باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-338      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور تعداد بازدید : 2375
سفرنامه: مونیخ گردی
تا به حال به مونیخ سفر کرده اید؟ شاید این تجربه را در چنته داشته باشید و شاید هم نه ، با این حال اگر تا به امروز گذرتان به این شهر دوست داشتنی در آلمان افتاده باشد ، بعید نیست اگر برخی دیدنی های این شهر را از دست داده باشید. دیدنی هایی ساده و در عین حال بسیار جذاب.

مجله خبری : تا به  حال به مونیخ سفر کرده اید؟ شاید این تجربه را در چنته داشته باشید و شاید هم نه ، با این حال اگر تا به امروز گذرتان به این شهر دوست داشتنی در آلمان افتاده باشد ، بعید نیست اگر برخی دیدنی های این شهر را از دست داده باشید. دیدنی هایی ساده و در عین حال بسیار جذاب.

اینبار اما در این سفر کوتاه با ما همراه شوید. درباره دیدنی ترین مناطق مونیخ اطلاعات مختصر و مفیدی به شما خواهیم داد تا اگر دوباره گذرتان به این شهر محبوب افتاد حتما بازدید از این مناطق را در برنامه تان بگذارید.

سرزمین باواریایی ها را از دست ندهید.

 

قهوه خانه شلینگ سالن

اهالی مونیخ وقتی می خواهند درباره شلینگ سالن توضیح بدهند ، نمی دانند بگویند رستوران یا قهوه خانه. هر چند بعد از کمی تامل به این نتیجه می رسند که قهوه خانه واژه مناسب تری است.

این رستوران یا قهوه خانه 120 الی 130 سال قدمت دارد. نکته جالب توجه این است که دیزاین شلینگ سالن همانطور قدیمی و دست نخورده باقی مانده است.

شاخص ترین ویژگی این رستوران اما به "میز همنشینی" است که در گوشه ای از شلینگ سالن قرار دارد. قطعا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید میز همنشینی از زمانی این اسم را به خودش گرفت که آدولف هیتلر و دوستانش روزهای بسیاری را دور این میز نشستند و گپ زدند. کسی چه می داند شاید نقشه جنگ جهانی دوم هم دور همین میز همنشینی کشیده شد باشد!

از این روست که شلینگ سالن یک وجهه تاریخی دارد. کسانیکه مایل هستند دور همان میز بنشینند باید از قبل میز همنشینی را رزرو کنند وگرنه باید سر میز دیگری جلوس کنند!

دیوارهای چوبی و صندلی های قدیمی این کافه رستوران ، شما را به همان سال ها میبرد که تب تند جنگ بی آنکه نقطه ای از کره زمین را گزینش کند ، بی محابا مرزها را در نوردید و همه جهان را مبتلا کرد.

اگر روزگاری گذرتان به سرزمین باواریایی ها افتاد و خواستید این کافه رستوران تاریخی را از نزدیک ببینید باید بروید به خیابان لیوپولد در منطقه دانشگاه. درست جایی که دانشجوها زندگی می کنند. بعد به خیابان شلینگ بروید که شلینگ سالن در آن واقع شده است. مرکز مونیخ جایگاه 120 ساله این رستوران یا قهوه خانه یا خیلی ساده تر ، کافه رستوران است.

 

زندان داخائو

در فاصله 20 کیلومتری شهر مونیخ ، آدولف هیتلر زندانی درست کرده بود که به زندان داخائو معروف است. اگر کسی در آن زمان با هیتلر مخالفت می کرد بدون هیچ تردیدی ، زندان داخائو تبدیل می شد به خانه او!

این زندان بزرگ، زمان جنگ جهانی دوم پر کار بود ؛ اگرچه در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده برای اثبات جنایت های هیتلر. کوره های آدم سوزی که داستان های بسیاری درباره آنها در قالب فیلم و کتاب روایت شد در همین زندان داخائو قرار دارند.

 

باغ نیمفن بورگ

یکی از قدیمی ترین پادشاهان باواریا ، صدها سال پیش باغبانانی را استخدام کرد تا دور تا دور کاخ او را گل کاری کنند. این باغ در محوطه رودخانه ایسار با قدمت 150 ساله ساخته شده است.

اتفاقا باغبانان این پادشاه باواریایی از انگلستان به آلمان آمدند چه اینکه بریتانیایی ها سلیقه ویژه ای در گل کاری و دیزاین باغ ها دارند. در حال حاضر هم اگر به دیدن این باغ بروید ، سلیقه به کار رفته در دیزاین این مجموعه شما را مات و مبهوت خواهد کرد.

باغ نیمفن بورگ یکی از دیدنی ترین مناطق مونیخ است که از وسط شهر در مسیر جنوب به شمال قرار دارد.

 

مرکز پیاده روی

بله ، درست حدس زده اید. قرار است در آلمان هم پیاده روی کنید. و مطمئن باشید اگر به این قسمت از شهر سفر کنید نه تنها خودتان هم دلتان می خواهد پیاده روی کنید که چاره دیگری هم ندارید.

در مرکز شهر مونیخ قسمتی وجود دارد که مختص پیاده روی است. نه اینکه به قصد لاغر شدن هر چند این هم می تواند باشد اما عمده فروشگا هها در این محدوده قرار دارند بنابراین حتی اگر قصد خرید هم داشته باشید باید پیاده این مسیر را طی کنید چون راه عبور ماشین ها به این منطقه مسدود می شود.

در وسط این منطقه ساختمان شهرداری جا خوش کرده و شما همینطور که مسیر را پیاده طی می کنید از مقابل این ساختمان هم عبور خواهید کرد.

 

به شهر با قلب خوش آمدید

مونیخ قدمتی 800 الی 900 ساله دارد. قدیم ها یک شهر کوچک بود که دور تا دور آن را دیوار کشیده بودند و پنج دروازه داشت.

وقتی از بالا به شهر مونیخ نگاه کنید درست وسط شهر شکل یک قلب برابر چشمانتان ظاهر می شود. این قلب همان مونیخ قدیمی است با دروازه هایش که خب اینروزها بسط داده شده و به شهری بزرگ تبدیل شده است.

در همین محدوده قلب مانند دو موزه بسیار معروف به نام های پیناکوتک و آلت وجود دارد. وقتی به بازدید از این موزه ها می روید می توانید تصاویری قدیمی از ونگوک ، روبینز و لئوناردو داوینچی را ببینید و البته خیلی وسایل و تصاویر دیگر که قطعا شما را میخکوب خواهند کرد.

 

بزرگترین موزه صنعتی جهان

کمی آنطرف تر از موزه های تاریخی ، یکی از بزرگترین موزه های صنعتی جهان قرار دارد. موزه ای که در آن می توانید زیر دریایی های زمان جنگ جهانی دوم را از نزدیک مشاهده کنید.

همچنین اولین هواپیمایی که ساخته شده هم در همین موزه قرار دارد و بازدیدکنندگان می توانند پیشرفت علم صنعت را قدم به قدم در این موزه به شکل بصری دنبال کنند.