باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2607      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ شهريور تعداد بازدید : 686
جادوی دربی؟
دو رقیب سنتی تهران در شرایطی فردا برای هشتادوسومین بار برابر هم قرار می‌گیرند که در تاریخ کمتر مشاهده شده سرخابی‌ها با این وضعیت متفاوت برابر هم قرار بگیرند.

دو رقیب سنتی تهران در شرایطی فردا برای هشتادوسومین بار برابر هم قرار می‌گیرند که در تاریخ کمتر مشاهده شده سرخابی‌ها با این وضعیت متفاوت برابر هم قرار بگیرند.

به گزارش ال‌جی و به نقل از شرق، وضعیت دو تیم در جدول اصلا مقایسه‌کردنی نیست. پرسپولیس با 11 امتیاز در صدر جدول است و برای پیداکردن استقلال باید 13 پله پایین‌تر رفت. استقلال با علیرضا منصوریان شروعی ناباورانه در لیگ شانزدهم داشت. کسب تنها سه امتیاز از شش بازی، آن هم در شرایطی که بازی‌های این تیم در شروع فصل راحت‌تر به نظر می‌رسید. جز این نتیجه‌گیری متفاوت باید به عملکرد دو تیم در داربی‌های اخیر هم اشاره کرد. استقلال 9 بازی است که در داربی برنده نشده است. همه آمار به ضرر استقلال است و بی‌دلیل نیست که در اکثر نظرسنجی‌ها حداکثر 25 درصد هواداران فوتبال رأی به برد استقلال داده‌اند. این برای اولین بار در تاریخ است که تیمی بدون برد در لیگ به داربی می‌آید.

آیا برد پرسپولیس در بازی فردا قطعی است؟ کسانی که با حال‌وهوای بازی همشهری‌ها آشنا هستند، می‌دانند که نتیجه داربی هرگز به جایگاه دو تیم در جدول ارتباط نداشته است. بارها دیده شده تیم ضعیف‌تر آمده و داربی را فتح کرده است. برای پیداکردن نمونه هم خیلی نباید راه دور رفت. پرسپولیس در لیگ چهاردهم اصلا شرایط جالبی نداشت؛ اما در رفت و برگشت استقلال را برد. یک آمار تاریخی دیگر هم وجود دارد؛ در تاریخ داربی تهران وقتی فاصله دو تیم قبل از داربی بیش از هشت امتیاز بوده، تیم بالاتر هیچ‌وقت موفق به بردن بازی نشده است. بازی فردا یک داربی مانند 82 داربی قبل خواهد بود که در آن تیمی که از‌ پیش‌ برنده باشد، وجود ندارد.

با‌وجود‌این‌ نتیجه بازی فردا می‌تواند در سرنوشت علیرضا منصوریان تأثیر داشته باشد. سرمربی این فصل آبی‌ها می‌داند که باخت در داربی می‌تواند فرصت او در استقلال را به پایان برساند؛ مثل همان اتفاقی که برای حمید استیلی در پرسپولیس رخ داد. این یک واقعیت است که پرسپولیس در پنج هفته قبل تیم باثباتی بوده؛ اما استقلال مشکلاتی در خط حمله و دفاع داشته است. قرمزها در پنج بازی تنها یک گل خورده‌اند و به نظر می‌رسد از نظر روحی آماده این بازی هستند؛ ضمن اینکه هیچ‌یک از بازیکنان این تیم سابقه باخت در داربی را ندارند؛ اما منصوریان می‌خواهد فردا پرسپولیس را غافلگیر کند؛ مثل همانی کاری که امیر قلعه‌نویی در اولین داربی‌اش انجام داد و تیم پرستاره پرسپولیس را در داربی 55 شکست داد. از طرفی آمار خود منصوریان هم در تقابل با پرسپولیس عالی است. در تقابل‌های مربی سابق نفت با پرسپولیس او دو برد و دو تساوی داشته است. در سوی مقابل برانکو هم توانایی‌هایش را در داربی ثابت کرده است. در تقابل‌های برانکو با استقلال او دو برد و یک تساوی داشته است.

بازی فردا پنجمین دیدار دو تیم در شهریور است که عملکرد قرمزها در شهریور بهتر بوده؛ ضمن اینکه بازی معروف شش‌تایی‌ها در شهریور برگزار شده است. همچنین وقتی بازی‌های دو تیم پیش از داربی مساوی شده، دو بار پرسپولیس و یک ‌بار استقلال برنده شده‌اند. بازی فردا ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به قضاوت علیرضا فغانی برگزار می‌شود. این بازی سومین حضور فغانی در دیدار استقلال و پرسپولیس است.