باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-330      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور تعداد بازدید : 698
شما به این دلایل بی انرژی هستید...
حتما برای شما هم پیش آمده که در میانه های روز احساس بی حوصگی کنید . انگار خسته هستید و اصلا انرژی ندارید. این اتفاق معمولا هر از گاهی برایتان پیش می آید. اما اگر این حالت خستگی و بی انرژی بودن برایتان تکرار شد و به بخشی از اتفاقات روزمره زندگی تان تبدیل شد باید دنبال دلیلش باشید.

حتما برای شما هم پیش آمده که در میانه های روز احساس بی حوصگی کنید . انگار خسته هستید و اصلا انرژی ندارید. این اتفاق معمولا هر از گاهی برایتان پیش می آید.

اما اگر این حالت خستگی و بی انرژی بودن برایتان تکرار شد و به بخشی از اتفاقات روزمره زندگی تان تبدیل شد باید دنبال دلیلش باشید.

اگر درگیر بیماری خاصی نیستید که بتواند دلیل قانع کننده ای برای این وضعیت شما باشد پس حتما دلایل دیگری برای این شرایط وجود دارد. دلایلی که برای شما و خیلی های دیگر مشترک است.

این دلایل را همین جا بخوانید.

 

1 شما بیش از اندازه قند و شیرینی خورده اید

اگرچه شکلات و شیرینی جات می توانند شاخص ترین مقصر این اتفاق باشند اما کربوهیدرات های غنی شده مانند نان سفید ، برنج ، چیپس و کورن فلکس هم از جمله منابع اصلی قند هستند.

این شکل از قند اما خیلی راحت توسط بدن هضم می شود. همین موضوع سبب خواهد شد که در میزان قند موجود در خون تغییراتی ایجاد شود و همین تغییرات که در واقع بالا رفتن میزان قند خون افراد است ، سبب بروز احساس خستگی در آنها می شود.

بنابراین بهتر است کربوهیدرات های غنی شده گندمی را جایگزین این دسته از کربوهیدرات ها کنید تا مطمئن شوید که انرژی روزانه شما با دوام خواهد بود. به عنوان مثال نان سبوس دار می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

2 شما به اندازه کافی ورزش نمی کنید

شاید این ادعا به نظر شما متضاد با واقعیت باشد که ورزش کردن می تواند باعث افزایش انرژی شود چون این تصور را دارید که ورزش شما را خسته و انرژی تان را کاهش می رود اما اگر اینطور فکر می کنید ، پس اشتباه از شماست.

اضافه کردن کمی نرمش به برنامه روزانه زندگی تان ، انرژی شما را در دوره زمانی کوتاه مدت ارتقا می دهد. مثلا برای طول یک روز .

ضمن اینکه نباید فراموش کنید ، ورزش منظم ، کیفیت خواب شما را هم بالا میبرد. نکته اینجاست که وقتی خوب خوابیده باشید ، سرحال تر هستید و در نتیجه روز پر انرژی در پیش خواهید داشت.

 

3 شما صبحانه نمی خورید

نخوردن صبحانه بدون شک باعث می شود که شما در همان ابتدای صبح احساس بی انرژی بودن بکنید. بنابراین خیلی مهم است که صبح اول وقت ، بعد از ساعت ها چیزی نخوردن ، سوخت کافی را در قالب یک صبحانه کامل به بدن خود برسانید.

حالا تصور کنید بدون این سوخت روز را پیش می برید. مثل ماشینی که خالی از بنزین است اما به زور حرکت می کند.

طبیعی است که در وقت ناهار شدیدا احساس گرسنگی کنید و شاید به همین دلیل انتخاب های شما برای زمان ناهار ، انتخاب های درستی نباشد.

شما ناگهان مقدار زیادی غذا وارد بدن خود می کنید و در نتیجه به طور ناگهانی قند خونتان بالا می رود.

سعی کنید برای غذا کربوهیدرات ها را با میوه ها و سبزیجات و حتی لبنیات ترکیب کنید تا ضمن نوش جان کردن یک وعده غذایی سالم ، انرژی خود را برای طول روز تامین کنید.

