باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-356      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور تعداد بازدید : 11392
رنگ ها چه حسی را به ما القا می کنند
دنیای ما با رنگ ها پر شده است. بنابراین ما خیلی ساده هر روز با انواع رنگ ها گویی که از جعبه مداد رنگی بیرون آمده باشند ، در دنیای اطرافمان روبه رو می شویم. در عین حال ما تاثیر گذاری این رنگ ها بر روی شخصیت و روحیه مان را تقریبا دست کم می گیریم. با این حال تحقیقات متعدد نشان داده اند که رنگ ها در افراد مختلف واکنش های متفاوتی را موجب می شوند.

دنیای ما با رنگ ها پر شده است. بنابراین ما خیلی ساده هر روز با انواع رنگ ها ، گویی که از جعبه مداد رنگی بیرون آمده باشند ، در دنیای اطرافمان روبه رو می شویم.

در عین حال ما تاثیر گذاری این رنگ ها بر روی شخصیت و روحیه مان را تقریبا دست کم می گیریم. با این حال تحقیقات متعدد نشان داده اند که رنگ ها در افراد مختلف واکنش های متفاوتی را موجب می شوند.

به همین ترتیب است که درک درست شما از ارتباط بین رنگ ها و شرایط روحی ، کمک بزرگی است برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تان ، لباسی که می پوشید و یا هر تصمیم دیگری که در طول روز در ارتباط با رنگ ها می گیرید.

با این وصف این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

دیدار با قرمز

 

قرمز رنگ تند و ویژه ای است که ارتباط نزدیکی هم با عشق و هم با نفرت دارد. بر همین اساس تحقیقات نشان می دهند که رنگ قرمز به طور خاص بیانگر ارتباط مستقیم بین شرایط روحی و رنگ هاست.

وقتی کسی رنگ قرمز را می بیند ، پاسخ او می تواند پرواز از فرط شادی باشد یا راه انداختن یک جنگ تمام عیار ؛ اتفاقی که می تواند فشار خون شما را بالا ببرد یا اینکه ضربان قلب تان را تندتر کند. رنگ قرمز همچنین می تواند برای افکار مخرب باشد.

تحقیقات خاص بر روی افراد نشان داده است وقتی آنها در معرض رنگ قرمز قرار گرفته اند توانایی هایشان برای تکمیل کردن یک پازل تحلیل رفته است.

با همه این احوال انتخاب لباس قرمز می تواند با افزودن بر جذابیت های افراد آنها را در کانون توجه قرار بدهد اما در عین حال استفاده از این رنگ برای اتاق خواب می تواند مترادف باشد با سلب آسایش و آرامش!

 

آبی آرامش

 

ثابت شده است که آبی رنگی آرامبخش است. این رنگ می تواند از نظر فیزیکی شما را آرام کند و ضربان قلبتان را پایین بیاورد. وقتی در تحقیقی ، جمعی از دانش آموزان هم در اتاق های آبی و هم سفید بیمارستان قرار گرفتند ، همگی بر این عقیده بودند که در اتاق آبی رنگ آرامش بیشتری داشتند.

در همین راستا آبی می تواندگزینه مناسب و ایده آلی برای استفاده در اتاق خواب باشد.

در صورتیکه رنگ آبی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید ، وقتی تصمیم بگیرید چرت های روزانه تان را منظم کنید ، مطمئن باشید این رنگ به شما کمک بسیار خواهد کرد.

 

زرد با روحیه

 

زرد از آن دست رنگ هایی است که ثابت شده می تواند احساس سعادت و خوشی را در افراد ارتقا دهد. این رنگ با احساسی مانند خوشبینی ، انرژی ، هوشیاری و البته ماجراجویی ارتباط مستقیمی دارد.

زرد همچنین می تواند تا حدودی مضطرب کننده هم باشد هر چند نه به اندازه رنگ قرمز. با این وجود رنگ زرد خیلی روشن و تند می تواند حسابی شما را دستپاچه کند.

بسیاری از کمپانی ها برای بالا بردن احساس خوشبینی و لذت مخاطبان خود ، در آگهی های تبلغاتی از رنگ زرد استفاده می کنند.

