باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2640      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور تعداد بازدید : 536
گمانه‌زنی‌ها درباره حمایت "بوش" پدر از هیلاری کلینتون
برخی رسانه‌های آمریکا خبر داده‌اند که «جرج بوش پدر» رئیس جمهور اسبق آمریکا که از حزب جمهوریخواه است به نامزد دموکرات‌ها رای می‌دهد. بنابر این گزارش‌ها، بوش پدر که پیش‌تر مخالفتش با نامزدی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را علنی بیان کرده بود تصمیمش برای رای دادن به خانم کلینتون، کاندیدای حزب رقیب را در گفتگو با برادرزاده جان. اف. کندی برملا کرده است.

برخی رسانه‌های آمریکا خبر داده‌اند که «جرج بوش پدر» رئیس جمهور اسبق آمریکا که از حزب جمهوریخواه است به نامزد دموکرات‌ها رای می‌دهد. بنابر این گزارش‌ها، بوش پدر که پیش‌تر مخالفتش با نامزدی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را علنی بیان کرده بود تصمیمش برای رای دادن به خانم کلینتون، کاندیدای حزب رقیب را در گفتگو با برادرزاده جان. اف. کندی برملا کرده است.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از تسنیم،  رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند جرج اچ.دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های 1989-1993 به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات رای خواهد داد.

 

با وجود این، دفتر آقای بوش هنوز صحت و سقم این تصمیم رئیس جمهوری اسبق آمریکا را تایید نکرده است و سخنگوی او گفته در حال بررسی آن است.

در همین حال، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرده آقای بوش تصمیم خود برای رای دادن به خانم کلینتون را روز گذشته (دوشنبه) در حضور جمعی 40 نفره بیان کرده است.

جرج اچ.دبلیو. بوش که در خلال سالهای 1989 تا 1993 رئیس جمهوری آمریکا بود پیش‌تر با اعلام مخالفت با دونالد ترامپ از شرکت در همایش ملی جمهوری‌خواهان که ماه ژوئن گذشته برگزار شد انصراف داده بود.

علاوه بر بوش پدر، جرج دبلیو. بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و جب بوش، فرماندار ایالت فلوریدا هم پیش‌تر اعلام کرده بودند از نامزدی دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنند اما هیچ کدام از آنها از رای دادن به نامزد حزب رقیب سخنی به میان نیاورده بودند.

خبر حمایت بوش پدر از هیلاری کلینتون را کاتلین کندی، برادر زاده جان اف. کندی، که پیش‌تر قائم مقام فرماندار مریلند هم بوده، برملا کرد. خانم کندی با انتشار عکسی از دیدار اخیر خود با جرج بوش پدر در شبکه اجتماعی فیسبوک زیر آن نوشت: "رئیس جمهور به من گفت به کلینتون رای می‌دهد."

با وجود این، جیم مک‌گرت، سخنگوی جرج اچ.دبلیو. بوش روز سه‌شنبه با احتیاط در مورد صحت این خبر در توئیتر نوشت: "آنهایی که درباره نامزد مورد نظر رئیس‌جمهور در انتخابات پیش‌رو گزارش می‌کنید، مطلع باشید که کسی در دیدار میان خانم کندی و رئیس جمهور حضور نداشته که بتواند این گفته را تایید کند. ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم، خیلی عجله نکنید."

موضوع حمایت جرج بوش پدر از خانم کلینتون که تنها چند روز پیش از نخستین مناظره رو در روی او با دونالد ترامپ مطرح شده، می‌تواند فصل جدیدی از جنگ کلامی میان این دو نامزد دو حزب اصلی آمریکا قلمداد شود.