باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2735      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر تعداد بازدید : 946
بازی سخت
یوزهای ایرانی امروز در یکی از مهم‌ترین دیدارهای خود در راه رسیدن به جام جهانی 2018 در خانه ازبکستان به میدان می‌روند. در جدول گروه A آسیا، ازبکستان شش‌امتیازی است و ایران و کره‌جنوبی چهار امتیاز دارند. ازبکستان تنها تیم گروه است که هر دو بازی قبلی خود را مقابل سوریه و قطر برده است.

یوزهای ایرانی امروز در یکی از مهم‌ترین دیدارهای خود در راه رسیدن به جام جهانی 2018 در خانه ازبکستان به میدان می‌روند. در جدول گروه A آسیا، ازبکستان شش‌امتیازی است و ایران و کره‌جنوبی چهار امتیاز دارند. ازبکستان تنها تیم گروه است که هر دو بازی قبلی خود را مقابل سوریه و قطر برده است.

به گزارش ال‌جی و به نقل از شرق، از آنجا که از هر گروه دو تیم مستقیما راهی جام جهانی می‌شوند، اگر تیم ملی امروز در تاشکند بازنده شود، کار سختی برای جبران خواهد داشت. در سوی دیگر برد تیم ملی، ایران را به صدر گروه می‌رساند. شاگردان کی‌روش در دو بازی قبلی خود مقابل قطر و چین نمایش چندان باکیفیتی نداشتند و اگر می‌خواهند در بازی فردا نتیجه بگیرند، باید بهتر از دو بازی قبل ظاهر شوند. ایران پس از بازی امروز، سه‌شنبه هفته آینده هم یک بازی سخت مقابل کره‌جنوبی دارد و جای هیچ‌گونه اشتباهی نیست. در رده‌بندی تیم‌های ملی، ایران تیم اول آسیا و 37 جهان است و ازبک‌ها در رده 49 قرار دارند. این بازی هفتمین ملاقات ایران و ازبکستان است، ایران در شش بازی قبلی چهار بار پیروز شده است، یک بار باخته و یک بار مساوی کرده است. بازی ازبکستان- ایران ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار برگزار می‌شود. امروز در گروه ایران دو بازی دیگر هم انجام می‌شود؛ کره‌جنوبی چهارامتیازی میزبان قطر بدون امتیاز است. دو تیم یک‌امتیازی گروه (چین و سوریه) هم با هم بازی دارند. 


نگاهی به ترکیب تیم ملی


علیرضا بیرانوند مانند دو بازی قبلی دروازه‌بان ایران در بازی امروز است. مصدومیت پژمان منتظری در بازی با چین باعث شد کی‌روش در قلب خط دفاعی از زوج پورعلی‌گنجی-حسینی استفاده کند. احتمال اینکه احسان حاج‌صفی به خط میانی منتقل شود هم بسیار زیاد است و در این صورت میلاد محمدی که در بازی با چین هم بد کار نکرد، دفاع چپ ایران خواهد بود. رامین رضاییان هم دفاع راست خواهد بود. سعید عزت‌اللهی و آندرانیک تیموریان هافبک‌های وسط ایران خواهند بود. با توجه به آسیب‌دیدگی روزهای قبل اشکان دژاگه، احتمال بازی‌کردن مسعود شجاعی در پست هافبک بازی‌ساز بیشتر است. علیرضا جهانبخش و احسان حاج‌صفی در گوشه‌ها بازی خواهند کرد و سردار آزمون مهاجم نوک تیم خواهد بود. 
در جمع بازیکنان ازبکستان هم حضور الکساندر لوبانوف، دروازه‌بان فصل قبل پرسپولیس در ترکیب این تیم درخورتوجه است. لوبانوف و بیرانوند هنوز در این بازی‌ها گلی دریافت نکرده‌اند. 


