باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2603      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 663
حمله CR7 به ژاوی؛ جنجالی دوباره با سوال "مسی یا رونالدو؟"
اظهارات اخیر ژاوی هرناندس در مورد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با واکنش تند فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید مواجه شد و او سعی کرد هافبک پیشین بارسلونا را با سه توپ طلایش تحقیر کند. ژاوی هرناندز چندی پیش به مقایسه رونالدو و مسی پرداخته بود و در صحبت‌هایی نیش‌دار گفته بود رونالدو به پای مسی هم نمی‌رسد. و همین مصاحبه کاپیتان ژاوی باعث بوجود آمدن جنجال‌هایی در رسانه‌های فوتبالی دنیا و بخصوص اسپانیا شد.

اظهارات اخیر ژاوی هرناندس در مورد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با واکنش تند فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید مواجه شد و او سعی کرد هافبک پیشین بارسلونا را با سه توپ طلایش تحقیر کند. ژاوی هرناندز چندی پیش به مقایسه رونالدو و مسی پرداخته بود و در صحبت‌هایی نیش‌دار گفته بود رونالدو به پای مسی هم نمی‌رسد. و همین مصاحبه کاپیتان ژاوی باعث بوجود آمدن جنجال‌هایی در رسانه‌های اسپانیا شد.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از اعتماد، کاپیتان پیشین بارسلونا چندی پیش در مصاحبه‌ای با رادیو کادناسر اسپانیا، گفته بود: «رونالدو با وجود آنکه بازیکنی خارق‌العاده است به پای لیونل مسی نمی‌رسد و به نظر او و همه آنهایی که فوتبال را دوست دارند، مهاجم آرژانتینی بارسلونا بهترین بازیکن دنیا هست، خواهد ماند و قابل مقایسه با سایر بازیکنان نیست مگر آنکه شما طرفدار رئال مادرید باشید»

البته همانطور که پیش بینی می‌شد این صحبت‌ها واکنش رونالدو را در پی داشت و او در جواب ژاوی تاکید کرد: « همه می‌دانند که اگر می‌خواهند نام‌شان روی جلد (نشریات) برود باید درباره من صحبت کنند. ژاوی یک بار هم توپ طلا را نبرده و من سه بار این کار را کرده‌ام. ژاوی در قطر بازی می‌کند و چرا درباره این موضوع حرف می‌زند؟ من در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین ورزشکار دنیا هستم»

 

به دنبال این درگیری لفظی به وجود آمده اما حالا پای یکی از روزنامه‌های چاپ کاتالونیا به این ماجرا باز شده و در کنار کوبیدن رونالدو به حمایت از ژاوی پرداخته است. روزنامه «اسپورت» چاپ کاتالونیا در این باره مقاله‌ای به قلم «لوئیس ماسکارو» چاپ کرده که در آن آمده است: «رونالدو احمق است. او خیلی احمق است. این توهین نیست چون چیزی که او در مورد ژاوی گفته تنها سزاوار چنین حرفی است. بی‌احترامی به ژاوی بی‌احترامی به فوتبال است؛ ورزشی که این هافبک کاتالونیایی در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به طور استثنایی در آن خوب بود.» «بله، ژاوی اکنون در قطر بازی می‌کند. خیر، او توپ طلا نبرده است، اما نام ژاوی در تاریخ به عنوان فوتبالیستی الگو که مورد تحسین و تمجید جهانیان است، باقی خواهد ماند. تنها این نیست، بلکه نام ژاوی در تاریخ به عنوان رفتار فوق‌العاده‌اش در زمین و خارج از زمین، جاودانه خواهد شد. این دو ویژگی به میلیون‌ها توپ طلا می‌ارزد و کریستیانو هرگز این دو ویژگی را نخواهد داشت.»

 

البته دیروز پدر ژاوی هم به این ماجرا و صحبت‌های اخیر رونالدو واکنش نشان داد و گفت: « بعد از بازی بارسلونا، من گزارش‌ها را دیدم و بعد هم گفته‌های رونالدو را که برایم ذره‌ای اهمیت نداشتند، شنیدم. ژاوی تجربه زیادی دارد و می‌داند این داستان چه معنایی دارد. من فکر می‌کنم که او نسبت به حرف‌هایی رونالدو کاملا بی‌تفاوت خواهد بود. اظهارات اخیر کریستیانو رونالدو درباره او، ذره‌ای روی ژاوی تاثیر منفی نخواهد گذاشت. ژاوی از بازی در لیگ قطر احساس بسیار خوبی دارد و خوشحال است. او در آنجا زندگی آرامی دارد و از هرگونه فشار روانی دور است. من هیچ چیزی برای گفتن به رونالدو ندارم، اما او خودش می‌داند که باید چه کار کند. نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم. او هم نظرش را گفته است و باید به آن احترام گذاشت.»