باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-319      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 1079
از مایکروویو نترسید
مایکروویو هم نوعی تکنولوژی است ، یک تکنولوژی نسبتا قدیمی تر نسبت به سایر پیشرفت هایی که این علم داشته است. اتفاقا اینروزها در هر آشپزخانه ای هم این تکنولوژی قدیمی پیدا می شود.

مایکروویو هم نوعی تکنولوژی است ، یک تکنولوژی نسبتا قدیمی تر نسبت به سایر پیشرفت هایی که این علم داشته است. اتفاقا اینروزها در هر آشپزخانه ای هم این تکنولوژی قدیمی پیدا می شود.

اگر از مایکروویو استفاده می کنید پس باید همه چم و خم های آن را هم بدانید. در همین راستا ال جی بلاگ به نقل از مجله اینترنتی فوت و وفن گزارشی را منتشر کرده که خواندنی است.

شاید زمان آن رسیده که مایکروویو را از دست شهرت بدی که دارد، آزاد کنید. استفاده از این دستگاه نه تنها ایمن است، بلکه اگر می‌خواهید مواد مغذی داخل غذا حفظ شود، بهتر است از مایکروویو استفاده کنید. با این حال، هنوز نگرانی‌هایی در مورد استفاده از مایکروویو وجود دارد. به همین دلیل در ادامه این نگرانی‌ها را رفع کرده‌ایم.

1-                    دستگاه مایکروویو مواد مغذی داخل غذا را از بین نمی‌برد
تمام روش‌های پخت‌وپز حداقل برخی از مواد مغذی موجود در غذا را از بین می‌برند و در کل هر چه غذا را مدت طولانی‌تری با درجه حرارت بالاتر بپزید، مواد مغذی بیشتری از بین می‌روند. برخی ویتامین‌ها می‌توانند به آبی که در آن پخته می‌شوند، نفوذ کنند. با این حال در مقایسه با روش‌هایی همچون جوشاندن، برشته کردن یا کباب کردن، دستگاه مایکروویو سریع‌تر غذا را می‌پزد و از درجه حرارت پایین‌تری استفاده می‌کند. همچنین مایکروویو از آب کمتری برای پختن بهره می‌برد؛ به عبارت دیگر مواد مغذی بیشتری داخل غذایی که با مایکروویو پخته شده، وجود دارد.

2-                    دستگاه مایکروویو اشعه خطرناک منتشر نمی‌کند
این موضوع که مایکروویو اشعه منتشر می‌کند، درست است؛ اما هر نوع اشعه‌ای الزاماً خطرناک نیست. اشعه بر اساس طیف ارزیابی می‌شود و طیف‌های متنوعی از فرکانس بالا مانند ایکس‌ری و اشعه گاما تا فرکانس‌های پایین مانند امواج رادیویی و امواج میکرو دارد. حتی نوری که می‌بینید، نوعی اشعه است. انواعی از اشعه که فرکانس بالایی دارند مانند اشعه ایکس به دی‌ان‌ای داخل سلول‌ها آسیب رسانده و باعث سرطان می‌شود. با این حال امواج مایکرو به اندازه فرکانس‌های بالا قدرتمند نیستند و نمی‌توانند به دی‌ان‌ای شما آسیب برسانند. احتمال چنین چیزی یک در میلیون است. امواج مایکرو باعث می‌شوند مولکول‌ها به سرعت حرکت کنند و گرما ایجاد نمایند. روش کار دستگاه مایکروویو این‌طور است؛ امواج مایکرو باعث می‌شوند مولکول‌های آب داخل غذا بلرزند و غذا گرم شود.
علاوه بر این، تقریباً تمام مایکروویوهایی که در بازار وجود دارد، استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کنند. این مایکروویوها نمی‌توانند بیش از ۵ میلی‌وات اشعه مایکرو به ازای هر سانتی‌متر مربع ساطع کنند. این اشعه بسیار کمتر از چیزی است که بتواند به انسان آسیب برساند.
اگر هنوز قانع نشده‌اید، می‌توانید به هنگام استفاده از مایکروویو یک قدم دورتر بایستید. امواج مایکرو همزمان با دور شدن از منبع، پراکنده می‌شوند.

 

3-                    گرم کردنغذا داخل مایکروویو آن را سمی نمی‌کند
اینترنت پر از مطالبی است که ادعا می‌کنند گرم کردن غذا در مایکروویو باعث ایجاد ترکیبات سمی و خطرناک می‌شود. طبق این مطالب، مایکروویو پروتئین را طوری تغییر می‌دهد که برای سلامتی مضر است. با این حال، بیشتر متخصصین و سازمان‌های قانونی اظهار داشته‌اند مدارک معتبری مبنی بر خطرناک بودن مایکروویو وجود ندارد. تمام روش‌های گرم کردن غذا ممکن است برخی ترکیبات سمی ایجاد کنند و گرم کردن با استفاده از مایکروویو، تنها روشی برای گرم کردن محسوب می‌شود. با این حال، به دلیل نحوه کار مایکروویو، احتمال سوختن غذا وجود ندارد. در بیشتر موارد، ایجاد مواد سمی در اثر سوختن ایجاد می‌شود. در نتیجه به هنگام گرم کردن غذا با استفاده از مایکروویو نسبت به روش‌های قدیمی پختن، احتمال تولید مواد سمی کمتر است.

4-                    از ظروف مختص مایکروویو استفاده کنید
ایمن‌ترین راه برای استفاده از مایکروویو، به‌کارگیری ظروف شیشه‌ای یا سرامیکی است. بشقاب‌های کاغذی، کاغذ شمعی، کاغذ پوستی و دستمال‌کاغذی آشپزخانه نیز مناسب هستند؛ اما توصیه می‌شود از کیسه‌های کاغذی قهوه‌ای و روزنامه برای گرم کردن غذا داخل مایکروویو استفاده نکنید؛ زیرا این مواد ممکن است بسوزند. همچنین از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید؛ زیرا ذوب شده و می‌سوزند. علاوه بر این، از ظروف فلزی هم نباید داخل مایکروویو استفاده کرد؛ زیرا فلز امواج مایکرو را منعکس می‌کند و غذا درست نمی‌پزد. همچنین برخی فلزات مانند فویل آلومینیومی یا ظرف‌هایی که حاشیه‌های طلاکوب دارند، داخل مایکروویو جرقه می‌زنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مایکروویوهای ال جی به سایت گلدیران با آدرس goldiran.ir مراجعه کنید.