باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-276      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور تعداد بازدید : 1712
قفل محتوا در ال جی G4
اگر از جمله افرادی هستید که گوشی تلفن همراه G4 ال جی را انتخاب کرده اند یا اینکه یکی از گوشی های ال جی را خریداری کرده اید باز هم برای شما خبرهایی درباره امکانات این گوشی ها داریم که شاید تا به حال خیلی از جزئیات آنها مطلع نبوده اید.

اگر از جمله افرادی هستید که گوشی تلفن همراه G4 ال جی را انتخاب کرده اند، باز هم برای شما خبرهایی درباره امکانات این گوشی ها داریم که شاید تا به حال خیلی از جزئیات آنها مطلع نبوده اید.

اینبار قرار است درباره رمز گذاری و قفل کردن گوشی اطلاعاتی به دست بیاورید.

در واقع گاهی اوقات یک پین ساده کافی نیست.

حتماً عکس‌هایی در گوشی شماست که نمی‌خواهید بچه‌ها ببینند یا اسنادی دارید که نمی‌خواهید هیچ کسی به آنها دسترسی داشته باشد. با اینکه قفل کردن و رمزگذاری گوشی شما کار درستی است اما اگر مدتی بدون قفل باشد حتماً بچه‌ها، همکاران و دوستان از سر کنجکاوی هم که شده دوست دارند به آن سرک بکشند. اینجاست که دلتان می‌خواهد کمی مخفی کاری انجام دهید و محتوایی که در گوشی ذخیره دارید را از چشم دیگران پنهان کنید.

به همین منظور، ال‌جی قابلیت قفل محتوا یا Content Lock را در بسیاری از گوشی‌هایش نظیر ال‌جی G4 تعبیه کرده است. این قابلیت محتوای خاصی را از دسترس دیگران دور نگه می‌دارد و با یک رمز عبور دیگر کمی اطمینان خاطر را بیشتر می‌کند تا آنچه باید خصوصی بماند حتماً خصوصی بماند.

قفل محتوا تنها در برنامه‌های گالری ال‌جی و QMemo کار می‌کند و قبل از اینکه در هر کدام از این برنامه‌ها از آن استفاده کنید، باید اول یک قفل برای آن ایجاد کنید. قابلیت قفل محتوا اولین گزینه در تنظیمات امنیتی است.

بعد از باز کردن آن، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید از رمز عبور استفاده کنید یا الگوی نقطه‌ای. کلمه عبور در واقع یک کد برای عبور است و یک کلمه نیست؛ به این معنی که تنها می‌توانید از اعداد استفاده کنید.

اگر الگو ایجاد می‌کنید، از شما خواسته می‌شود یک پین پشتیبان نیز برای آن درنظر بگیرید تا وقتی الگو را فراموش کردید بتوانید از آن استفاده کنید. در مرحله بعد، یک حساب کاربری را برای مراحل دیگر انتخاب می‌کنید تا وقتی رمز عبو، الگو یا پین را فراموش کردید، به آن ارسال شود.

با این تنظیمات قفل، حالا می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید فقط خودتان ببیند را مخفی کنید.

در برنامه گالری ال‌جی، شما می‌توانید یک عکس‌ خاص را با فشار ممتد آنها و انتخاب کلید قفل یا Lock در منو قفل کنید یا چندین عکس در یک پوشه را با ضربه روی منوی سه‌نقطه‌ای پایین بازشو و انتخاب گزینه Lock قفل کنید. برای اینکه تصاویر قفل‌شده خود را ببینید، باز بر روی منوی سه‌نقطه ضربه بزنید و گزینه نمایش فایل‌های قفل‌شده یا Show locked files را انتخاب کنید.

سپس، رمز یا الگو را وارد کنید. حالا می‌توانید فایل‌های قفل‌شده را ببینید. اگر می‌خواهید تنها یک عکس را از حالت قفل خارج کنید، با فشار ممتد روی عکس و انتخاب گزینه باز شدن قفل از منویی که ظاهر می‌شود این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید چندین عکس را از حالت قفل خارج کنید، روی آیکون unlock در نوار بالا ضربه بزنید. تصاویر را انتخاب کنید و سپس، UNLOCK را انتخاب کنید.

 در برنامه QMemo، که برنامه اختصاصی یادداشت ال‌جی است، وضع به همین منوال است. برای مخفی کردن یک یادداشت، با فشار ممتد روی آن و انتخاب گزینه Lock این کار را انجام دهید.

 برای مخفی کردن چندین یادداشت، گزینه Lock در منوی سه‌نقطه را انتخاب کنید. برای مخفی کردن گزینه Show locked files یا نمایش فایل‌های قفل‌شده را از منوی سه‌نقطه انتخاب کنید. برای باز کردن قفل، با فشار ممتد بر روی هر آیتم گزینه Unlock را انتخاب یا از منوی سه‌نقطه گزینه Unlock را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید پیش بروید و از برنامه‌های خصوصی و کلکسیون عکس‌های طبقه‌بندی‌شده خود محافظت کنید.

منبع: lgblog.ir