باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2608      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور تعداد بازدید : 558
با این روش‌ها پول بیشتری را پس انداز کنید
همیشه درآمد بالا مساوی با ثروت نیست. به همین دلیل افراد تمایل دارند که به اندازه (و گاهی بیشتر از) درآمدشان خرج کنند.

همیشه درآمد بالا مساوی با ثروت نیست. به همین دلیل  افراد تمایل  دارند که به اندازه (و گاهی بیشتر از)  درآمدشان خرج کنند.  

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از بیزنس اینسایدر، تحقیقات موسسه Federal Reserve نشان می‌دهد،  یک سوم آمریکایی‌هایی که سالانه بیش از 100 هزار دلار درآمد دارند تمام پولی را که به دست می‌اورند خرج می‌کنند. و حتی رقم بیشتر نگران کننده این است که یک دهم این جمعیت که بیشترین درآمد را دارند بیشتر از درآمد خود هزینه می‌کنند.

 

اگر شما هم همین معضل را دارید- علی‌رغم درآمد مناسبتان پس‌انداز خوبی ندارید- با چند شیوه که به شما کمک می‌کند تا در جاده درست اقتصادی گام بردارید، آشنا شوید:

 

تورم سبک زندگی را متوقف کنید

با بالا رفتن حقوق وسوسه برای خریدن وسایل تجملی‌تر بیشتر می‌شود، همچنین بیشتر به رستوران و کافه می‌روید. به محض آنکه به این عادات گران‌قیمت خو بگیرید هزینه زندگی‌تان دائما افزایش می‌یابد. این همان چیزی است که متخصصان اقتصادی به آن تورم سبک زندگی می‌گویند. همان تله‌ای که مقدار زیادی از پولی که می‌تواند پس‌انداز کنید می‌بلعد. برای مقابله با تورم سبک زندگی بر یک استاندارد زندگی متمرکز شوید و حتی با افزایش درآمد آن را تغییر ندهید.

 

میزان ثابتی را به پس انداز اختصاص دهید

کاراترین استراتژی ساده‌ترین است: آنچه را که بعد از پس‌انداز باقی می‌ماند خرج کنید نه به شیوه برعکس آن. پس انداز اولین کاری است که شما با چک حقوقتان می‌کنید. اگر شیوه‌ای برای این کار ندارید می‌توانید به صورت خودکار بخشی از درآمدتان را هر ماه به حساب متفاوت پس‌اندازتان منتقل کنید. به این ترتیب شما پولی را نمی‌بیند که وسوسه خرج کردن آن برایتان ایجاد شود.

 

 به پاداش‌ها متکی نباشید

واکنش طبیعی هنگام دریافت کردن پاداشی خرج کردن آن برای خودتان است. چرا که جایزه‌ای است که بعد از کاری سخت به شما رسیده است. اما این فرض را نکنید که دفعه بعد هم می‌توانید عمکردتان را تکرار کنید و دوباره همان میزان پاداش دریافت کنید. بهترین کار برای هر تروت باد آورده‌ای- خواه افزایشی در حقوق باشد یا هدیه‌ای یا سهمی در جایی- رفتار کردن با آن مثل پدیده‌ای نادر است و پس‌انداز به میزانی که می‌توانیم.

 

گاهی به خودت مرخصی بده

جشن گرفتن موفقیت‌های زندگی بسیار عالی‌ است. اما شما باید بتوانید به خودتان بدون به خطر انداختن آینده‌تان پاداش بدهید. روز دریافت حقوقتان مانند کسی که بزرگترین جایزه بخت‌آزمایی را برده‌است رفتار نکنید. قبل خریدن آن کیف گران‌قیمت یا رفتن به تعطیلاتی عجیب بودجه‌تان را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید واقعا این مبلغ را خرج کنید یا نه. جایزه اقتصادی حفظ سقفی مشخص برای جشن‌گرفتن در طولانی مدت بسیار مهمتر از ترسی کوتاه مدت برای از دست دادن چیزی است که می‌توانستید انجام دهید.

 

مشورت بخواهید

 

بیشتر مردم دوستی را دارند که وضعیت اقتصادی خوبی دارد- کسی که همه بدهی‌هایش را تصفیه کرده است، عضو یک برنامه درست جایزه دهی شده است. و کسی که به نظر می‌رسد آن قدر پول دارد که در هر تعطیلات به مسافرت یا رستوران‌های عالی برود و  در کنسرت‌هایی که در پیش است شرکت کند.

این شخص منبع مناسبی جهت راهنمایی خواستن برای چگونه مدیرت کردن پولتان است.  اگر چنین مکالمه برای شما آسان نیست می‌توانید از یکی از نزدیکانش بپرسید. گرفتن مشورتی خوب برای مدریت پولتان یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید.