باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2750      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر تعداد بازدید : 508
دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد
شاید بتوان گفت سنت مناظر‌های انتخاباتی که معمولا نامزدهای انتخاباتی از آن برای حمله به نظرات رقیب برای اداره کشور می‌پرداختند دیشب به صحنه‌ای کاملا سرد و بی روح تبدیل شد.

شاید بتوان گفت سنت مناظر‌های انتخاباتی که معمولا نامزدهای انتخاباتی از آن برای حمله به نظرات رقیب برای اداره کشور می‌پرداختند دیشب به صحنه‌ای کاملا سرد و بی روح تبدیل شد. 

به گزارش ال‌جی و به نقل از سی‌ان‌ان، نامزد جمهوری‌خواهان اهمیت ویدیو جنجالی منتشر شده از وی را  که شامل جملات بسیار زشتی درباره زنان است کم دانست. هر چند که بابت آن عذرخواهی کرده است ولی او مکرر بر این نکته پافشاری می‌کرد که حرف‌های او مانند صحبت‌های پسران در دبیرستان است و نباید جدی تلقی شوند. 

در حالی دختر و همسر هیلاری در میان حضار تماشا کننده مناظره بودند ترامپ با اشاره به بیل او را «سوءاستفاده‌گر» خطاب کرد. ترامپ گفت در صورت پیروزی در انتخابات، از جایگاه ریاست جمهور حتما به تعقیب قضایی هیلاری خواهد پرداخت و حتی تهدید کرد او را به زندان بیاندازد.

هیلاری اسیر طعمه ترامپ نشد و این جمله مشیله اوباما را گردهم‌آیی دموکرات‌ها یادآوری کرد: زمانی که شما پایین می‌روید ما بالا می‌رویم. 

ترامپ درحالی به مناظره می‌رفت که به شدت نیاز داشت بدترین هفته‌ای را یک نامزد انتخاباتی در تاریخ جدید ریاست‌جمهوری تجربه کرده است بازسازی کند. تلاش او برای پر رنگ کردن ماجرای فرستادن ایمیل از طریق سرور شخصی در دوران وزارت خارجه هیلاری کلینتون، حداقل وحشتی را که جمهوری خواهان در 48 ساعت گذشته دچار آن بودند متوقف کرد. اما در پس تلاس و رفتار او روی صحنه چندان روشن نبود که آیا او می‌تواند فرای رای دهندگان وفادارش کسانی را به طرفداری از خودش راضی کند. چراکه با رای دهندگانی فعلی به نظر نمی‌رسد بتواند انتخابات ماه آینده را ببرد.

کلینتون گفت مشکلش با ترامپ بیشتر از کمپین تبلیغاتی ریاست جمهوری است چرا که وی در بیشتر 48 ساعت گذشته به سخنان سخیف ترامپ درباره زنان فکر کرده است. او گفت پیش از این با جمهوری خواهان بر سر سیاست‌گذاری اختلاف داشته است. ولی: 

 من هیچ‌گاه درباره قابلیت خدمت‌ کردن آنان ( جمهوری‌خواهان) شبه‌ای نداشتم ولی دونالد ترامپ متفاوت است.

 

در فراز دیگری از مناظره ترامپ زمانی که درباره سیاست خارجی صحبت می‌کرد به معاون اول خودش مایک پنس حمله کرد. در مناطره هفته گذشته بین معاونین اول نامزدها پنس گفته بود آمریکا باید برای حمله به دولت سوریه برای کاستن خسونت در حلب اماده شود. ترامپ در واکنش به این سخنان پنس گفت:

من و او هیچگاه درباره این موضوع صحبت نکرده‌ایم و من مخالف هستم. 

این صحبت ریشه عمیق‌تری درباره رابطه ترامپ و پنس دارد چرا که آخر هفته گذشته بعد انتشار ویدیوی ترامپ محک بزرگی خورد. اما بعد از پایان مناظره پنس در تویتر خود نوشت: «من بودن در کنار او افتخار می‌کنم.» او همچنین به نظر خودش پیروزی بزرگ در مناظره را به وی تبریک گفت. 

هر چند که نظر سنجی‌ها همچنان از پیش تازی کلینتون در رقابت خبر می‌دهند اما ترامپ می‌تواند امیدوار باشد بعد روزهای توفانی گذشته اوضاعش کمی بهتر شود. ولی ترامپ تا پیروزی فاصله بسیاری دارد.