باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-359      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور تعداد بازدید : 934
اولین قرارداد ضبط آهنگ گروه بیتلز به فروش رسید
اولین قرار داده امضای شده گروه بیتلز برای ضبط آهنگ ، روز شنبه در یک حراجی در امریکا فروخته شد. این قرار داد که از قرار معلوم همچنان برای هوادارن گروه موسیقی بیتلز با ارزش است با قیمتی معادل 75 هزار دلار به فروش رسید.

مجله خبری : اولین قرار داده امضای شده گروه بیتلز برای ضبط آهنگ ، روز شنبه در یک حراجی در امریکا فروخته شد.

این قرار داد که از قرار معلوم همچنان برای هوادارن گروه موسیقی بیتلز با ارزش است با قیمتی معادل 75 هزار دلار به فروش رسید.

این قرار داد در قالب 6 صفحه و در سال 1961 در آلمان امضا شد. در هامبورگ یعنی جایی که بیتلز می توانستند نتیجه اولین کار خود را آنجا مشاهده کنند.

 

این تک آهنگ اما تحت نام گروه با عنوان My Bonnie ضبط شد هر چند تهیه کننده آن شک داشت که بیتلز بتوانند با این موزیک بازاری در آلمان داشته باشند اما بیتلز در خانه پدری اش یعنی لیورپول با درخواست های فراوان طرفدارانش برای این آهنگ مواجه شدند.

 

بیشترین توجهات در لیورپول اما از طرف فروشگاه های کوچک پخش کاست های موسیقی بود. اتفاقا در اوج همه این توجهات ، برایان اپستاین ، صاحب یکی از استودیوهای محلی ضبط موسیقی بیش از بقیه جذب کار بیتلز شد و برای همین قراردادی را با آنها امضا کرد تا به عنوان مدیر این گروه موسیقی ، فعالیت هایشان را هدایت کند.

اپستاین اما از همه روابط خود برای مطرح کردن بیتلز استفاده کرد و در همان سال بود که آهنگ Love Me Do تحت نام گروه بیتلز در قالب یک تک آهنگ منشر شد.

اینروزها اما در شرایطی که قرار داد شش صفحه ای بیتلزها با قیمت 75 هزار دلار به فروش رسیده است ، دین هارمایر ، مدیر حراجی هاریتیج  که این قرارداد را به فروش رساند دراین باره می گوید:

اگر بیتلز در آن مقطع زمانی خاص در هامبورگ نبودند شاید اصلا به یک گروه موسیقی تبدیل نمی شدند ، و اگر آنها My Bonnie را ضبط نمی کردند شاید هرگز مورد توجه اپستاین قرار نمی گرفتند!

بعد از فروش نسخه قرارداد بیتلز در امریکا ، حالا قرار است قرار دادی که برایان اپستاین در سال 1962 با آنها امضا کرد ؛ در روزهای پایانی ماه سپتامبر در لندن به فروش برسد.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید در واقع کپی شخصی از همان قرارداد است که متعلق به اپستاین است. در این قرارداد امضای اعضای گروه بیتلز از جمله جان لنون ، جورج هریسون و پل مک کارتی دیده می شود.

 

منبع :business insider