باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-331      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور تعداد بازدید : 917
کامرون دیاز برنامه غذایی اش را لو داد! از دست ندهید
جملاتی را که می خواهید بخوانید باور نخواهید کرد. اما عین واقعیت است. این بازیگر هالیوودی با همین برنامه غذایی روزهایش را می گذرانده. او کامرون دیاز است. طبیعی است که تناسب اندام او با آنچه که می خوانید هیچ هماهنگی ندارد. اما لطف ماجرا همین است که بدانید با ترک عادت های غلط ، همیشه میتوان دوباره همه چیز را از نو ساخت و اتفاقا زیبا هم ساخت.

جملاتی را که می خواهید بخوانید باور نخواهید کرد. اما عین واقعیت است. این بازیگر هالیوودی با همین برنامه غذایی روزهایش را می گذرانده. او کامرون دیاز است. طبیعی است که تناسب اندام او با آنچه که می خوانید هیچ هماهنگی ندارد. اما لطف ماجرا همین است که بدانید با ترک عادت های غلط ، همیشه میتوان دوباره همه چیز را از نو ساخت و اتفاقا زیبا هم ساخت.

کامرون دیاز برای سه سال پیاپی ، هر روز وعده ناهار را با فست فود جشن می گرفته است! بخشی از داستان را از زبان خودش بخوانید:

"اگر شما همان چیزی هستید که می خورید ؛ باید بگویم من ساندویج بین باریتو بودم با کلی سس پنیر اضافه!

وقتی دبیرستانی بودم ، هر روز ظهر که از مدرسه با دوستانم می آمدم پشت پیشخوان رستوران فست فود می ایستادم و صندوقدار سفارش روزم را می گرفت. نمی دانستم اما در واقع به فست فود معتاد شده بودم."

کامرون دیاز که البته آنروزها هنوز مشهور نشده بود داستانش را اینطور ادامه می دهد:

"وزن اضافه نمی کردم اما در عین حال داخل بدنم هم میکروسکوپ نداشتم که بتوانم ببینم چه اتفاق وحشتناکی در حال وقوع است. نمی توانستم سلول های غمگین درون بدنم را ببینم. اصلا حدس نمیزدم که این برنامه غذایی می تواند یکی از همین روزها به ریشه مشکلاتم تبدیل شود."

کامرون دیاز اما بابت آن فست فودهایی که هر روز با لذت می خورد بهای سنگینی هم پرداخت. موضوع فقط در اضافه وزن خلاصه نمیشد. او با آکنه های مزمنی روبه رو شد که روی پوست صورتش نشستند و جا خوش کردند.

در انتهای دهه بیست زندگی ، کامرون دیاز با حجم انبوهی از آکنه های وحشتناک روی پوست صورتش مواجه شد که در نهایت او را متقاعد کردند تا اعتیاد به فست فود را ترک کند و با آغوش باز از یک برنامه غذایی سالم متشکل از همه گروه های مواد غذایی استقبال کند.

داستان کامرون دیاز یک تلنگر جدی برای آن دسته آدم هایی است که از میزان وزن خود برای سنجیدن سلامت شان استفاده می کنند.

در ادامه داستان اما همین که کامرون دیاز از فست فود فاصله گرفت و خودش برای آشپزی دست به کار شد ، همه چیز تغییر کرد. او حالا غذاهای سالم می پخت و همین بود که ناگهان متوجه شد پوست صورتش به شکل غجیبی شفاف شده و آکنه ها به سرعت در حال ناپدید شدن بودند.

در واقع آکنه ها می خواستند به او بفهمانند ، بدنش مواد مغذی کافی دریافت نمی کند.به همین دلیل بود که حالا کامرون دیاز تصمیم گرفته است تجربه اش را در این باره با بقیه در میان بگذارد.

او می گوید: هر ماده غذایی که ما می جویم و بعد قورت می دهیم نمی تواند صرفا یک غذا باشد. با این وصف پس تکلیف کیفیت چه می شود؟ حبوبات ، پروتئین های بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات را باید تا حد امکان در برنامه غذایی مان قرار بدهیم.

البته چربی ها هم همیشه روی میز غذای کامرون دیاز جای مخصوصی دارند اما نه از همه نوع آن بلکه صرفا انواع مفیدش.

دیاز در این مورد می گوید: چربی ها را گروهی از مردم ببینید که هر شب به مهمانی شما می آیند و سر میز غذایتان می نشینند. هر چند آنها دو دسته اند و شما بهتر است سراغ دسته خوب های بروید. به این فکر کنید که بعضی از آنها خارق العاده هستند و ارزش وقت گذاشتن را دارند و خب در عین حال برخی دیگر احمق هستند!

مغزها (آجیل های بو نداده) مانند بادام و فندق و گردو ، روغن زیتون و البته آواکادو جزو چربی هایی هستند که می توانند هر شب در ضیافت شام شما شرکت کنند. از طرف دیگر سیب زمینی سزخ کرده یا چیپس از دیگر مواد غذایی چرب هستند که بهتر است با آنها قطع رابطه کنید.

اینروزها اما کامرون دیاز صبحانه اش را با این مواد غذایی آغاز می کند. تخم مرغ ، آووکادو ، نان چاودار و آب پرتقال. از دیگر برنامه های غذایی کامرون دیاز مقدار زیادی آب خوردن روزانه است. او در هر قسمتی از خانه اش یک بطری آب گذاشته تا حتی برای آب خوردن تنبلی نکند.

میزان کافی از پروبیوتیک ها هم که برای سلامتی مفید است در برنامه غذایی کامرون دیاز جایگاه ویژه ای دارند و خب در عین حال کربوهیدرات ها هم که می توان در سیب زمینی شیرین و جو دوسر و بلغور پیدا کرد نباید از قلم انداخت.

اتفاقا همین کربوهیدرات ها هستند که به عقیده کامرون دیاز انرژی روزانه او را طوری تامین می کنند که فعالیت زیاد باعث نمی شود احساس خستگی بیش از حد کند.

با این وصف می توانید با الگوبرداری از برنامه غذایی این بازیگر هالیوودی شما هم در مسیر سلامت تری قدم بردارید. سلامتی که چه در ظاهر و چه در روح و روان خودش را نشان خواهد داد.

 

منبع:everydayhealth.com