باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-325      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور تعداد بازدید : 1017
افت بی سابقه محبوبیت هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون ، محبوب ترین و مطرح ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب دموکرات اینروزها با یک آمار ناخوشایند مواجه شده است. محبوبیت مطرح ترین نامزد حزب دموکرات آمریکا به کمترین حد خود از زمان آغاز کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رسید.

هیلاری کلینتون ، محبوب ترین و مطرح ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب دموکرات اینروزها با یک آمار ناخوشایند مواجه شده است.

محبوبیت مطرح ترین نامزد حزب دموکرات آمریکا به کمترین حد خود از زمان آغاز کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی «واشنگتن پست» و «ای بی سی نیوز» انجام شد، نشان می دهد که از سه ماه گذشته تا کنون حمایت رای دهندگان دموکرات از «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با ۲۱ پله سقوط از ۶۳ درصد به ۴۲ درصد تنزل یافته است.

جالب آنکه هیلاری تا حد چشمگیری حمایت زنان را از دست داده و پشتیبانی قشر مؤنث جامعه آمریکا از وی در بازه زمانی جولای تا سپتامبر از ۷۱ درصد به ۴۲ درصد سقوط کرده است.

از سوی دیگر، در همین بازه زمانی محبوبیت سناتور «برنی ساندرز» رقیب هم حزبی وی، در جهت معکوس با ۱۰ پله افزایش سیری تصاعدی به خود گرفته و به ۲۴ درصد رسید.

علاوه بر این همزمان با بلند شدن زمزمه احتمال حضور «جو بایدن» معاون ریاست جمهوری آمریکا در عرصه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، حمایت ها از وی با ۹ پله افزایش به ۲۱ درصد رسید.

اما صرف نظر از حضور احتمالی بایدن، هیلاری همچنان به نسبت آراء ۵۶ به ۲۸ از ساندرز پیش است.

۵۸ درصد از رای دهندگان دموکرات می گویند که از پاسخ های هیلاری در قبال اتهام استفاده از رایانامه شخصی به هنگام تصدی پست وزارت امور خارجه خرسند نیستند.

در مجموع، ۵۱ درصد از مردم آمریکا معتقدند  هیلاری با استفاده از رایانامه شخصی خود قانون شکنی کرده است حال آنکه تنها ۳۲ درصد نظری متفاوت دارند.

 نظر سنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیور در بازه زمانی ۷ تا ۱۰ سپتامبر در بین ۱۱۰۰ آمریکایی و ۸۲۱ رای دهنده ثبت نام شده انجام شده و درصد خطای آن ۳.۵ است.