باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2626      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور تعداد بازدید : 963
بازیگران مطرحی که اسکار نصیبشان نشد
مردم هر سال درباره جوایز حرف می زنند. چطور ممکن است فلان بازیگر برای این یا آن جایزه نامزد نشده باشد؟ بعد از اینکه نامزدهای جوایز اعلام می شوند، بارها و بارها درباره این موضوع بحث می شود. ستاره های بزرگی در هالیوود حضور دارند که چندین و چند بار برای ایفای نقش های به یاد ماندنی، نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند اما با کمال تعجب این افتخار بزرگ تا کنون نصیب آنها نشده است.

مردم هر سال درباره جوایز حرف می زنند. چطور ممکن است فلان بازیگر برای این یا آن جایزه نامزد نشده باشد؟ بعد از اینکه نامزدهای جوایز اعلام می شوند، بارها و بارها درباره این موضوع بحث می شود. ستاره های بزرگی در هالیوود حضور دارند که چندین و چند بار برای ایفای نقش های به یاد ماندنی، نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند اما با کمال تعجب این افتخار بزرگ تا کنون نصیب آنها نشده است.

 

 

 به گزارش ال‌جی و به نقل از روزیاتو، نه آلفرد هیچکاک و نه استنلی کوبریک، هیچ‌یک اسکاری به خانه نبرده‌اند (اگرچه هیچکاک موفقیتی مادام‌العمر و کوبریک نیز جایزه جلوه‌های ویژه را به خاطر فیلم ادیسه فضایی در‌ سال ٢٠٠١ دریافت کردند). پس چندان نباید از مغفول‌ ماندن هنرمندی مانند برد پیت گله‌مند بود.

 

اما با نگاهی به بازیگران مطرحی که جایزه اسکار در ویترین افتخاراتشان نیست و با بررسی کارنامه کاری آنها شاید بیش از پیش به اهمیت جایزه ارزشمند اسکار و افتخار  آن پی ببریم:

 

 

۱- خواکین فونیکس

joaquin-phoenix

 

فونیکس که تا کنون ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده (دو بار برای فیلم های گلادیاتور و رئیس) به زعم بسیاری از منتقدان سینما در سال ۲۰۰۵ برای نقش آفرینی در فیلم “Walk the line” مستحق رسیدن به مجسمه طلایی بود. رقابتی که در نهایت فیلیپ سیمور هافمن فقید برنده آن شد.

 

 

۲- بیل مورای

bill-murray

 

اگرچه بیل مورای تنها یکبار در سال ۲۰۰۳ آن هم برای فیلم “Lost in Translation” نامزد اسکار شده ، اما به عقیده بسیاری، یکی از ستاره هایی است که نادیده گرفته شدنش در آکادمی، عدالت این جایزه را به چالش می کشد.

 

 

 

۳- برد پیت

brad-pitt

 

اگرچه او پس از انتخاب “دوازده سال بردگی” بعنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۴ در مقام تهیه کننده جایزه گرفت اما شاید باورش سخت باشد که این هنرپیشه جذاب و محبوب برغم سه نامزدی، هنوز برای بازیگری اسکار نگرفته است.

برد پیت پیش از این برای فیلم های  “Twelve Monkeys” ،  “داستان عجیب بنجامین باتن” ،  و “Moneyball” نامزد دریافت اسکار شده بود.

 

 

 

۴- ساموئل ال جکسون

samuel-l-jackson

 

جکسون با بیش از ۱۶۰ فیلم سینمایی در کارنامه ، یکی از ستاره های برجسته هالیوود طی چند دهه گذشته محسوب می شود. نکته باور نکردنی درباره این هنرپیشه سیاه پوست این است که وی تنها یک بار در سال ۱۹۹۴ برای فیلم “داستان های عامه پسند” نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

 

 

 

۵- تام کروز

tom-cruise

 

تام کروز را بی تردید باید یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ هالیوود قلمداد کرد. در حالیکه وی سه بار در دهه ۹۰ میلادی برای فیلم های “متولد چهارم جولای”، “جری مگئوار” و “مگنولیا” تا یک قدمی اسکار رفت، اما هیچگاه نتوانست مجسمه اسکار را به عنوان برنده در دست بگیرد.

 

 

۶- ریچارد گِر

richard-gere

 

آیا باورتان می شود ریچارد گر، با فیلم های فوق العاده ای در کارنامه هنری اش، تا کنون حتی نامزد دریافت اسکار نشده باشد؟ اما حقیقت دارد. ریچارد گر با تمام شایستگی هایش یکی از ستاره هایی است که همواره با بی مهری داوران اسکار مواجه شده است.

