باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2776      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر تعداد بازدید : 696
روی خوش لیگ به سرخ-آبی
هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی روز گذشته پیگیری شد که هر دو تیم مطرح پایتخت از سد رقبایشان گذشتند.

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی روز گذشته پیگیری شد که هر دو تیم مطرح پایتخت از سد رقبایشان گذشتند.

به گزارش ال‌جی و به نقل از شرق، در این هفته از بازی‌ها ابتدا استقلال تهران در مشهد توانست به برد ارزشمندی دست پیدا کند و با تک‌گل کاوه رضایی از سد سیاه‌جامگان بگذرد. این تک‌گل سه‌امتیازی، چندین عدد منفی را برای آبی‌های پایتخت پاک کرد؛ اولین آنها این بود که این تیم بالاخره اولین پیروزی خارج از خانه‌اش در این فصل را به دست آورد. از آن مهم‌تر شاید این بود که بالاخره تفاضل گل شاگردان علی منصوریان هم از حالت منفی درآمد. این تیم در هفت هفته گذشته تعداد گل‌های خورده‌اش به زده چربیده بود و بالاخره با برد روز گذشته توانست تفاضلش را صفر کند و در مجموع هم به دومین پیروزی‌اش در این فصل از رقابت‌ها برسد. با این سه امتیاز، استقلال بالاخره امتیازات کسب‌شده‌اش در این دوره از بازی‌ها را دورقمی کرد و به عدد 10 رساند؛ «با وجود اینکه زمین خراب بود، بازی با‌کیفیتی را شاهد بودیم. تیم فرهاد کاظمی را می‌شناسم که تاکتیکی بازی می‌کند و برای ما مهم این بود که نیمه اول به گل برسیم». این بخشی از صحبت‌های علی منصوریان، سرمربی استقلال بود که توانست با یک گل، برابر سیاه‌جامگان به برتری برسد. دو تقابل قبلی این مربی در تیم نفت با سیاه‌جامگان انجام شده بود که منصوریان از رسیدن به پیروزی بازمانده بود.

منصوریان در ادامه اشاره‌ای هم به موقعیت‌های هدررفته تیمش کرد و گفت: «موقعیت زیادی برای گل‌زدن داشتیم. در مجموع بهتر و راحت‌تر از مسابقات قبل بازی کردیم و خوشبختانه این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم». کاوه رضایی، علاوه بر تک‌گلی که در این بازی زد می‌توانست روی دو موقعیت تک‌به‌تک دیگر هم گل‌زنی کند که این اتفاق نیفتاد. البته استقلالی‌ها باید تشکر ویژه‌ای هم از مهدی رحمتی، دروازه‌بانشان، داشته باشند که در ثانیه‌های پایانی مانع از فروپاشی دروازه‌شان شد. منصوریان در کنفرانس خبری بعد از بازی، درخشش رحمتی را هم فراموش نکرد و گفت: «عادت دارم همیشه مهدی رحمتی را این‌طور ببینم. هواداران دیدند او چه توپ‌هایی را از دروازه بیرون آورد. سیو‌های رحمتی عالی بود و همیشه باید این‌گونه باشد». منصوریان که حالا تیمش را از بحران موقتی که در آن گیر کرده بود درآورده، به بازی تیم رقیب هم پرداخت: «می‌خواهم از حریف امروزمان تعریف و تمجید کنم؛ چراکه آنها بازی خوبی را انجام دادند. کاظمی مربی تاکتیکی است و در موفقیت‌های سپاهان در گذشته نقش بسزایی داشته است».


برد درخشان قهرمان!


دیگر استقلالی که توانست روز گذشته به برتری برسد، استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی این دوره از بازی‌ها بود؛ استقلال خوزستان که به تبریز سفر کرده بود تا برابر ماشین‌سازی بازی کند به پیروزی ارزشمند 3 بر یک رسید تا در جدول رده‌بندی هم خودش را بالاتر بکشد. سه امتیازی که با سه گل برای شاگردان پورموسوی همراه بود، این تیم را هم مثل همنام استقلالی‌اش 10 امتیازی کرد.


تراکتور جا زد، پرسپولیس صدر را گرفت


به غیر از دو بازی تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان با رقبایشان، سه دیدار حساس دیگر هم شب گذشته برگزار شد که در همه آنها اتفاقات جالبی رخ داد؛ ابتدا داربی اصفهان بود که تیم ذوب‌آهن در یک بازی حساس و تماشایی توانست با دو گل سپاهان، رقیب دیرینه‌اش را شکست دهد. اهمیت این برد از آن جهت بود که شوک ذوبی‌ها جواب داد. این تیم بعد از بازی‌های هفته گذشته یحیی گل‌محمدی را از کار برکنار و مجتبی حسینی، دستیار یحیی را جایگزینش کرد. این جایگزینی نتیجه‌بخش هم بود؛ چون ذوب‌آهن بالاخره بعد از شش سال توانست سپاهان را در داربی اصفهان از پیشِ‌رو بردارد.

دیگر دیدار حساس روز گذشته هم جدال تیم تراکتورسازی با سایپا به میزبانی سایپا بود. پیش از این دیدار تراکتورسازی به لطف تفاضل گل بهتر صدر جدول را در اختیار داشت، ولی تساوی بدون گل مقابل سایپا، راه را برای پرسپولیس، دیگر تیم بالانشین جدول باز گذاشت تا سرخ‌های تهرانی به‌تنهایی صدرنشین شوند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تراکتوری‌ها که از نتیجه تیمش راضی نبود، بعد از این بازی در کنفرانس خبری با اشاره به دو نکته مثبت تیمش گفت: «امروز شرایط خوبی نداشتیم، چون لیگ تعطیل بود و ما هم در این تعطیلات اُفت کرده بودیم. امروز در بازی ما دو نکته مثبت بود، اول اینکه گل نخوردیم و بعد از آن هم یک امتیاز گرفتیم».

بااین‌حال مهم‌ترین دیدار روز گذشته را باید جدال تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران دانست. این دو تیم پیش از شروع بازی‌های این هفته به ترتیب در رتبه دوم و سوم جدول رده‌بندی بودند و برتری یکی بر دیگری در حکم گرفتن شش امتیاز بود. این بازی که یکی از زیباترین بازی‌های هفته هم شد در نهایت با برتری قاطع و پرگل پرسپولیسی‌ها به پایان رسید. ماهینی، طارمی و کامیابی‌نیا سه‌ بار دروازه تیم نفت را باز کردند تا پرسپولیس نه‌تنها پنجمین برد این فصلش را به دست بیاورد، بلکه با 18 امتیاز به‌تنهایی صدر جدول را هم به خودش اختصاص دهد. البته بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر هنوز به پایان نرسیده و امروز در آخرین بازی مانده از این هفته، گسترش فولاد در تبریز میزبان تیم پدیده مشهد خواهد بود.