خبر خوب و بد کی‌روش


کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان به تمجید از تیم حریف پرداخت: «بدون شک ما مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم؛ تیمی که با شش امتیاز در صدر گروه است و به‌لحاظ بازی و نتیجه، خوب کار کرده است. اما ما هم از تیم ایران توقعاتی داریم و انتظارمان این است بهترین عملکردمان را ارائه کنیم». سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش، دو بازیکن مصدوم تیم ملی، توضیح داد: «متأسفانه مصدومیت جزئی از فوتبال است و در چند بازی گذشته نتوانستیم چند بازیکن آماده‌مان را در اختیار داشته باشیم. ما نه‌تنها اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی را در اختیار داریم بلکه بازیکنی را داریم که از همه بهتر است و آن تیم ایران است و امروز شاهد بازی تیمی خوبی از تیم ایران خواهیم بود. یک خبر خوب و یک خبر بد دارم. خبر خوب اینکه اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش آماده بازی خواهند بود و خبر بد اینکه آمادگی این دو بازیکن خبر بدی برای تیم ازبکستان خواهد بود (با خنده)». این مربی پرتغالی در پاسخ به این سؤال که شما از 16،15 بازیکن بیشتر از بقیه نفرات استفاده می‌کنید، گفت: «وقتی من آمدم، تنها یک بازیکن ایرانی در اروپا بازی می‌کرد اما اکنون 11 بازیکن ایرانی در این شرایط قرار دارند و این نشان‌دهنده پیشرفت فوتبال ایران است و تأثیرات اردوهای خوب و اتفاقات خوب در چند سال گذشته را در تیم ایران شاهد هستیم». بابایان، سرمربی تیم ملی ازبکستان هم تأکید کرد تیمش به‌دنبال پیروزی است: «مقابل یک تیم قوی بازی داریم. ایران صدرنشین آسیا در رده‌بندی فیفا به شمار می‌رود و از لحاظ فیزیکی تیمی قدرتمند است. بر همین اساس تمام تلاش خود را می‌کنیم تا امروز هر سه امتیاز را به دست آوریم و مطمئنا بازی جالبی خواهد شد. نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد که چه تیمی بازی امروز را خواهد برد و به طور قطع خودتان در بازی فردا همه چیز را مشاهده خواهید کرد ولی ما حتما این بازی را باید ببریم». ازبکستان تا به حال به جام جهانی صعود نکرده است. 


داور بحث‌برانگیز


یکی از نکات درخورتوجه بازی امروز قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی است. داوری که با اخراج مهرداد پولادی در بازی ایران-عراق در جام ملت‌های آسیا مقدمات حذف تیم ملی را فراهم کرد و مورد خشم ایرانی‌ها قرار گرفت. پس از آن بازی، کنفدراسیون فوتبال آسیا ترجیح داد ویلیامز برای قضاوت در لیگ‌ قهرمانان آسیا به ایران نیاید و انتخاب او به‌عنوان داور بازی امروز اعتراض کی‌روش را به همراه داشت. سرمربی تیم ملی دیروز درباره انتخاب ویلیامز استرالیایی بعد از اتفاقاتی که در دیدار ایران برابر عراق رخ داد نیز گفت: «راجع به مسائل داوری نمی‌توانیم صحبت کنیم. متأسفانه وقتی حرفی نمی‌زنیم، دچار مشکل می‌شویم و این هم به‌خاطر گمانه‌زنی‌هایی است که انجام می‌شود و برخی مواقع صحبت ما مربیان به‌خوبی منعکس نمی‌شود. اما واقعیت این است که همه اعضای فوتبال از مربیان گرفته تا بازیکنان و داوران می‌توانند اشتباه کنند. فوتبال بازی اشتباهات است. اگر اشتباه نباشد، دریبل زده نمی‌شود و گلی هم به ثمر نمی‌رسد. همه باید سعی کنیم روحیه اصلی بازی را که انجام بازی جوانمردانه است، رعایت کنیم و این روحیه را ارتقا بخشیم. مهم‌ترین موضوع این است که وقتی بازی تمام می‌شود، هر چهار تیم یعنی ایران، ازبکستان، داوری و تیم ناظر مطمئن باشند که بهترین عملکردشان را انجام داده‌اند و به پیشرفت فوتبال کمک کنند و آینده فوتبال را ضمانت کنند».