برای آدم ها پوشیدن لباس زرد رنگ یا قرار گرفتن در زیر نور زرد خورشید؛ می تواند یک روز فوق العاده شاد را بیافریند.

 

سبز باشید

 

سبز ، رنگ زندگی و طبیعت است که با احساس سلامت و رفاه ارتباط مستقیمی دارد. درست مانند رنگ آبی ، سبز هم قابلیت بالا بردن حس صلح و آرامش در افراد را دارد.

از آنجاییکه رنگ زرد به عنوان طبیعی ترین رنگ شناخته می شود معمولا در درمان های تراپی ، در بیمارستان ها و مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.

پوشیدن لباس سبز باعث می شود مردم ذهنیت مثبت و آرامی درباره تان داشته باشند. در عین حال اگر قرار باشد در اتاقی با رنگ سبز پر رنگ استراحت کنید ، مطئن باشید آرامش از آن شما خواهد بود.

 

نارنجی ساده

 

نارنجی رنگ عجیب و غریبی است. در واقع این رنگ واکنش ها ترکیبی از خود نشان می دهد. خصایص این رنگ به شدت رنگ قرمز نیست ، بنابراین طبیعی است که این رنگ مانند قرمز اضظراب را برنمی انگیزد.

نارنجی و خواهر تیره ترش یعنی قهوه ای ارتباط مستقیمی با طبیعت دارند و از این جهت به رنگ سبز شبیه هستند. وقتی پای ارتباط رنگ نارنجی با شرایط روحی به میان می آید ، بد نیست بدانید که نارنجی رنگ گرمی است و با حس اشتیاق ارتباط مستقیمی دارد.در عین حال رنگ قهو ای احساسی از راحتی و امنیت را القا می کند.

در مقایسه این دو رنگ هم خانواده با یکدیگر باید گفت طبیعی است که وجود اثاثیه قهوه ای رنگ در اتاق نشیمن بدون شک احساس آرامش بیشتری را به اعضای خانه انتقال می دهد تا اثاثیه با رنگ نارنجی.

 

بنفش صلح جو

 

از آنجاییکه رنگ بنفش هم مانند سبز و آبی رنگی آرام است بنابراین کاملا طبیعی است که می تواند احساس صلح و آرامش را منتقل کند واسترس را  خنثی.

بنفش همچنین می تواند بیانگر اصالت و وفاداری باشد.

یک تحقیق نشان داده است که مردم واکنش بسیار مثبت تری نسبت به یک فروشگاه با دیزاین بنفش نشادن داده اند و البته در فروشگاهی مشابه با دیزاین زرد چنین واکنشی با این شدت وجود نداشته است.

 

مشکی قدرتمند

 

مشکی نمادی عینی از غیبت نور و رنگ است. در بیشتر فرهنگ ها مشکی سمبلی از مرگ است. ماهیت این رنگ گویی بیانگر غم و اندوه است و خب البته در مواردی هم نفرت!

با این حال مشکی می تواند خصوصیات دیگری هم داشته باشد. مثلا اینکه یک رنگ محرک و قوی است. اگر بناست از چنین تاثیر گذاری رنگ مشکی استفاده شود باید آن را در قالب لباس بر تن کرد تا نمایش قدرتش عیان شود.

بنابراین وقتی می خواهید واقعا تاثیر گذار باشید و البته جدی به نظر بیایید حتما مشکی بپوشید. بخصوص در امور کاری.

 

سفید هماهنگ

 

سفید نمادی از هماهنگی و اتحاد است. انگار وقتی همه رنگ ها دور هم جمع می شوند و رنگ واحدی را میسازند ، سفید بوجود می آید.

در عین حال سفید سمبلی قوی از صلح و پاکی نیز هست. همین که رنگ سفید بیشترین کاربرد را در جشن های ازدواج دارد از این رنگ یک وجهه صد در صد مثبت ساخته است.

در عین حال برای استفاده روزمره از رنگ سفید باید دقت کرد چون در غیر اینصورت می تواند به عنوان رنگی سرد و غیر دوستانه به حساب بیاید.

در مطالعات مختلف ، خیلی کم پیش آمده که مردم در اتاقی کاملا سفید قرار بگیرند و احساس راحتی کنند.

 

منبع:everydayhealth.com