باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-322      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 1064
ایرانی ها روزی سه ساعت کار می کنند؟
همشهری آنلاین در گزارش خبری کوتاهی به نقل از مرکز آمار ایران به ساعات کاری ایرانیان اشاره کرد و آمار جالبی در این باره منتشر کرد. مرکز آمار ایران چکیده یافته‌های طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری پاییز ۹۳ را اعلام کرد که براساس آن شاغلان روزانه ۲ساعت و ۵۵دقیقه کار می‌کنند.

همشهری آنلاین در گزارش خبری کوتاهی به نقل از مرکز آمار ایران به ساعات کاری ایرانیان اشاره کرد و آمار جالبی در این باره منتشر کرد.

مرکز آمار ایران چکیده یافته‌های طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری پاییز ۹۳ را اعلام کرد که براساس آن شاغلان روزانه ۲ساعت و ۵۵دقیقه کار می‌کنند.

به گزارش مركز آمار ايران، بررسي الگوي گذران وقت افراد 15ساله و بيشتر براساس نتايج فصل پاييز 1393نشان مي‌دهد كه بعد از فعاليت نگهداري و مراقبت شخصي، متوسط بيشترين زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعاليت خانه داري با 3ساعت و 18دقيقه، كار و فعاليت‌هاي شغلي با 2ساعت و 55دقيقه و استفاده از رسانه‌هاي جمعي بيش از 2ساعت بوده است. براساس اين گزارش متوسط كمترين زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعاليت داوطلبانه و خيريه 2دقيقه بوده است.

در بين مردان، بعد از فعاليت نگهداري و مراقبت شخصي، متوسط بيشترين زمان صرف شده در شبانه روز به‌ترتيب مربوط به‌كار و فعاليت‌هاي شغلي با 5ساعت و 12دقيقه، استفاده از رسانه‌هاي جمعي 2ساعت و 2دقيقه و فعاليت‌هاي آموزشي و فراگيري 58دقيقه بوده است.

 در بين زنان نيز متوسط بيشترين زمان صرف‌شده به‌ترتيب مربوط به گروه فعاليت خانه داري با 5ساعت و 23دقيقه، استفاده از رسانه‌هاي جمعي 2ساعت و 4دقيقه و فعاليت‌هاي مشاركت اجتماعي با يك ساعت و 6دقيقه بعد از فعاليت‌هاي نگهداري و مراقبت شخصي در يك شبانه روز بوده است.