باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-320      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 1251
مراقب این 5 اشتباه مالی باشید
کاملا طبیعی است اگر همه ما گاهی اشتباهات مالی می کنیم. مهمترین مساله اما این است که بدانیم این اشتباهات مالی چه چیزهایی هستند. و خب طبیعی است که وقتی آنها را بشناسیم می توانیم در پس حل ماجرا برآییم و از درآمدمان ، ثروتی ماندگار بسازیم حتی اگر این درآمد چشمگیر نباشد.

کاملا طبیعی است اگر همه ما گاهی اشتباهات مالی می کنیم. مهمترین مساله اما این است که بدانیم این اشتباهات مالی چه چیزهایی هستند.

و خب طبیعی است که وقتی آنها را بشناسیم می توانیم در پس حل ماجرا برآییم و از درآمدمان ، ثروتی ماندگار بسازیم حتی اگر این درآمد چشمگیر نباشد.

با این حال اگر فکر می کنید شما در این رابطه استثنا هستید پس بهتر است نگاهی به نکته های این متن بیاندازید. شاید اینقدرها هم که فکر می کنید در رتق و فتق امور مالی بی عیب و نقص نباشید.

 

نمی دانید چقدر به دست می آورید یا خرج می کنید

اگر شما نمی دانید ماهانه دقیقا چقدر پول وارد حساب بانکی تان می شود و چقدر از آن خارج می شود ، پس باید به شما هشدار بدهیم که برای یک فاجعه آماده شوید.

فاجعه ای که به شما درباره برداشت اضافه از حسابتان ، خرج کردن اضافه از پولتان و در نهایت بدهکاری اخطار می دهد.

معادله بسیار ساده است: اگر شما بیشتر از آن مقداری که پول به دست می آورید خرج می کنید ، به مرور زمان بدهکار خواهید شد. و البته اگر شما حتی از این اعداد و ارقام آنقدر بی اطلاع هستید که معادله برایتان مجهول شده است، پس باید برای یک سورپرایز نامطبوع آماده باشید.

از شما نمی خواهیم حتی از پول خردهایی که خرج کرده اید مطلع باشید بلکه از شما می خواهیم که بدانید در آخر هرسال ، ماه و یا هفته چقدر خرج کرده اید.

در این صورت است که می توانید مخارج اضافه را قطع کنید.

 

بدهکاری خوبی دارید یا بدهکاری بد؟!

شاید کمی عجیب باشد اما باور کنید بدهکاری هم خوب و بد دارد. مثلا اگر شما مقروض شده اید به این دلیل که خانه خریده اید ، پس بدانید که بدهکار خوبی هستید چون برای آینده سرمایه گذاری کرده اید.

اما اگر بدون اینکه سندی به نامتان خورده باشد و چیزی به شما اضافه شده باشد مقروض شده اید پس بدانید که بدهکار بدی هستید.

شما خودتان می توانید رقم هایی را که خرج می کنید در مسیر درستی هدایت کنید و این را بدانید که اگر کنترل کار از دست تان در برود با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوید.

بنابراین این پول را در مسیری خرج کنید که باز هم برایتان منافع مالی داشته باشد. شاید نتوانید خانه بخرید اما می توانید طلا بخرید. غیر از این است؟

 

شما هر ماه با قبوض سورپرایز می شوید

اگر فقط ماه به ماه هم که شده نگاهی به نبایدهای خود بیاندازید در واقع مسیر درستی را رفته اید. این نبایدها با چک کردن مخارجی که نباید می کرده اید ، روشن می شود.

و خب البته این یک استراتژی پایدار نیست. اگر شما در ماه آنقدر در می آورید که می توانید کامل قبض هایتان را بپردازید بدون اینکه پولی باقی بماند پس به این موضوع هم فکر کنیدکه اگر ناگهان خرج ضروری مانند هزینه های سلامت و اینچنینی پیش آمد چکار باید بکنید؟

اگر ماشین تان خراب شد از کجا برای تعمیر آن پول می آورید؟ اصلا برای این خرج های ناگهانی فکری کرده اید؟

برای فرار از این وضعیت دو راه وجود دارد: یا پول بیشتری به دست بیاورید یا اینکه پول کمتری خرج کنید. شاید اولی خیلی سریع تحقق پیدا نکند اما دومی در اختیار خودتان است.

صرفه جویی در مصرف انرژی به نوعی صرفه جویی در مخارج هم هست. برق ، آب و گاز... فقط کمی صرفه جویی کافی است تا مخارج ماهیانه شما کمتر شود.

 

شما درباره پول استرس دارید

استرس داشتن درباره پول و عذاب وجدان داشتن درباره خرج کردن پول ، نمایی از داستان خرج کردن و چک کردن است. از سمتی خرج می کنید و از طرف دیگر مخارج را چک می کنید و عذاب وجدان می گیرید.

استرس شما می تواند طبیعی باشد. شاید خودتان می دانید که ممکن است در میانه های ماه کم بیاورید. برای همین از خرج کردن هراس دارید. چیزهایی درست است و چیزهایی غلط.

برای همین باید دست کم یک درصد به رقم پس انداز خود اضافه کنید.

وقتی فقط یک درصد پس انداز بیشتر می تواند شما را از این همه استرس و عذاب وجدان نجات دهد ؛ چرا دریغ کنید؟ برنامه هایتان را دوباره از اول تدارک ببینید.

آیا برای بازنشستگی به پس انداز فکر کرده اید؟

وقتی درباره پس انداز برای دوران بازنشستگی صحبت می کنیم اصلا نباید صبر کنید. شاید در این مورد زمانی که شما تصمیم می گیرید تا استارت پس انداز کردن را برای بازنشستگی بزنید ، خیلی مهم باشد.

در همین راستا یک ابراز پشیمانی از 36 درصدبازنشستگان امریکایی می تواند دیگران را هوشیار کند. چون این 36 درصد بابت اینکه خیلی دیر اقدام به پس انداز برای این دوران از زندگی خود کردند بسیار پشیمان هستند.

پس انداز برای دوران بازنشستگی اما راههای مختلفی دارد و خب ، خیلی هم مهم نیست که شما کدام راه را انتخاب کنید بلکه مهم این است که از همین حالا استارت این کار را بزنید.

باید در این زمینه فکر کنید. افکار می توانند برای شما انگیزه شوند. به این فکر کنید که می خواهید دوران بازنشستگی تان چگونه باشد. سفر را ترجیح می دهید یا می خواهید به خانه ای در نزدیکی فرزندانتان نقل مکان کنید. شاید هم بدتان نمی آید یک شغل نیمه وقت داشته باشید تا سرتان گرم باشد.

همه اینها به شما کمک می کنند تا برای بازنشستگی تان سریعتر اقدام به پس انداز کنید.

 منبع: بیزنس اینسایدر