 

4 شما بیش از حد نشسته اید

نه تنها نشستن زیاد برای سلامتی شما مضر است به طوریکه یک ساعت نشتن بی وقفه می تواند قلب شما را اذیت کند ، بلکه نشتن طولانی مدت می تواند به عنوان دلیلی برای تخلیه انرژی شما هم شناخته شود.

بلند شدن و حرکت کردن حتی برای دقایقی کوتاه ، موجب تسهیل روند گردش خون در بدنتان می شود و در نهایت سبب گردش اکسیژن در خون خواهد شد.

نتیجه هم این است که اکسیژن بیشتری به مغز شما فرستاده می شود که طبیعی است هوشیاری شما را بیشتر می کند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در محل کارتان مدام پشت میز نشسته اید حتما ایستادن و راه رفتن را در طول روز بیشتر کنید تا گردش خونتان تنظیم شود.

 

5 شما بیش از حد کافئین می خورید

تفاوتی نمی کند یک لیوان سودا باشد یا به اندازه یک ماگ قهوه ، مهم این است که یک نوشیدنی کافئین دار باشد. شما معمولا وقتی خسته هستید ترجیح می دهید یک نوشیدنی کافئین دار را بخورید ، شاید در روز چند بار این نوشیدنی را بخورید اما موضوع این است که همه چیز آنطور که شما هم تصور می کنید پیش نخواهد رفت.

 نوشیدنی کافئین دار شاید برای لحظاتی انرژی شما را بالا ببرید اما زیادی خوردن آن هم نتیجه دیگری دارد. به همان سرعت که انرژی می گیرید ، به همان سرعت هم انرژی خود را از دست می دهید.

در ضمن نباید فراموش کنید که کافئین به خصوص وقتی بعد از ظهر خورده شود می تواند تاثیر مستقیمی بر خواب شبانه شما بگذارد.

پس اگر به کافئین عادت کرده اید سعی کنید آن را به صرفا یکبار در روز آن هم صبح زود خلاصه کنید.

 

6 شما کمبود آب دارید

همه ما درباره اهمیت نوشیدن آب کافی ، همه چیز را می دانیم. حتی اگر کمی با کمبود آب بدن مواجه شوید باز هم انرژی ، سرحالی و تمرکزتان را از دست می دهید.

وقتی پشت میزتان نشسته اید و کار می کنید حتما هر یک ساعت یک لیوان آب بنوشید.

بنابراین یادتان باشد که همیشه بطری آب خود را پر نگه دارید به خصوص اگر فعالیت شما زیاد است یا اینکه در یک روز گرم مجبور هستید خارج از خانه باشید.

7 حالت بدن شما اشتباه است

گاهی بد نشتن هم می تواند انرژی شما را تخلیه کند! قوز کردن یکی از آن دست اتفاقاتی است که به خصوص در طول کار زیاد اتفاق می افتد اما خبرهای خوبی هم در راه است.

تحقیقات نشان داده ، صاف نشستن می تواند وضعیت روحی و انرژی شما را ارتقا دهد. بنابراین آلارم ساعت خود را برای هر یک ساعت کوک کنید تا یادتان بماند که قوز نکنید و صاف بنشینید. همین حالا که این مطلب را می خوانید پشت تان را صاف کنید و نحوه نشستن خود را تغییر بدهید.

 

8 شما میان وعده مناسبی نمی خورید

میان وعده ای که میل می کنید نقش بسیار مهمی در میزان انرژی شما برای بقیه روز دارند.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که برای میان وعده سراغ غذاهای حاضری می روند و به همین ترتیب مقدار زیادی قند را جذب بدن خود می کنند ، پس بدانید که انتخاب مناسبی ندارید.

بهتر است در عوض سراغ ترکیب پروتئین ها و کربوهیدرات ها بروید که اتفاقا به نوعی سطح انرژی بدن را بالا می برند.

 

منبع:everydayhealth.com