باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2818      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان تعداد بازدید : 814
بهشت غواصان چه مناطقی از زمین هست؟
دنیای زیر آب علاقه‌مندان بسیاری برای کشف و ماجرا جویی دارد. با ما همراه باشید تا بهترین مناطق زمین برای غواصی را به شما معرفی کنیم.

دنیای زیر آب علاقه‌مندان بسیاری برای کشف و ماجرا جویی دارد. با ما همراه باشید تا بهترین مناطق زمین برای غواصی را به شما معرفی کنیم.

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از کجارو، اگر یکی از علاقه‌مندان به غواصی هستید، حتما همیشه به دنبال مکانی آرام و بکر بوده‌اید تا در آن‌جا به غواصی بپردازید، مکان‌هایی که در ادامه آن‌ها را خواهید شناخت.

سیپاندان، بورنئی

 

سیپاندان، بورنئی

 

سیپاندان یک جزیره‌ی کوچک بین مرز مالزی و اندونزی است و جز بهترین مناطق دنیا برای غواصی به شمار می‌رود. به گفته‌ی اسطوره‌ی غواصی ژاک ایو کستو، سیپاندان همان جایی است که باید در آن غواصی کرد. در فضای آبی این جزیره مناطق فوق‌العاده‌ای چون دیوار لابستر، آشیانه‌ی قورباغه، غار لاک‌پشت و مقر کوترماهیان وجود دارد که دیدن آن‌ها می‌تواند برای غواصان بسیار جالب باشد. تمام این دلایل از سیپاندان بهترین این فهرست را می‌سازند.

 

جزیره‌ی کوکوز، کاستاریکا

 

جزیره‌ی کوکوز، کاستاریکا

 

رتبه‌ی دوم از آن جزیره‌ی کوکوز است که البته گران‌ترین مکان دنیا برای غواصی است. این جزیره یک منطقه‌ی کاملا حفاظت شده بوده و سکونت انسان در آن بسیار محدود است. تنها راه رسیدن به این‌جا برای غواصی، از طریق کشتی‌های مسکونی است که از کاستاریکا به سمت آن حرکت می‌کنند. جالب است بدانید که این منطقه یکی از کاندیدای عجایب جدید و طبیعی هفت‌گانه‌ی جهان هم شده است.

 

دریای سرخ دهب، مصر

 

 

دریای سرخ دهب، مصر

 

این دریای زیبا با پستی و بلندی‌های فراوان مرجانی و حیات بسیار شگفت‌انگیزش یکی از آن جاهایی است که می‌تواند برای غواصان بسیار جالب باشد. در این دریا بعلاوه می‌توانید روی عرشه‌ی کشتی اس‌اس تستلگرم شنا کنید، به دیدن حفره‌ی آبی معروف بروید و از فانوس دریایی بازدید کنید.

 

دیوار بزرگ مرجانی، استرالیا

 

دیوار بزرگ مرجانی، استرالیا

 

غواصی در نزدیکی دیوار بزرگ مرجانی قطعا یکی از آن تجربه‌هایی خواهد شد که در زندگی هیچوقت فراموش نخواهید کرد. این‌جا قطعا بزرگ‌ترین سیستم مرجانی دنیا است که شامل 2900 تپه‌ی مرجانی مجزا می‌شود و به طول 2253.082 کیلومتر کشیده شده است. جالب است بدانید که این دیواره از فضا هم قابل رویت است و به عنوان بزرگ‌ترین سازه‌ی دست موجودات زنده‌ی غیر انسانی در دنیا شناخته می‌شود.

 

کونا مانتاس، هاوایی

 

 

کونا مانتاس، هاوایی

 

اگر دوست دارید هنگام غواصی این‌کار را در کنار سفره‌ماهی دیو انجام دهید، کونا مانتاس همان جایی است که باید بروید. این‌جا یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی نهنگ‌های گوژدار، دلفین‌ها و دیگر ماهی‌های عظیم‌الجثه است. شب هنگام نیز با وجود درخشش پلانکتون‌ها، کونا مانتاس گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

 

روآتان، ایسلاس دلا باهیا، هندوراس

 

روآتان، ایسلاس دلا باهیا، هندوراس

 

در روآتان سایت‌های زیادی برای غواصی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها محل ماری است. طرفداران مرجان‌های سیاه، شقایق‌های دریایی، اسب‌های دریایی بزرگ و طوطی‌ماهی رنگین‌کمانی می‌توانند این مکان را برای غواصی انتخاب کنند. بهترین ویژگی این سایت در واقع ارزان بودن آن است که می‌تواند میزبان غواصان زیادی از سرتاسر دنیا باشد.

طاق داروین، گالاپاگوس، اکوآدور

 

طاق داروین، گالاپاگوس، اکوآدور

 

اگر دوست دارید در جایی غواصی کنید که خانه‌ی موجودات آبی غول‌آسا است، باید به طاق داروین بروید. این‌جا خانه‌یکوسه‌های گالاپاگوس، کوسه‌نهنگ‌های عظیم‌الجثه، لاک‌پشت‌های بزرگ، مارماهی‌ها، کوسه‌های ببری، سفره‌ماهی‌ها و چندی از کوسه‌های کله چکشی است.

 

خلیج کیمبه، پاپوآ، گینه‌ی نو

 

 

خلیج کیمبه، پاپوآ، گینه‌ی نو

 

این‌جا جان می‌دهد برای عکاسی ماکرو که می‌تواند با وجود تنوع گونه‌های ماهی، عکس‌های زیبایی به عکاسان هدیه کند. این‌جا که غواصی می‌کنید، انگار درون یک آکواریوم بسیار بزرگ هستید و از یک سو می‌توانید تپه‌های مرجانی را ببینید و از سوی دیگر با کوه‌های بلندی که قله‌هایشان از آب بیرون زده مواجه شوید.

 

خلیج سیکرت، آنیلائو، فیلیپین

 

خلیج سیکرت، آنیلائو، فیلیپین

 

 این‌جا در واقع بهشت عکاسان زیر آب است، زیرا با وجود گونه‌های متنوع آبی، می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای را به آن‌ها هدیه دهد.

 

سانفرانسیسکو مارو،  چوک، میکرونزی

 

سانفرانسیسکو مارو،  چوک، میکرونزی

 

این‌جا که سال 1972 کشف شد، یکی از تخصصی‌ترین مکان‌های غواصی است و به  آن‌هایی که در این حرفه از مهارت کافی برخوردار هستند باید گفت که حتما سری به چوک بزنند. محموله‌ی دریایی که در این‌جا وجود دارد شامل اژدر، بمب، مین‌های دریایی، ضدتانک، مهمات سلاح‌های کوچک و مصنوعات متعلق به جنگ جهانی دوم می‌شود. جزیره‌های این منطقه به گورستان بسیاری از خرابه‌های باقی‌مانده از کشتی‌های متعلق به جنگ جهانی دوم تبدیل شده‌اند