باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2652      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر تعداد بازدید : 548
چرا برای برخی تصمیم‌گیری‌ها نباید وقت و اهمیت زیادی بگذاریم؟
هنگامی که باید دست به انتخاب بزنید چقدر از زمان‌تان را صرف می‌کنید تا مطمئن شوید که انتخاب‌تان بهترین باشد؟ اگر آن تصمیم‌گیری تاثیر مهمی بر خوشبختی شما می گذارد بر روی آن وقت بگذارید. اما اگر صبح‌هنگام می‌خواهید کراوات مناسب روزتان را انتخاب کنید، نباید برای این انتخاب اهمیت زیادی قایل شوید.

هنگامی که باید دست به انتخاب بزنید چقدر از زمان‌تان را صرف می‌کنید تا مطمئن شوید که انتخاب‌تان بهترین است؟ اگر آن تصمیم‌گیری تاثیر مهمی بر خوشبختی شما می گذارد روی آن وقت بگذارید. اما اگر صبح‌هنگام می‌خواهید کراوات مناسب روزتان را انتخاب کنید، نباید برای این انتخاب اهمیت زیادی قایل شوید.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هکر، همانگونه که سایت مانی باس نیز اشاره می‌کند، اشخاص کمال‌گرای وسواسی علاقه دارند تا هر تصمیمی را که می‌خواهند بگیرند، بزرگ کنند. آنها اقدام برای هر تصمیمی را که نمی‌دانند آیا از لحاظ زمان، پول یا ابتکار آنها بهینه است  به تاخیر می‌اندازند. برخی اوقات این رویکرد می‌تواند سودمند باشد اما اغلب اوقات نه و حتی یک وقت تلف کردن است که تنها باعث کاهش رضایت و خشنودی شما از زندگی می‌شود:

 

مدت زمانی بسیار طولانی من انسانی بودم که همه کارها را سخت‌تر و بزرگ‌تر از آنچه که بودند می گرفتم. زمانی که باید تصمیم می‌گرفتم فارغ از نوع آن، تا خود جهنم درباره آن تحقیق می‌کردم. می‌خواستم که تنها بهترین‌ها را بخرم، انجام دهم و داشته باشم. اما یک چیز را می‌دانید؟ مهم نبود که چقدر زمان برای انتخاب کالای کامل و مطلوب می‌گذاشتم، هیچ وقت کالاها انتظارات من را برآورده نکردند. به این دلیل که چیزی بنام کالای کامل و بی‌نقص، اصلا وجود ندارد.

 

در بسیاری از موارد، فرآیند بهینه‌سازی شما برای گرفتن یک تصمیم بی‌نقص و کامل، در واقع تنها راهکاری است تا احساس بهتری درباره یک تصمیم‌گیری خوب داشته باشید. بندرت چیزهایی مثل گوشی یا شغل بی‌نقص و یا رابطه‌ای کامل می‌توان یافت. شما می‌توانید تعداد کمی از تصمیمات بد و نامناسب را کنار بزنید، ولی در پایان شما هنوز در حال انتخاب چیزی هستید که چندان هم مطلوب و کامل نیست. بهتر است براحتی با این واقعیت کنار بیایید تا وقت خود را برای تصمیم‌گیری هدر ندهید.