باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2898      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان تعداد بازدید : 732
غرور انگیزه‌دهنده قدرتمندی است و همین‌طور شکستن آن
پندهای زیادی برای تقبیح غرور وجود دارد. اما داشتن غرور کاری سالم می‌تواند به حفظ انگیزه شما کمک کند. اما انتظار داشته باشید گاهی آسیب ببیند.

پندهای زیادی برای تقبیح غرور وجود دارد. اما داشتن غرور کاری سالم می‌تواند به حفظ انگیزه شما کمک کند. اما انتظار داشته باشید گاهی آسیب ببیند. 

به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هکر، وبسایت خلاقیت 99u در مطلبی انواع مختلف غرور را توضیح می‌دهد. غروری که به آن «نخوت» می‌گوییم نه تنها نشان نمی‌دهد که شما نسبت به توانایی‌هایتان اعتماد به نفس دارید بلکه می‌گوید شما اشتباه نمی‌کنید. این ویژگی به سرعت به سقوط شما منجر می‌شود. اما غرور داشتن نسبت به کاری که انجام می‌دهید و منفعتی که از عملکردتان به اطرافیان‌تان می‌رسانید، حتی در زمانی که مجبور نیستید می‌تواند شما را نسبت به کارتان با انگیزه نگه دارد. غرور به  شما اجازه نمی‌دهد تلاش داشته باشید و  فراتر از راضی کردن  خودتان بروید. 

با این  حال این نوع غرور به سادگی می‌تواند آسیب ببیند. زمانی که شکست می‌خورید یا نمی‌توانید انتظارات‌تان را  برآورده کنید، ناراحت کننده است و احساس خوبی نسبت به فعالیت‌تان ندارید. در این شرایط 99u توصیه می‌کند برای حفظ انگیزه پیشرفت به جای عبور و سرکوب این احساسات با آن روبرو شوید. 

اگر اخیرا از شکستی رنج می‌برید مثلا طرح‌تان رد شده است یا دستمزدی که قرار بوده‌است دریافت کنید منتفی شده است و شما به همین دلیل غرورتان را از دست رفته می‌بینید، سعی نکنید این احساسات را دفن کنید. در عوض از آن استفاده کنید تا برای تغییراتی که اوضاع را روبه راه می‌کنند انگیزه داشته باشید.

اگر زیاد انتقادها و شکست‌هایتان به درون خود بریزید می‌تواند باعث شرم‌ساری‌تان شود که کمترین اثر را برای حفظ انگیزه دارد. شرم به شما می‌گوید هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و نباید هم برای آن تلاش کنید. اجازه غرور به خودتان بدهید ولی انتظار داشته باشید گاهی آسیب ببیند، در این صورت بهترین عملکرد را خواهید داشت.