاهای فرآوری‌شده بالا است و می‌تواند باعث فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی شود. همیشه محصولات تازه را به غذاهای فرآوری شده ترجیح دهید تا بهترین تغذیه را داشته باشید.

 

7.بهره‌مندی از بیمه پزشکی

داشتن بیمه سلامت مهم است. باید مطمئن باشید که صورتحساب‌های پزشکی در موارد اورژانسی تحت پوشش هستند. این به آرامش ذهنی شما کمک می‌کند. شرکت‌های بیمه زیادی هستند که بیمه پزشکی خوبی فراهم می‌کنند و این برای سلامتی از ضروریات است.