باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2636      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور تعداد بازدید : 508
آموزش عقاب برای شکار پهپادهای مزاحم
استفاده از پهپادها امروزه با افزایشی قابل توجه مواجه شده‌است،‌ پدیده‌ای که می‌تواند مسائل امنیتی جدی را به وجود آورد،‌ اگر این پهپاد‌ها در مسیر پروازهای تجاری یا مسافربری قرار گیرند،‌یا از مکان‌های ممنوعه تصویربرداری کنند مشکلات پیچیده‌ای پدید می‌آید.

استفاده از پهپادها امروزه با افزایشی قابل توجه مواجه شده‌است،‌ پدیده‌ای که می‌تواند مسائل امنیتی جدی را به وجود آورد،‌ اگر این پهپاد‌ها در مسیر پروازهای تجاری یا مسافربری قرار گیرند،‌یا از مکان‌های ممنوعه تصویربرداری کنند مشکلات پیچیده‌ای پدید می‌آید.

 

پیش‌تر هم ابزارهای گوناگون برای ساقط کردن پهپادهای جاسوسی اختراع شده بود که از میان آن‌ها، می‌توان به projectile-firing bazookas و interceptor drones اشاره کرد که توسط نیروهای امنیتی در کشورهای مختلف دنیا، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از آی‌تی‌رسان، نیروی امنیتی هلند، برای مبارزه با پهپادهای جاسوسی، دست به اقدامی جالب زده است. پلیس این کشور، از عقاب‌های شکاری برای جلوگیری از پروازهای غیر مجاز استفاده خواهد کرد. هلندی‌ها سعی کردند تحت یک پروژه آموزشی کوتاه مدت برای عقاب‌ها، نحوه انجام عملیات را به آن‌ها بیاموزند و طبق اعلام رسمی پلیس ویژه هلند، عقاب‌های شکاری توانستند آمادگی کامل برای حفاظت از مناطق ممنوعه را کسب کنند.

البته چندی پیش، ویدیویی منتشر شده بود که در آن، عقاب‌های دست آموز پلیس هلند، دقت و چابکی خود در تشخیص و به پایین کشیدن پهپادها را به نمایش گذاشتند. حال نیروی امنیتی هلند با قرار دادن تعدادی از این عقاب‌ها درمحل‌های پرتردد مانند فرودگاه‌ها، سعی در افزایش امنیت هوایی و جلوگیری از نفوذ پهپادهای جاسوسی به این مناطق را دارد.

شاید این اولین باری نباشد که از پرندگان شکاری، برای انجام ماموریت‌های هوایی استفاده می‌شود، اما بدون شک، پلیس هلند توانسته با استفاده از آموزش‌های گوناگون، عقاب‌هایی را تربیت کند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن و بدون آسیب رساندن به خود یا پهپاد در حال حرکت، آن را به زمین بیاورند.

البته این فعالیت، نگرانی جمعی از دوستداران محیط زیست و انجمن حمایت از حقوق حیوانات را در پی داشته و افراد مختلفی در خصوص آسیب‌هایی که به عقاب‌ها در طول عملیات آموزش و یا انجام ماموریت وارد می‌شود، هشدار داده‌اند. اما پلیس هلند، با انتشار گزارشی، تضمین کرد که هیچ کدام از عقاب‌ها، در طول هیچ کدام از فرایندهای مربوط به آموزش، کم‌ترین آسیبی ندیده‌اند و مباحث ایمنی، طوری به آن ها منتقل شده که بتوانند در برابر خطرهای احتمالی، از خود مقاومت نشان دهند.

 

پلیس هلند، اولین گروهی است که از پرندگان شکاری واقعی برای ساقط کردن پهپادها استفاده می‌کند. به هر حال، آن‌ها توانسته‌اند با هوش‌ترین و در عین حال، سریع‌ترین ابزار را به کار بگیرند تا پهپادهای ناشناس، دیگر قادر به فعالیت نباشند.