باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2639      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور تعداد بازدید : 670
تقدیر از "وارن بیتی" در جشنواره پالم اسپرینگز
جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» از «وارن بیتی» بازیگر و فیلمساز برنده اسکار آمریکایی با اعطای جایزه دستاورد «کرک داگلاس» تقدیر می‌کند.او اولین و تنها سینماگر دنیای سینماست که توانسته در چهار شاخه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نامزد جایزه اسکار شود و یک بار هم برای فیلم «سرخ‌ها» اسکار کارگردانی دریافت کرده است.

جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» از «وارن بیتی» بازیگر و فیلمساز برنده اسکار آمریکایی با اعطای جایزه دستاورد «کرک داگلاس» تقدیر می‌کند.او اولین و تنها سینماگر دنیای سینماست که توانسته در چهار شاخه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نامزد جایزه اسکار شود و یک بار هم برای فیلم «سرخ‌ها» اسکار کارگردانی دریافت کرده است.

 

 

 به گزارش ال‌جی و به نقل از ایسنا،  «وارن بیتی» که پس از یک غیبت 15 ساله فیلم جدیدش  با نام «قوانین اعمال نمی‌شوند»از 23 نوامبر اکران می‌شود به عنوان یازدهمین دریافت‌کننده جایزه دستاورد سینمایی «کرک داگلاس» از سوی جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» انتخاب شد.

این کارگردان 79 ساله روز اول دسامبر جایزه دستاورد سینمایی جشنواره «پالم اسپرینگز» را به احتمال فراوان از دستان خود «کرک داگلاس» دریافت خواهد کرد.

«کرک داگلاس» با انتشار بیانیه‌ای «وارن بیتی» را صاحب بالاترین استاندارد در صنعت سینما معرفی کرد که با آثارش موجب شده ما با تعمق بیشتری درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم فکر کنیم.

«هنری وارن بیتی» متولد 30 مارس 1937 در ویرجینیا، پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و همچنین یک سال تحصیل در دانشگاه «نورث وسترن»، از تحصیل انصراف داد و مدتی کارگر ساختمانی بود. سپس به کلاس آموزش بازیگری پیوست، ابتدا نقش‌های کوچکی در تلویزیون ایفا می‌کرد، اما پس از آن با حضور در نمایش‌های تلویزیونی به شهرت رسید.

«وارن بیتی» بعدها به تئاتر برادوی رفت و پس از آن جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم «شکوه علفزار» محصول 1961 ساخته «الیا کازان» در سینما مطرح شد.

وی همچنین با ایفای نقش در فیلم مشهور «بانی و کلاید» در سال 1967 ساخته «آرتور پن» که خودش تهیه کننده‌اش نیز بود، به اوج شهرت رسید. وارن بیتی در طی دوران طولانی حضور خود در سینمای آمریکا، و با ساخت چندین فیلم معروف و مطرح هالیوود، خود را به یکی از مرفه ترین، محترم ترین و کاریزماتیک ترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل کرده‌است. وی از ابتدای فعالیت‌های سینمایی اش در سال ۱۹۶۱، ایفاگر نقش‌های نخست بود، و از سال ۱۹۶۷ به بعد، بعنوان تهیه کننده، بازیگر خود را مطرح نمود، و سپس از ۱۹۷۵ به بعد، به تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی و بازیگری روی آورد و از سال ۱۹۷۸ تاکنون، علاوه بر تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی و بازیگری به کارگردانی نیز پرداخت.

وارن بیتی در تاریخ سینما یگانه شخصیتی است که با دو فیلم بهشت می‌تواند منتظر بماند و سرخ‌ها در چهار بخش جداگانه نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است.

 

وی در سال 1978 در اثری مشترک فیلم «بهشت می‌تواند منتظر بماند» را کارگردانی کرد که در نگارش فیلم‌نامه آن نیز ‌مشارکت داشت و ضمن همکاری در تهیه این فیلم، نقش اول آن را نیز بازی کرد. این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او شد؛ چراکه علاوه‌بر فروش قابل توجه در سینما، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد و «وارن بیتی» نیز در دو بخش بهترین کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت جایزه شد.

وی اگرچه در آن سال جایزه اسکار دریافت نکرد، اما سه سال بعد با فیلم «سرخ‌ها» (1981) اسکار بهترین کارگردانی را گرفت که در این فیلم خود «وارن بیتی» نقش یک خبرنگار آرمان‌گرا را ایفا ‌کرد.

او در سال 1998 نیز کمدی-درام «بول‌ورث» را ساخت که درشاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد کسب جایزه شد و در سال 2008 میلادی نیز نسخه‌ای تلویزیونی و کوتاه از فیلم موفق و پرفروشش «دیک تریسی» را کارگرانی و تهیه‌کنندگی کرد.

«قوانین اجرا نمی‌شوند» جدیدترین اثر «وارن بیتی» است که علاوه بر بازی در آن، کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز بر عهده دارد و قرار است از 23 نوامبر از سوی کمپانی فاکس اکران خود را آغاز کند.

 

 «رابرت دنیرو»، «هریسون فورد»، «مایکل داگلاس»، «جان تراولتا»، «اد هریس»، «کوئنتین تارانتینو»،‌ «فارست ویتاکر»، «جسیکا لانگ» و «جین فوندا» دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی «کرک داگلاس» بوده‌اند.