باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2756      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر تعداد بازدید : 932
نبرد غول‌ها در آزادی
ایران پس از کسب برد شیرین مقابل ازبکستان و صعود به صدر جدول گروه A آسیا، فردا در آزادی میزبان کره‌جنوبی است.

ایران پس از کسب برد شیرین مقابل ازبکستان و صعود به صدر جدول گروه A آسیا، فردا در آزادی میزبان کره‌جنوبی است.

به گزارش ال‌جی و به نقل از شرق، دیداری که برگزاری آن در تاسوعا، موجب شد تا در روزهای اخیر به یکی از سوژه‌های اصلی کشور تبدیل شود.  به‌هرحال فراتر از مسائل غیر‌ورزشی، نتیجه این بازی اهمیت زیادی در راه رسیدن ایران به جام جهانی 2018 روسیه دارد. از همان ابتدا هم مشخص بود که در گروه A آسیا، رقابت اصلی بین دو غول قاره، ایران و کره‌جنوبی، است. این دو تیم در مقدماتی 2014 هم‌گروه بودند که هر دو باهم صعود کردند.  پس از بازی‌های سه‌شنبه، دو تیم ایران و کره‌جنوبی با هفت امتیاز در بالای جدول گروه قرار گرفتند که ایران به خاطر تفاضل گل بهتر، صدرنشین است. از سایر تیم‌های گروه هم البته نباید غافل شد؛ ازبکستان با شش امتیاز در تعقیب ایران و کره است. سوریه شگفتی‌ساز با چهار امتیاز در رده چهارم قرار دارد. چین یک امتیاز کسب کرده و قطر بدون امتیاز است. شرایط حساس جدول نشان می‌دهد بازی سه‌شنبه دو تیم در تهران، می‌تواند یک گام بلند در راه رسیدن به جام جهانی روسیه برای تیم برنده باشد. فردا قطر میزبان سوریه است و ازبکستان پذیرای چین خواهد بود. ایران پس از این بازی با سوریه بازی دارد و اگر این دو بازی را ببرد، نیمی از راه صعود را طی می‌کند.


نبرد  مشت‌های گره‌شده


ایران در سه ملاقات اخیرش با مربی‌گری کی‌روش، موفق به شکست کره شده است.  اتفاقات بازی‌های اخیر دو تیم و نحوه سفر کره‌ای‌ها به تهران، بازی فردا را حساس‌تر از قبل هم کرده است. این دو تیم در دیدارهای انتخابی جام جهانی 2014، هم‌گروه بودند. مشت‌های گره‌کرده کی‌روش پس از برد ایران در اولسان، این بازی را به یک نبرد حیثیتی تبدیل کرد؛ طوری‌که بازی دوستانه دو تیم پس از آن بازی هم، با درگیری همراه شد.

  در آستانه این بازی هم فضا اصلا دوستانه نیست. استفاده کره‌ای‌ها از ماسک و پرواز به تهران با مشت‌های گره‌کرده، این ذهنیت را ایجاد کرده است که بازی سه‌شنبه هم یک نبرد تمام‌عیار خواهد بود. کُری‌ها خیلی زود شروع شده است. البته کره‌ای ها گفته‌اند قبل از این هم و حتی در کره هم از این ماسک‌ها استفاده کرده‌اند ولی بازهم از حساسیت این موضوع کم نکرده است. 


ترکیب احتمالی


کی‌روش با نیمکت‌نشین‌کردن آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، در ديدار مقابل ازبكستان خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. به‌هرحال این احتمال وجود دارد سرمربی ایران در این بازی هم تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کند. در جمع کره‌ای‌ها، همه نگاه‌ها به سون هیونگ مین، شماره 7 این تیم، است. این بازیکن 24ساله که در تاتنهام توپ می‌زند، یکی از ستاره‌های لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. کی سون‌ یونگ، کاپیتان کره که در انگلیس و تیم سوانسی بازی می‌کند، دیگر بازیکن مشهور کره‌ای‌هاست. این بازیکن از آنجا که همسر هنرپیشه معروف کره‌ای است، در بین ایرانی‌ها شهرت چشمگیری دارد. هدایت تیم کره بر عهده اولی اشتلیکه آلمانی است. کره در سه بازی قبل با نتیجه مشابه سه بر دو چین و قطر را شکست داد و با سوریه مساوی کرد. در رده بندی فیفا، ایران سی‌وهفتم است و کره‌جنوبی چهل‌و‌هفتم. قضاوت این دیدار را ریوجی ساتو از ژاپن برعهده دارد.