باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-337      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور تعداد بازدید : 1055
با این راهکارها ، شادتر زندگی کنید
راه های دیگری هم به جز غذای سالم خوردن و ورزش کردن وجود دارند که می توانند ضامن سلامتی آدم ها باشند. پیدا کردن خوشبختی در زندگی روزمره تان می تواند گام بلندی باشد به سمت سلامت جسم و روان.بر طبق تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ، احساس خوشی تاثیر بسزایی در کاهش ترشح هورمون کورتیزول دارد.

راه های دیگری هم به جز غذای سالم خوردن و ورزش کردن وجود دارند که می توانند ضامن سلامتی آدم ها باشند.

پیدا کردن خوشبختی در زندگی روزمره تان می تواند گام بلندی باشد به سمت سلامت جسم و روان.بر طبق تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ، احساس خوشی تاثیر بسزایی در کاهش ترشح هورمون کورتیزول دارد.

این هورمون استرس ، ارتباط مستقیمی با برخی بیماری ها مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون و بیماری های خود ایمنی دارد.

با همه این احوال اگر شما نمی توانید در زندگی روزمره خود احساس خوشی کنید ، شاید دست کم بتوانید با چند تغییر در روند زندگی تان به این مهم دست پیدا کنید.

اینطور نیست؟

ما شما را در این مسیر راهنمایی می کنیم.

 

اولین فکری که هر روز می کنید ، مثبت باشد

وقتی ما هر روز در آیینه نگاه می کنیم و فکرمان معطوف به چیزهایی می شود که قصد داریم تغییرشان دهیم ، در واقع در مرحله انتخاب قرار گرفته ایم.

خودتان را متعهد کنید که به شیوه متفاوتی فکر کنید و اولین احساسی که در روز انتخاب خواهید کرد ، حس خوشی باشد.

برای همین مساله هم راههایی وجود دارد. مثلا صبح ها به جای تلویزیون نگاه کردن ، موزیک گوش بدهید.

موزیک هایی را که شرایط روحی تان را بالا می کشند و به نظرتان مثبت می آیند ، در پلی لیست خود قرار بدهید و هر روز به آنها گوش کنید تا هم روحیه تان شاد شود و هم روحتان روشن.

حتی اگر فقط چند دقیقه وقت دارید آن را به مدیتیشن اختصاص بدهید آن هم در حالی که موزیک آرامی پخش می شود. دست کم اندازه یک آهنگ برای مدیتیشن وقت بگذارید.

 

از منفی بافی ها دور بمانید

گرفتار افکار منفی و مخرب درباره خود و دیگران می شوید؟ هر بار که چنین افکاری به ذهن شما حمله ور می شود خیلی سریع از آن فاصله بگیرید. اگر خیلی گرفتار این افکار می شوید می توانید آلارم تلفن همراه خود را ساعت به ساعت در حالت هشدار قرار بدهید تا یادتان باشد از این منفی بافی ها فاصله بگیرید

اینقدر اینکار را تکرار کنید تا برایتان شرطی شود. هیچ چیز بهتر از این نیست که برای فکر نکردن به منفی بافی ها شرطی شوید.

 

به کودک درونتان نزدیک شوید

هر زمانی که استرس به شما حمله ور شد ، آن هم به خاطر مسئولیت ها و تعهداتی که دارید ، خودتان را از پریز برق بکشید. ارتباطتان را با همه دنیا قطع کنید. لپ تاپ خاموش و موبایل هم قبل از آن.

خودتان را رها کنید در کودک درونتان. هر چه بیشتر کودک می شویم ، ظرفیت ها و خلاقیت هایمان هم بیشتر می شود.

روانشناسان پیشنهاد می دهند روزانه بین 5 تا 10 دقیقه میان کار و زندگی تان وقت بگذارید تا غرق رویایی شوید که همیشه دوست داشتید در واقعیت داشته باشید.

کودک درونتان را فراموش نکنید. هر چقدر کودکانه تر ، نشاط بیشتر و احساس خوشبختی افزون تر.

 

بخوابید تا ذهنتان به حالت عادی بازگردد

خوابیدن یک نیاز ضروری برای سلامت مطلوب است. اما شاید در عین حال کمتر کسی به این موضوع فکر کند که خواب می تواند برای سلامت روح و ریکاوری روحی هم بسیار مفید فایده باشد. چشم هایتان را می بندید و به ذهنتان استراحت می دهید.

یادتان نرود که کمبود خواب یکی دیگر از دلایلی است که خوشی را از شما دور می کند. به مدت یک دقیقه این شیوه تنفس را ادامه بدهید. تا با آرامش به خواب بروید.

یک تکنیک ساده برای راحت تر خوابیدن و بهتر به خواب رفتن این است که روی تخت خود دراز بکشید ، از دهن نفس بکشید و از دماغ هوا را بیرون بفرستید.نفس های عمیق.


منبع : everydayhealth.com