باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2624      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور تعداد بازدید : 591
مردان والیبال نشسته طلایی شدند؛ پایان رقابت‌ها برای کاروان ایران با 24 مدال
ملی‌پوشان تیم ملی والیبال نشسته ساعتی پیش در رقابت حساس فینال به مصاف حریف سرسخت خود یعنی بوسنی رفتند و موفق شدند با ارایه‌ی یک بازی حساب شده با نتیجه 3 بر 1 بوسنی را شکست دهند و مدال ارزشمند طلای پارالمپیک ریو 2016 را کسب کنند.

ملی‌پوشان تیم ملی والیبال نشسته ساعتی پیش در رقابت حساس فینال به مصاف حریف سرسخت خود یعنی بوسنی رفتند و موفق شدند با ارایه‌ی یک بازی حساب شده با نتیجه 3 بر 1 بوسنی را شکست دهند و مدال ارزشمند طلای پارالمپیک ریو 2016 را کسب کنند.

 

ایران و بوسنی در لندن نیز دیدار فینال را برگزار کرده بودند که در آن دیدار بوسنی موفق به پیروزی شده بود و حال پس از 4 سال موقعیت خوبی برای انتقام‌گیری ایران مهیا شده بود.

 

ایران بازی را بهتر شروع کرد و با درخشش علیپوریان و بیگدلی توانست در ست اول و در امتیازات ابتدایی اختلاف را زیاد کند. در ادامه مرتضی مهرزاد یار خوش قامت ایران با 2 متر و 46 سانتی‌متر قد نیز توانست امتیازات حساسی را کسب کند و ست اول در نهایت با نتیجه‌ی 25 بر 21 به سود ایران خاتمه یافت.

 

 

در ست دوم تیم بوسنی به خود آمد و توانست اختلاف را زیاد کند و با مدیریت بازی جلوی از دست دادن ست را بگیرد تا رقابت فینال بیش از پیش حساس شود. ست دوم با نتیجه 25 بر 21 به نفع بوسنی تمام شد. این تنها ستی بود که تیم ایران در این رقابت‌ها واگذار کرد.

 

در ست سوم این تیم ایران بود که توانست حاکم میدان باشد و علیرغم اینکه علیپور کارت قرمز گرفت اما ایران اختلاف را با بوسنی بسیار زیاد کرد تا حاشیه‌ی بسیار امنی برای ادامه ست داشته باشد. بازی زیبا و حساب‌شده ایران در نهایت نتیجه 25 بر 18 را برای آنها به ارمغان آورد.

 

 

ست چهارم اما براحتی می‌شد انتقام فینال لندن را به عینه دید. در این ست تیم ایران بسیار کوبنده ظاهر شد و از همان ابتدا اختلاف بسیار زیادی را با بوسنی ایجاد کرد و البته با تداوم نمایش فوق‌العاده بازیکنان تیم ملی این اختلاف تا آخر حفظ شد و ایران توانست با نتیجه 25 بر 15 ست چهارم را به سود خود رقم بزند. این پیروزی انتقام‌جویانه‌ی، مدال خوشرنگ و مهم والیبال نشسته پارالمپیک ریو را برای ایران به ارمغان آورد.

کسب مدال طلای رقابت های والیبال نشسته پارالمپیک ریو 2016 توسط تیم ملی ایران، کاروان کشورمان با مجموع 24 مدال به کار خود در این بازی ها خاتمه بخشید.

به این ترتیب کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ریو 2016 متشکل از 110 ورزشکار در 12 رشته مختلف، با کسب هشت مدال طلا، نه نقره و هفت برنز در جایگاه پانزدهم بازی ها قرار گرفت. مدال آوران کاروان ایران را می‌توانید در ادمه مشاهده کنید: 

 

طلا: ساره جوانمردی (2 طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه‌برداری)، زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان) و تیم والیبال نشسته

 

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه)، تیم فوتبال هفت نفره و تیم فوتبال پنج نفره

 

برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)