باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-273      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور تعداد بازدید : 913
ثروتمندان ، جف بزوس
اگر شما در دهه های گذشته هم مثل همین روزها مرتب پای اینترنت بوده باشید ، بدون شک با اپلیکیشن جف بزوس _Amazon.com _ آشنا شده اید.

اگر شما در دهه های گذشته هم مثل همین روزها مرتب پای اینترنت بوده باشید ، بدون شک با اپلیکیشن جف بزوس _Amazon.com _ آشنا شده اید.

شاید آن را دوست داشته باشید و شاید هم از آن متنفر بوده اید. آمازون وب سایتی است که به عنوان یک بازار آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از این طریق هتل رزرو کنید و بلیط تهیه کنید و البته با توجه به اینکه در این وب سایت طیف گسترده ای از محصولات مورد نیاز افراد به فروش می رسد ، می توانید آنها را به طور آنلاین خریداری کنید.

همه اینها توضیحی مختصر در باب تجارت جف بزوس بود. او هنوز نوزاد بود وقتی که پدر و مادرش از هم جدا شدند. مادر جف که بسیار جوان بود دوباره ازدواج کرد و به این ترتیب ، پدر خوانده اش سرپرستی او را به عهده گرفت.

جف عمده تجربیات کاری اش را در دوران کودکی و نوجوانی در خانه پدربزرگش در تگزاس به دست آورد. وقتی تابستان ها برای تعطیلات به این شهر و نزد پدر بزرگش سفر می کرد همراه او به واکسینه کردن دام ها می پرداخت و لوله کشی می کرد.

بزوس اما بسیار فرد ساکت و فروتنی بود. با این حال او حتی در دوران کودکی اش هم به علم و تکنولوژی علاقه فراوانی نشان می داد و البته در راستای ارائه ایده و ابداعات جدید در این زمینه بسیار خلاق بود به طوریکه در کودکی برای دور نگه داشتن خواهر و برادرهایش از اتاق خود ، آلارمی الکترونیکی ساخته بود که ورود آنها را به اتاق به جف خبر می داد.

او در جوانی به دانشگاه پرینستون رفت و در رشته فیزیک مشغول به تحصیل شد هر چند کمی بعد تغییر رشته داد و تحصیلاتش را در رشته مهندسی الکترونیک و کامپیوتر دنبال کرد.

جف در سال 1994 درست زمانیکه از نیویورک به سیاتل نقل مکان کرده بود ، سایت آمازون را راه اندازی کرد. دفتر کمپانی او گاراژ خانه اش در سیاتل بود. کسب و کاری که بعدها او را به یکی از متمول ترین های دوران تبدیل کرد به طوریکه در حال حاضر ارزش خالص درآمد جف بزوس 27.2 میلیارد دلار است.