باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2962      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان تعداد بازدید : 880
نیویورک چگونه مکان‌ عالی برای کتابخوان‌ها است؟
نیویورک یکی از ابر شهرهای زمین ما است. جاذبه‌ای فرهنگی در این شهر کم نیستند، عاشقان کتاب می‌توانند دیدنی‌های ارزشمندی را در این شهر پیدا کنند.

نیویورک یکی از ابر شهرهای زمین ما است. جاذبه‌ای فرهنگی در این شهر کم نیستند، عاشقان کتاب می‌توانند دیدنی‌های ارزشمندی را در این شهر پیدا کنند. 

به گزارش ال‌جی و به نقل از کجارو، منهتن یک مقصد شگفت‌انگیز برای همه است. این شهر هیچ‌گاه به خواب نمی‌رود و همواره پرانرژی است و شما کارهای زیادی می‌توانید در آن انجام دهید، چیزهای زیادی ببینید و خوراکی‌های مختلفی بخورید. اگر عاشق کتاب و ادبیات هستید، نیویورک برای شما هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. نیویورک جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد اما فکرش را می‌کردید که این شهر چند جاذبه‌ی گردشگری ادبی هم داشته باشد که با مکان‌هایی مانند آکسفورد یا پاریس قابل مقایسه باشد؟

در این مقاله به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که بهترین نقاط ادبی نیویورک محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با کلیک روی نام هر یک از این مکان‌ها، ادرس آن را روی نقشه مشاهده کنید.

 

هتل کتابخانه (The Library Hotel)

 

هتل کتابخانه نیویورک

 

هتل کتابخانه‌ی نیویورک یکی از جاهایی است که علاقه‌مندان به ادبیات و کتاب نباید آن را از دست بدهند. این هتل در یک ساختمان زیبای بلند، باریک و آجری قرار دارد که بین کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و ترمینال بزرگ مرکزی در قلب منهتن واقع شده است. این هتل با یک نوآوری، سبک و فضای «نیویورک قدیمی» را ایجاد کرده است که برای هر گردشگر جذاب است.

 

هتل کتابخانه نیویورک

 

اتاق‌ها از سیستم «رده‌بندی دهدهی ویوئی» (Dewey Decimal System: رده‌بندی مشهور علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی برای تعیین موضوع اصلی کتاب) الهام گرفته است و هر یک طبقات آن با این سیستم طبقه‌بندی شده‌اند؛ هر اتاق یک موضوع منحصر به‌فرد دارد که متعلق به این طبقه‌بندی است و کتاب‌ها و آثار هنری آن نشان‌گر این ویژگی‌های خاص هر یک از اتاق‌ها است. حتی تصور این که در چنین هتلی، شب را بگذرانی بسیار شیرین است.

 

هتل کتابخانه نیویورک

 

این هتل بیش از 6 هزار کتاب دارد که کتاب‌فروشی «استرند» آن‌ها را تامین می‌کند. شما می‌توانید در صندلی اتاق خود لم داده و از خواندن کتاب مورد علاقه‌ی خود و تماشای نقشه‌ی قدیمی زیبا و دیدن زیبایی قاب پنجره‌ی خود لذت ببرید. در جای‌جای اتاق‌های این هتل یک ویژگی ادبی پنهان شده است. 

 

هتل کتابخانه نیویورک

 

پس از یک پرواز طولانی به نیویورک، استراحت در هتلی افسانه‌ای که مشرف بر خیابان «مادیسون» و «Library Way» است، بسیار لذت‌بخش است. عصرها هم از شما با یک نوشیدنی و پنیر پذیرایی می‌شود. این هتل بهشت عاشقان کتاب است، پس اگر روزی به نیویورک سفر کردید، حتما سری به آن بزنید.

 

هتل کتابخانه نیویورک

 

کتابخانه‌ی عمومی نیویورک

 

کتابخانه عمومی نیویورک

 

هنگامی که از هتل کتابخانه‌ی نیویورک خارج می‌شوید، می‌توانید با یک پیاده‌روی در پیاده‌روهای خیابان چهل و یکم، به کتابخانه‌ی عمومی نیویورک برسید که داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. از هر چند قدم در پیاده‌رو، لوح‌های برنزی نصب شده‌اند و در هر یک از آن‌ها یک نقل قول ادبی مشهور حک شده است و باعث شده است که این خیابان نام مستعار «Library Way» (راه کتابخانه) به خود بگیرد. اگر این لوح‌ها را دنبال کنید، به کتابخانه‌ی عمومی نیویورک می‌رسید.

