باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2902      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان تعداد بازدید : 468
چگونه در اولین برخورد تصویر خوبی از خودتان ایجاد کنید
تصویری که فرد در برخورد اولیه برای مخاطب ایجاد می‌کند اهمیت بسیار دارد. زمانی که شخصی را برای نخستین بار می‌بینید، بر چهار خصلت اجتماعی که از شما بروز می‌کند تمرکز کنید تا تصویر خوبی از خود به جای بگذارید.
تصویری که فرد در برخورد اولیه برای مخاطب ایجاد می‌کند اهمیت بسیار دارد. زمانی که شخصی را برای نخستین بار می‌بینید، بر چهار خصلت اجتماعی که از شما بروز می‌کند تمرکز کنید تا تصویر خوبی از خود به جای بگذارید. 
 
به گزارش ال‌جی و به نقل از لایف‌هکر، در کتاب برخورد اولیه آمده است، هنگام ملاقات، ما انسانها را بر مبنای نسبتی که با زندگی ما بر قرار می‌کنند قضاوت می‌کنیم. برای مشخص کردن این نسبت ما به چهار مسئله توجه می‌کنیم: حق‌شناسی، علایق، داوری و روشنگری. ما به دنبال افرادی هستیم که حق‌شناس اعمال ما باشند، علایق مشترکی با ما داشته باشند، به ما در بهتر شدن یاری بدهند و یا ما را به خودمان بهتر بشناسانند. اگر شخصی که می‌شناسیم یکی یا چند نمونه از این خصیصه‌ها را نشان دهد، شما به گسترش رابطه با آنها علاقه‌مند خواهید شد. کتاب هنر مرد بودن توضیح‌ میدهد برای داشتن چنین ویژگیهایی شما نیازمند کار کردن بر ذهنیت خود هستید.
 
جلوه فریبکارانه از خصایلی مانند خونگرمی، دانش و یا صداقت تقریبا ناممکن است. افرادی با اقتدار گاهی می‌توانند چنین جلوه‌ای داشته باشند. اما اغلب افرادی که گول این برخورد اولیه را خورده‌اند می‌گویند از همان اول مشخص بود که یک جای کار این‌ آدم خراب است، اما من به این احساس توجه نکردم.
 
همچنین ایجاد علاقه در دیگران نیز اگر کنجکاوی واقعی نسبت به آنها ندارید دشوار خواهد بود. نبود اعتماد به نفس را نیز نمی‌توان با تظاهر جبران کرد. 
 
شخصیت شما هاله‌ای محسوس در اطراف شما ایجاد می‌کند. حتی اگر متوجه نباشید افراد می‌توانند آن را به محض مواجه با شما حس کنند. 
 
اگر در مواجهه با آدمها از آنها انتظار دارید نیازهای شما را برآورده کنند، نمی‌توانید به شکل موثری ویژگیهای گفته شده را در روابط خود بروز دهید. همچنین اگر در روابط خود به صورت مستمر نقشی مخرب بازی می‌کنید، افراد دلیلی به ادامه رابطه با شما نخواهند دید. با تمرکز بر ایفای نقش موثر در گروه‌های اجتماعی و علاقه واقعی به کمک به دیگران شما به صورت طبیعی تصویر اولیه خوبی در ذهن دیگران به جا خواهید گذاشت.