 

 

 

۷- گری اولدمن

gary-oldman

 

گری اولدمن یکی از دوست داشتنی ترین بازیگران صنعت هالیوود، تا کنون فقط یکبار آن هم برای بازی در نقش “جورج اسمایلی” در فیلم جاسوسی و تحسین شده “دوره گرد، خیاط، سرباز، جاسوس” نامزد دریافت اسکار شده.

بازی او در سری فیلم های بتمن هم دیدنی است.

 

 

 

۸- جانی دِپ

johnny-depp

 

برغم نزول کیفی اندک این فوق ستاره طی سال های گذشته، کارنامه جانی دپ مملو از نقش آفرینی هایی است که هر یک به تنهایی مستحق اسکار بوده اند. این فوق ستاره هالیوود که یکی از گران ترین هنرپیشه های صنعت سینما نیز محسوب می شود،  تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

اگرچه همه این سه مورد به فیلم هایی مربوط می شوند که پس از سال ۲۰۰۰ به نمایش درآمده اند اما بسیاری بر این باورند دپ در دهه ۹۰ نقش هایی بازی کرده است که با بی مهری محض آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (متولی مراسم اسکار) قرار گرفته است. فیلم هایی همچون “Ed Wood” و “ِDonnie Brasco” به راحتی می توانستند برای جانی دپ با اسکار همراه باشند.

 

 

 

۹- هریسون فورد

harrison-ford

 

هریسون فورد یکی از آن ستاره هایی است که به راحتی نمی توان از کنار نامش عبور کرد، چهره فتوژنیک، صدای تاثیرگذار، بازی احساسی و شخصیت دوست داشتنی تنها بخشی از ویژگی های فورد محسوب می شوند.

او که تنها یکبار آن هم در سال ۱۹۸۵ برای فیلم “Witness” نامزد اسکار شده است، امسال سومین دهه از فعالیت در هالیوود و البته نادیده گرفته شدن توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را جشن خواهد گرفت.

 

 

۱۰- ادوارد نورتون

edward-norton

 

نورتون هم از آن دسته هنرپیشه هایی است که بسیاری تصور می کنند یک یا دو مجسمه اسکار در ویترین افتخاراتش دارد اما واقعیت چیز دیگری است؛ ادوارد تنها سه نامزدی اسکار در کارنامه دارد.

نخستین نامزدی نورتون به سال ۱۹۹۶ و فیلم “Primal Fear” باز می گردد، دومین بار در سال ۱۹۹۹ و برای فیلم تحسین شده “American History X” و در نهایت سومین نامزدی مربوط به فیلم “Birdman” ساخته الخاندرو ایناریتو می شود.

 

 

 

۱۱- جان مالکوویچ

john-malkovich

 

این هنرپیشه آمریکایی دو بار در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۳ به ترتیب برای فیلم های “Places in the Heart” و “In he Line of Fire” نامزد دریافت مجسمه طلایی شده است ولی پس از این دو فیلم درخشان دیگر هیچگاه فیلم هایش در اسکار دیده نشد.

 

 

 

۱۲- اَنِت بِنینگ

annette-bening

 

انت بنینگ را هم باید یکی از بدشانس ترین ستاره های هالیوود در رابطه با جایزه اسکار دانست.

این هنرپیشه دوست داشتنی تا کنون چهار بار نامزد اسکار شده است و در هر چهار مورد بسیاری این جایزه را حق او می دانستند. “The Griffers”  ، “Being Julia”  “The Kids Are All Right و “American Beauty” فیلم های نامزد شده او برای بدست آوردن این جایزه وزین محسوب می شوند.

 

 

 

۱۳- گِلِن کلوز

glenn-close-jpg

 

اما ماجرا برای کلوز به مراتب دردناک تر است.

او تا کنون ۶ بار نامزد اسکار بوده است از فیلم “Fatal Attraction” تا “Albert Nobbs” هیچ یک نتوانستند اسکار را برای این هنرپیشه صاحب سبک به ارمغان بیاورند.

 

 

۱۴- هلنا بونهام کارتر

helena-bonham-carter

 

اگرچه هلنا کارتر در سال ۱۹۹۷ یکبار برای فیلم “Wings of a Dove” نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن شده بود اما نامزدی او در سال ۲۰۱۲ برای فیلم پر سر و صدای “سخنرانی پادشاه” تقریبا همگان را متقاعد کرده بود که این بار اسکار در دستان کارتر قرار خواهد گرفت.

افتخاری که در نهایت نصیب ملیسا لئو برای فیلم “Fighter” شد.