 

کتابخانه عمومی نیویورک

 

کتابخانه‌ی عمومی نیویورک سومین کتابخانه‌ی بزرگ جهان است. وقتی برای اولین بار وارد لابی کتابخانه می‌شوید، حسی به شما می‌گوید که این یک تجربه‌ی به یاد ماندنی در زندگیتان خواهد بود. معماری باشکوه این کتابخانه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. راه‌پله‌ی بزرگی شما را به «Rose Reading Room» هدایت می‌کند که یک راهنما به استقبال شما می‌آید و یک نمایشگاه کوچک شامل «کتاب مقدس گوتنبرگ» می‌شود، این کتاب اولین کتاب چاپ شده در غرب است و جزو کتاب‌های نادری محسوب می‌شود که فقط 48 نسخه از آن به جا مانده است.

 

کتابخانه عمومی نیویورک

 

شما می‌توانید در ردیف‌هایی از میزهای چوبی زیبا و اتاق مطالعه بگردید و با انگشتان خود تمام کتاب‌ها را لمس کنید تا روح کتاب و کتاب‌خوانی در جانتان دمیده شود. شما می‌توانید یکی از کتاب‌ها را انتخاب کرده و آن را بخوانید. بوی کتاب‌های قدیمی شما را مسحور می‌کند. 

 

کتابخانه عمومی نیویورک

 

کتاب‌فروشی استرند

 

کتاب فروشی استرند نیویورک

 

کتاب‌فروشی استرند یک کتاب‌فروشی مستقل است که در «برادوی 828» در خیابان دوازدم شرقی، در محله‌ی روستای شرقی منهتن نیویورک قرار دارد. روزنامه‌ی نیویورک تایمز در مورد این کتاب‌فروشی می‌نویسد:

این کتاب‌فروشی پادشاه بلامنازع کتاب‌فروشی‌های مستقل نیویورک است.

 

کتاب فروشی استرند نیویورک

 

شما می‌توانید ساعت‌ها در این کتاب‌فروشی بمانید و در راهروهای بزرگ، انواع کتاب‌های جدید، دست دوم و کتاب‌های نایاب پیدا کنید. شعار این کتاب‌فروشی «18 مایل کتاب» برای علاقه‌مندان به کتاب است. نمی‌شود که شما اهل کتاب باشید اما در سفر به نیویورک به این کتابخانه سر نزنید. 

 

کتاب فروشی استرند نیویورک

 

شما می‌توانید در این کتاب‌فروشی کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و مطالعه کنید. کتاب‌فروشی استرند شاهد زنده‌ی این ادعا است که کتاب‌های واقعی هنوز هم پررونق و قوی به جنگ علیه کتاب‌های الکترونیکی می‌روند. 

 

کتاب فروشی استرند نیویورک

 

موزه و کتابخانه‌ی مورگان

 

موزه و کتابخانه مورگان نیویورک

 

این کتابخانه‌ی خصوصی یک سرمایه‌دار بانفوذ و برجسته به نام «جی.پی. مورگان» است بعد از مرگ او به موزه‌ای برای عموم تبدیل شد. امروزه شما می‌توانید با گشت‌وگذار در این موزه، از کلکسیون‌، مطالعات او و نمایشگاه بزرگی که در آن برپا است، بازدید کنید. با این که نیویورک در مقایسه با دانشگاه‌های بزرگ اروپا و پایتخت‌های آن قدمت کمتری دارد، اما موزه و کتاب‌فروشی مورگان هیچ کمبودی ندارد و می‌توانید کتاب‌های کمیاب، نسخه‌های خطی، مجموعه‌ای باورنکردنی از دست‌خط‌ها، طرح‌های استادانه و قدیمی، نسخه‌های اصلی از آثار چارلز دیکنز و لرد بایرون و آثار هنری را در آن پیدا کنید. اگر شما به هنر، تاریخ یا ادبیات علاقه‌مند هستید، اینجا جای شما است. در این موزه سه نسخه از «کتاب مقدس گوتنبرگ» وجود دارد.

 

موزه و کتابخانه مورگان نیویورک

 

 این موزه در مقایسه با دیگر موزه‌های منهتن کوچک است اما بازدید از آن و گشتن میان حجم عظیمی از کتاب‌های تاریخی در قفسه‌ها، ساعت‌ها وقت می‌برد. این موزه یکی از بهترین مقاصد گردشگری ادبی نیویورک است و نباید آن را از دست داد.

 

موزه و کتابخانه مورگان نیویورک