باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2604      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 647
برای بهبود عملکردتان هر از چند گاهی راه سخت‌تر را انتخاب کنید
اگر بتوانید یک کار را هم از راهی آسان و هم راهی دشوار انجام دهید، چرا هیچگاه راه دشوار را انتخاب نمی‌کنید؟ هرچند اغلب اوقات راه آسان مطلوب و بهتر است اما ممکن است بخاطر اینکه یاد بگیرید که چگونه عملکرد خود را بهبود ببخشید هرازچند گاهی راه سخت‌تر را انتخاب کنید.

اگر بتوانید  یک کار را هم از راهی آسان و هم راهی دشوار انجام دهید، چرا هیچگاه راه دشوار را انتخاب نمی‌کنید؟ هرچند اغلب اوقات راه آسان مطلوب و بهتر است اما ممکن است بخاطر اینکه یاد بگیرید که چگونه عملکرد خود را بهبود ببخشید هرازچند گاهی راه سخت‌تر را انتخاب کنید.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هکر، ست گودین، نویسنده کتاب‌های بهره‌وری می‌گوید، گذاشتن محدودیت‌های ساختگی و عمدی برای خود، می‌تواند در شناخت و سنجش نقاط ضعف و همچنین برطرف کردن آنها به شما کمک کند. وقتی قصد می‌کنید به شیوه آسانتر برگردید مطمئنا عملکردتان بهتر خواهد شد. گودین مثال شرکت تویوتا را می‌زند وقتی که آن‌ها اجزای اضافی فرآیند مونتاژشان را حذف کردند. حال اگر قطعه‌ای می‌شکست یا دچار مشکلاتی دیگر میشد، آنها دیگر نمی‌توانستند آن را به سرعت با قطعه‌ای ارزان دیگری در قفسه جایگزین کنند:

به نظر دیوانه‌وار می آید. چرا باید مشقت حذف شدن هزینه‌های نسبتا کم این‌چنین قطعات اضافی  را به جان خرید؟ زیرا نداشتن راه میانبر مانند زمانی است که سطح آب پایین‌تر می‌رود و صخره‌های زیر آب پدیدار می‌شوند. بدون یک راه میانبر هرکدام از مسئولین تامین قطعات مجبور بودند به نحو فوق‌العاده‌ای وظیفه خودشان را انجام دهند. ناگهان کیفیت قطعات تویوتا رشد کرد، همچنین در همین حال خط تولید با سرعت بیشتری کار می‌کرد و هر کدام از ماشین‌های تولید شده بهتر کار می‌کردند.

 

شما می‌توانید در کارهای شخصی و پروژه‌های خودتان این طرح را عملی کنید. اگر عادت  دارید که چیزی را در کامپیوتر ترسیم کنید، این کار را با دست انجام دهید جایی که دیگر میانبر Ctrl-Z را ندارید. اگر برای انجام یک کار معمولا از نرم‌افزار استفاده می‌کنید، هر از چندگاهی نیز بطریقی خسته‌کننده آن را انجام دهید تا ببینید که اگر به آن کار بیشتر نزدیک باشید می‌توانید نقص‌هایی از آن را بیابید. شما مجبور نیستید همیشه سخت‌ترین راه‌ها را انتخاب کنید ( بخصوص زمانیکه وقت چندانی ندارید) ، اما دوری از وضعیت‌های آسان و میانبرهای آن هر چند وقت یکبار می‌تواند کارکرد شما را بهبود بخشد.