باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-313      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور تعداد بازدید : 908
9 دلیل برای اینکه پیاده روی کنید
همه پزشکان و کارشناسان سلامت بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که پیاده روی برای همه افراد مفید است. به طور خلاصه می توان فواید پیاده روی منظم را اینطور توضیح داد که باعث دفع بیماری ها می شود ، وزن را کنترل می کند و دردهای بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

همه پزشکان و کارشناسان سلامت بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که پیاده روی برای همه افراد مفید است.

به طور خلاصه می توان فواید پیاده روی منظم را اینطور توضیح داد که باعث دفع بیماری ها می شود ، وزن را کنترل می کند و دردهای بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

موضوع مهمتر این است که پیاده روی هیچ هزینه ای ندارد و می تواند در هر زمان و هر مکانی اتفاق بیفتد.

شاید صرفا همین دلایل مختصر و مفید کافی باشد تا شما دست کم پیاده روی روزانه را یا حداقل سه الی چهار روز در هفته را در برنامه زندگی تان بگذارید.

اما اگر باز هم قانع نشده اید ما می توانیم دلایل مفصل تری برایتان بیاوریم تا بالاخره این ورزش رایگان را به بخش لاینفکی از زندگی تان تبدیل کنید. این متن را تا آخر دنبال کنید تا با 9 برهان قانع کننده ، در نهایت خودتان را برای استارت این فعالیت مفرح ، مصمم ببینید.

 

1 پیاده روی ریسک چاقی را کاهش می دهد

 

بر طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که پیاده به محل کار خود رفت و آمد می کنند از چاقی در امان می مانند.

با این وصف در روز چقدر راه می روید؟ جدیدترین تحقیقات در سال 2015 ثابت کرده است حتی 20 دقیقه پیاده روی روزانه می تواند تا 30 درصد از مرگ زودهنگام افراد جلوگیری کند.

و خبر بهتر از تحقیقات کلینیک مایو اینکه 30 دقیقه پیاده روی روزانه، 150 کالری را خیلی راحت می سوزاند.

خودتان قضاوت کنید که سرانجام سوخت شدن روزی تقریبا 150 کالری چه چیزی می تواند باشد جز کاهش وزن شما به مرور زمان؟

 

2 پیاده روی از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

 

پیاده روی به سیستم بدن شما کمک می کند تا قند خون همواره در میزان کنترل شده ای باقی بماند.

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2013 ، فقط 15 دقیقه پیاده روی بعد از غذا کافی است تا قند خون شما تثبیت شود ، چیزی که معادل 45 دقیقه پیاده روی روزانه است.

 

3 پیاده روی برای قلب شما مفید است

 

همه فکر می کنند که در طبقه بندی ورزش ها دویدن از راه رفتن بهتر است. درست است؟ خب ، نه قطعا هم اینطور نیست!

به خصوص وقتی پای سلامت قلب و عروق به میان می آید ، این فرضیه کاملا رد خواهد شد.

مطالعات در سال 2013 نشان داده است ، افرادی که درست همان مسافتی را پیاده روی می کنند که دونده ها می دوند ، از کاهش فشار خون بالا ، کاهش کلسترول خون بالا و کرونر بیماری های قلبی نهایت لذت را خواهند برد.

در حالیکه در پیاده روی در مسافت یکسان با دویدن؛ دست کم دو دور بیشتر طول می کشد تا همان مسیر طی شود اما پیاده روی فعالیتی پایدارتر و قابل دسترس تر نسبت به دویدن ، برای بیشتر مردم به حساب می آید. بخصوص برای آن دسته افرادی که تازه وارد مقوله ورزش شده اند.

اگر شما در شرایطی پیاده روی می کنید که حین این فعالیت می توانید به راحتی حرف بزنید اما نمی توانید آواز بخوانید پس بدانید که قلب شما یک فعالیت ورزشی عالی و مناسب را انجام می دهد.

