باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2676      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر تعداد بازدید : 498
برخورد اول خوب به معنی تحت‌تاثیر قرار دادن دیگران نیست
برخورد اول با دیگران بسیار مهم است زیرا به سختی اثر خود را از دست می‌دهد و از ذهن پاک می شود. یک برخورد اول نامناسب برای زمانی طولانی همراه نام شما خواهد بود. اما برخورد اول خوب اصلا به تاثیرگذاری بستگی ندارد بلکه آنچه مهم است آشنایی و برقراری ارتباطی مناسب با دیگران است.

برخورد اول با دیگران بسیار مهم است زیرا به سختی اثر خود را از دست می‌دهد و از ذهن پاک می شود. یک برخورد اول نامناسب برای زمانی طولانی همراه نام شما خواهد بود. اما برخورد اول خوب اصلا  به تاثیرگذاری بستگی ندارد بلکه آنچه مهم است آشنایی و برقراری ارتباطی مناسب با دیگران است.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هکر، دوری کلارک نویسنده کتاب "تحول شما" توضیح می‌دهد که تاثیر متقابلی که شما با دیگری دارید خیلی مهم‌تر از تلاش برای اثبات کردن خودتان است. ربکا نایت در مجله "هاروارد بیزینس ریویو" خلاصه مطلب را چنین طرح می کند:

به گفته کلارک رایج‌ترین اشتباهی که انسان‌ها هنگام تلاش برای ساختن برخورد اول خوب مرتکب می شوند این است که فکر می‌کنند باید دیگران را با اطلاعات وسیع خود تحت تاثیر قرار دهند. ولی واقعیت این است که هدف شما مبهوت کردن طرف مقابل و جلب توجه نیست بلکه ایجاد یک مکالمه به یادماندنی و یک رابطه خوب است. بنابراین تلاش کنید که دیگران را به صحبت وادارید و به آنچه می‌گویند گوش بسپارید. کلارک می افزاید: هرچه بیشتر کاری کنید که دیگران احساس بهتری داشته باشند آن‌ها ذهنیت مثبت بیشتری نسبت به شما پیدا می‌کنند.

 

با فکر و ملاحظه از آنها سوال کنید، سوال‌هایی با پایان باز مطرح کنید، علاقه‌مندی‌های آنان را پیدا کنید و به دنبال مشترکات خود با آنها باشید. انسان‌ها در کنار کسانی که به آن‌ها از نظر ذهنی وصل هستند بیشتر احساس راحتی می‌کنند تا کسانی که با دانش و توانایی‌شان خودنمایی می‌کنند.