 

4 پیاده روی برای هه نوع بدن مناسب است

 

باردار هستید؟ از چاقی مفرط رنج می برید؟ یا اینکه آرتروز دارید؟ پیاده روی برای شما با هر کدام از این دغدغه ها به اندازه کافی ملو و مناسب هست و این ادعایی است که پزشکان هم آن را تائید کرده اند که در هر سه حالت پیاده روی می تواند بهترین گزینه باشد.

در عین حال پیاده روی این قابلیت را دارد تا دردهای ناشی از مشکلات مزمن شما را کاهش دهد حتی اگر شما مجبور هستید در ابتدای این فعالیت فقط روزی دو دقیقه پیاده روی کنید.

 

5 تقویت روحیه و جلوگیر ی از افسردگی با پیاده روی

 

 

تحرک بدن ، بهترین راه برای آزاد سازی اندروفین است. اندروفین مجموعه ای از موادشیمیایی است که احساس خوبی را در مغز ایجاد می کند. آزاد شدن این ماده شیمیایی مترادف است با تغییر شرایط روحی شما به شکل مثبت ، به طوریکه وضعیت روحی شما به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا می کند.

 

شاید به همین دلیل است که ورزش به طور کلی و پیاده روی به طور خاص همواره در تیتر توصیه های پزشکان برای مقابله با افسردگی قرار می گیرد.

مطالعات در سال 2005 نشان داده است پیاده روی سریع 35 دقیقه ای ، پنج روز در هفته و 60 دقیقه ای سه روز در هفته تاثیر بسزایی در بهبود و آرام بخشی افرادی دارد که دارای نشانه های افسردگی هستند.

 

6 پیاده روی کمک می کند شب ها راحت تر بخوابید

 

دقیقا به همین دلیل کارشناسان سفر  به مسافران توصیه می کنند تا روز اولی که به مقصد رسیدند ، دور تا دور شهر را پیاده گردش کنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا زمانیکه هوا تاریک شود باعث ترشح هورمون ملاتونین در بدن شما می شود.

طبیعی است که افزایش هورمون ملاتونین حس خواب آلودگی را در شما بیشتر می کند ، به این ترتیب شب ها راحت تر می خوابید.

 

7 پیاده روی مقرون به صرفه و دردسترس است

 

احتیاجی به باشگاه رفتن نیست ، نیازی هم نیست لباس ورزشی خیلی خاصی به تن کنید ، حتما نباید کفش ورزشی بخصوصی به پا کنید. فقط کافی است کفش و لباس راحت بپوشید و استارت پیاده روی را بزنید.

همچنین شما مجبور نیستید پیاده روی را آموزش ببینید تا بتوانید آن را به درستی انجام بدهید.

فقط کافی است کفشی نرم و راحت بپوشید و راه بیفتید. می توانید استارت پیاده روی را درست از جلوی در خانه خود بزنید. پس به فضای خاصی هم نیاز نیست. به همین سادگی.

 

8 پیاده روی به شما کمک می کند همسایگان خود را ببینید!

 

خیلی از مردم هستند که حتی همسایگان خود را نمی شناسند. حتی با یکی از همسایگان خود هم ملاقات نکرده اند.

با این وصف همینطور که در حال پیاده روی در اطراف خانه خود هستید ، با چهره های جدیدی آشنا می شوید که در نزدیکترین نقطه از محل سکونت شما زندگی می کنند ، با آنها آشنا می شوید و اوقات خوبی را کنارشان خواهید گذراند.

 

9 پیاده روی به شما امکان می دهد تا طبیعت را میلیون ها بار ببینید

 

این یک مقوله علمی نیست. اما به هر حال یک احساس جدید را در شما بیدار می کند.

شما تصویری از طبیعت واقعی و زنده را در ذهن خود حک می کنید. پرندگان را می بینید ، طلوع و غروب خورشید برایتان تکرار می شود. می توانید انتخاب کنید که غروب خورشید را ببینید یا طلوع آن را.

می توانید چشمانتان را به دیدن این همه زیبایی مهمان کنید. و البته مطمئن باشید که شرایط روحی شما هم به همین ترتیب بهتر خواهد شد. مگر بیشتر از این هم چیزی می خواهید؟

 

منبع : huffingtonpost.com